محتوای خبری دانشکده مجازی

پنجمین نشست علمی اخلاق در یادگیری الکترونیکی در دانشکده مجازی برگزار شد

کارگروه اخلاق دانشکده مجازی با همکاری انجمن یادگیری الکترونیکی ایران (یادا) پنجمین نشست علمی اخلاق در یادگیری الکترونیکی با رویکرد ابعاد و الزامات را بصورت حضوری و وبینار برگزار کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده مجازی، سخنرانی علمی اخلاق در یادگیری الکترونیکی در ادامه اهداف بیستمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی با رویکرد ابعاد و الزامات با ارائه دکتر حمیدرضا نمازی عضو هیات علمی گروه آموزشی اخلاق پزشکی دانشکده پزشکی و رییس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی طی هفته سوم آبان 98 در سالن آبشار دانشکده مجازی بصورت حضوری و وبینار برگزار شد.
در این کارگاه شرکت کنندگانی از دانشکده های پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت، مرکز طبی کودکان، بیمارستان امام خمینی، بیمارستان سینا، مرکز مطالعات توسعه آموزش، مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه های اصفهان، سمنان و سایر نقاط کشور حضور داشتند.
دکتر نمازی در این نشست سخنرانی خود را با عنوان ملاحظات نوین اخلاق در فضای مجازی ارائه کرد.
وی با اشاره به نقش تشدید نظارت و نقش تسهیل و تصحیح فرایندها برای فضای مجازی عنوان کرد: از مهمترین اصول اخلاقی در فضای مجازی حقیقت یابی و جستجوی اطلاعات موثق است. در کنار رفتار اخلاقی باید اخلاق باور را هم پرورش داد، چراکه فریب خوردن و خطاهای شناختی از مصادیق باور غیر اخلاقی است.
دکتر نمازی در ادامه به توصیه هایی همچون اقتصادی کردن فضای مجازی و اجتماعی شدن این فضا برای اخلاقی کردن فضاهای مجازی پرداخت.
توضیح اینکه مجموعه سخنرانی های این نشست ها در مجله انجمن یادا منتشر و اولین دوشنبه هر ماه این نشست به صورت حضوری و وبینار برگزار خواهد شد. شرکت در این جلسات دارای مجوز امتیاز فرهنگی برای اعضای هیات علمی می باشد.
خبرنگار: سیده کاملیا داودزاده
عکاس: سعید اردلان

آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی