اخبار مراسم ها و همایش ها

 

 

دکتر جعفریان: فقدان دکتر شفیعی برای دانشگاه ضایعه‌ی بزرگی است

مراسم یادبود استاد فقید دکتر عباس شفیعی با حضور وزیر بهداشت برگزار شد

در مراسم یادبود استاد دکتر عباس شفیعی، از خصوصیات اخلاقی برجسته ایشان همچون، مسئولیت‌پذیری، شاگرد پروری و اقامه نماز اول وقت یاد شد.

گالری عکس
مراسم يادبود و گراميداشت استاد فقيد دكتر عباس شفیعی با حضور وزير بهداشت و مسئولان این وزارتخانه، دکتر جعفریان، رییس دانشگاه، معاونان و مسئولان دانشگاه، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، خانواده ايشان و جمعی از پيشكسوتان، استادان، دانشجويان و كاركنان بعدازظهر شنبه 29 خرداد 95 در مسجد جامع شهرك قدس برگزار شد.
در حاشيه اين مراسم دکتر جعفریان، ضمن ابراز تأسف از فقدان اين استاد فرزانه گفت: دکتر شفیعی یکی از چهره‌های نمونه دانشگاه ازلحاظ علمی، مسئولیت‌پذیری، وقت گزاری، شاگرد پروری و معنویات فردی بود.
وی افزود: کم‌نظیر هستند افرادی مانند دکتر شفیعی که در داشتن خصوصیات حسنه جامع باشند. استاد همان‌گونه که در کار علمی جدی و باپشتکار و توانمند بود و با تولید محصولات فراوان جزو یک درصد دانشمندان دنیا شناخته شد، به همان اندازه در مسئولیت‌پذیری نیز بسیار نمونه بود بطوریکه هر کاری که از وی خواسته می‌شد در حد توانش انجام می‌داد.
وی نقش استاد دکتر شفیعی را در دانشگاه نقش شاگرد پروری دانست و افزود: دکتر شفیعی فضای جدیدی برای آموزش داروسازی در دوران پس از انقلاب در دانشگاه ایجاد کرد بطوریکه دوره‌های جدید phd را از پایه در دانشگاه بنا نهاد و تحول بزرگی در داروسازی کشور ایجاد کرد.
دکتر جعفریان، در پایان خاطرنشان کرد: روحیه تعبد و اصرار در اقامه نماز اول وقت استاد دکتر شفیعی بسیار زبانزد و برای همه‌ی ما آموزنده بود ایشان در تمامی جلسات هنگام نماز برای اقامه نماز اول وقت جلسه را ترک و همه را به انجام این کار تشویق می‌کرد. یاد و خاطرش گرامی و روحش قرین رحمت باد.
توضیح اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم یادبود مرحوم استاد دکتر شفیعی، چهره ماندگار علوم پزشکی ایران را چهارشنبه 2 تیر 95 ساعت 19 تا 20:30 در مسجد دانشگاه تهران برگزار می کند.

خبر: مقدم
عکس: جمشید ربیعی

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم