لیست اخبار صفحه :11
دکتر محسن امینی: به دلیل نظارت روی تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کننده به ندرت مواد بی کیفیت در بازار مشاهده می شود

دکتر محسن امینی: به دلیل نظارت روی تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کننده به ندرت مواد بی کیفیت در بازار مشاهده می شود

مدیرآزمایشگاه معاونت غذا و دارو در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: اوایل بحران به دلیل همه گیری وسیع بیماری ذخایر استراتژیک مواد ضدعفونی کننده کفاف مواجهه با این بحران را نداد. مقطعی که با کمبود مواد ضدعفونی کننده روبرو شدیم ماده موثره مواد مکشوفه را به حد مطلوب می رساندیم و در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه توزیع می کردیم. دو هفته اول اسفند عمده فعالیت مان تامین مقداری از کسری تقاضاي مواد ضدعفونی کننده بود. با درخواست های زیادی برای اخذ پروانه ساخت مواد ضدعفونی کننده روبرو شدیم، که باید بررسی و نمونه برداری از تولیداتشان انجام می شد. تغییر پروتکل ها به دليل ماهیت ناشناخته ویروس و اطلاعات محدود، ضد و نقیض بود. وظایف مراکز بهداشتی، درمانی و دانشگاهی این است که از فضای مجازی استفاده کنند و اطلاعات نادرست و شایعات را روشنگری کنند. اگر تمرین کرده و آمادگی داشته باشیم طبعا در مواجهه با بحران واقعی می توانیم خوب عمل کنيم.

دکتر محمدعلی سلیمانی: در مسیر درمان، اولین گام تشخیص درست است

دکتر محمدعلی سلیمانی: در مسیر درمان، اولین گام تشخیص درست است

داوطلب سلامت در گفت وگو با مستندسازان مسيرنماي پيشرفت مديريت کوويد 19 در دانشگاه گفت: روش های مولکولی دقیق ترین روش در تشخیص ویروس کرونا است. آموزش مداوم در تمامی سطوح کادر درمان و حتی در حین کار لازم الاجرا است. در راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) کمک کردم و توانستم به مدت چهل روز در آنجا خدمت کنم. تجربه کرونا نشان داد هر بحرانی را با وحدت و همدلی می توان به خوبی پیش برد. وحدت رویه موجب شد کادر درمان به صورت جهادی کار کنند. انگیزه بنده از کار داوطلبانه ادای دین به کشورم بود.

دکتر ستاره ممیشی: پرستاران همانند سربازان گمنام امام زمان(عج) هستند

دکتر ستاره ممیشی: پرستاران همانند سربازان گمنام امام زمان(عج) هستند

رئیس بخش عفونی مرکز طبی کودکان در گفت وگو با مستندسازان مسيرنماي پيشرفت مديريت کوويد 19 در دانشگاه گفت: بالاترین قدرت، قدرت خداوند است. علم در کنار ایمان و صداقت می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. همگان متوجه شدند رشته پزشکی علم است نه تجارت. در بحران کرونا نقش علم پررنگ تر شد. افراد قدیمی و باتجربه در کنار جوانان ماندند و صحنه را ترک نکردند. هر زمان که نیاز به همفکری داشتیم همکاران علوم پایه، بالینی و اپیدمیولوژی در کنار ما بودند. ما تنها مرکزی بودیم که از سراسر کشور پذیرش داشتیم. بیشترین مرگ و میر کودکان در طیف بیماران زمینه ای بود. دانشگاه علوم پزشکی تهران با اقتدار و خلوص نتایج مثبتی به دست آورد. جانبازان شیمیایی ما سالهاست در آسایشگاه ها حتی با ماسک اکسیژن هم به درستی نمی توانند نفس بکشند. هر زمان که ارتباط عاطفی با کودک بیماری برقرار می کردیم، آرامش را برایش به ارمغان می آوردیم. آرزو دارم هیچ کودکی دچار این بیماری نشود، زیرا تحمل آن بسیار سخت است. بیمارستان های کودکان مثل بهشت هستند و ما به فرشتگان خدمت می کنیم.

رقیه حسین زاده: صبر و تحمل کادر درمانی در دوران کرونا بیشتر شد

رقیه حسین زاده: صبر و تحمل کادر درمانی در دوران کرونا بیشتر شد

سرپرستار بخش عفونی بیمارستان امام خمینی در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: گاهي همه افراد يک خانواده درگير کرونا مي شدند و فوت يک عضو خانواده از نظر روحي به ما هم فشار زيادي وارد مي کرد. کار در بخش عفوني سنگين و سخت است اما خدا را شکر کادري داريم که توانمند، فداکار و باگذشت هستند. پاندمي را فقط در کتاب ها خوانده بودم اما کرونا تجربه خوبي از نظر کنترل بيماري، مديریت بحران، کارکنان و استرس بود. هيچ کدام از همکاران من در تعطيلات نوروز مرخصي نرفتند و شيفت هاي سنگيني را گذراندند.

دکتر علی گنجعلی خان: مشکلی نداریم و روز به روز بر اساس مراجعه بیماران کرونا تصمیم می گیریم

دکتر علی گنجعلی خان: مشکلی نداریم و روز به روز بر اساس مراجعه بیماران کرونا تصمیم می گیریم

مشاور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي تهران و مدیر درمان مجتمع بیمارستان امام خمینی در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: در حال حاضر در سطح دانشگاه آمادگي لازم براي مقابله با کرونا و رسيدگي به بيماران وجود دارد. از خدمات ارائه شده راضي هستم. همه تلاشمان را کرديم تا بهترين خدمات را به بيماران ارائه دهيم. به خودم از 20 نمره، 18 مي دهم. همه کارهايمان را مستندسازي و ابلاغ مي کرديم همه روساي بيمارستان در کميته بحران شرکت مي کردند. در بخش پرستاري چالش هاي زيادي داشتيم اما پرستاران ما خوب پاي کار آمدند و مراقبت پرستاري مناسبي به بيماران داده شد.

دکتر محمدرضا هادیان: در دانشگاه علوم پزشکی تهران تهدید دوران کرونا به یک فرصت تبدیل شد

دکتر محمدرضا هادیان: در دانشگاه علوم پزشکی تهران تهدید دوران کرونا به یک فرصت تبدیل شد

رئیس دانشکده توانبخشی در گفت وگو با مستندسازان مسیر نمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: ما در دانشکده توانبخشی به عنوان یک عضوی از این دانشگاه بزرگ، شروع به آگاهی سازی دانشکده در رابطه با شرایط نوین کردیم. ما باید فارغ از شعار، حس کنیم و درک کنیم که یک خانواده هستیم و همچنین برای یک دوره ی طولانی مدت با این بیماری همزیستی خواهیم داشت. تیم مدیریتی دانشکده، تلفیقی از تجربه افراد با تجربه و نیروی جوان دانشگاه است. باید به افراد آموزش بدهیم و بعد از آن مدیرشان کنیم و شرح وظایف به آنها بدهیم. افراد بدون تجربه، وظایف مدیریتی کلان نباید بگیرند؛ افراد باید بتوانند گام به گام در جایگاه های خودشان آموزش ببینند تا توان آموزش دادن و تربیت افراد را داشته باشند. وظیفه ما به دست آوردن تجربه و انتقال این تجارب است. درسی که کرونا به ما داد این بود که ما یک ملت و یک خانواده هستیم و اگر با هم باشیم می توانیم ضعف های یکدیگر را بپوشانیم. در حیطه پژوهشی باید مطابق نیازهای جامعه پیش برویم. سیستم خدمات گوناگون پزشکی ما خوب است و این موضوع یک واقعیت است و شعار محسوب نمی شود.

دکتر سیداحمد رضایی: با یک مدیریت واحد، امکان عبور از بحران کرونا وجود دارد

دکتر سیداحمد رضایی: با یک مدیریت واحد، امکان عبور از بحران کرونا وجود دارد

مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید ۱۹ گفت: در بحران‌ها عملکرد ما باید نقادانه باشد و براساس تجربیات قبلی برنامه ریزی داشته باشیم. یکي از عملکردهاي خوب حوزه حراست در جریان کرونا تجهیز بیمارستانها به دوربین‌های مدار بسته بود. واحد حفاظت IT وظیفه‌اش مراقبت از IT دانشگاه برای جلوگیری از هک شدن سرورها بود. یکی از دغدغه‌های اصلی این حوزه مدیریت بازماندگان متوفیان است. در جریان کرونا وارد یک جنگ نرم شدیم که بار منفی آن خیلی زیاد است و حوزه حراست موظف به کنترل آن است. نحوه نظارت بر توزیع اهدای کمک های بین المللی در مواقع بحران یکی از فعالیت‌هایی است که موجب جلب اعتماد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمجید قریشی: کرونا نشان داد اگر مسائل فرهنگی را با خدمت همراه کنیم بیشترین تاثیر را دارد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمجید قریشی: کرونا نشان داد اگر مسائل فرهنگی را با خدمت همراه کنیم بیشترین تاثیر را دارد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با مستندسازان مسيرنماي پيشرفت مديريت کوويد 19 در دانشگاه گفت: جهادی عظیمی در زمینه کرونا صورت گرفت. خدا را شاکریم که افراد ارزشمند فراوانی در اطرافمان داریم که توانستند این بحران را مدیریت کنند. در زمان دفاع مقدس مدافع امنیت داشتیم و بعد مدافعان حرم و الان مدافعان سلامت را داریم که یکی از زیباترین ایثارگری های تاریخ را رقم زدند. شیوع کرونا تغییرات و تحولاتی را در زمینه بین المللی و داخلی ایجاد کرد. فلسفه اجتماعی غرب در کرونا دچار چالش جدی شد و زیر سوال رفت. ما در مناسبات بین المللی تغییر جدی خواهیم داشت. این بحران موجب تسریع اقدامات شد و همراهی مردم را با خود داشت. ما نشان دادیم که در بحران های ظرفیت های های خوبی داریم. در کرونا تغییر نگرش مردم به کادر درمان را شاهد بودیم و نگاه ها مثبت شد. جریان های مردمی به صورت گسترده شکل گرفت و پای کار آمدند. این تجربه نشان داد بسیاری از آموزش ها می تواند مجازی انجام شود. باید قدر نیروهای خودتان را بیشتر بدانیم و برایشان ارزش قائل شویم. نشان دادیم که در بحران ها ظرفیت های خوبی داریم.

مهندس هادی مخبر:  اعتمادسازی ایجاد شده بین مدیریت و کارکنان  بیمارستان سینا سبب پیشرفت کارها در بحران کرونا بود

مهندس هادی مخبر: اعتمادسازی ایجاد شده بین مدیریت و کارکنان بیمارستان سینا سبب پیشرفت کارها در بحران کرونا بود

مشاور رئیس بیمارستان سینا در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: در مواجهه با بحران کرونا در اولین گام، بیمارستان سینا کمیته بحرانی با 33 عضو تشکیل داد. برای ایمن سازی بیمارستان، بسته های محافظتی که شامل تمام تجهیزات لازم از جمله؛ ماسک، گان، دستکش بود تهیه و در اختیار سرپرستاران قرار داده می شد و پزشکان نیز با مراجعه به داروخانه می توانستند این پکیج ها را تهیه کنند. 50 درصد تخت های بیمارستان و همچنین 3 بخش ای سی یو به بیماران مبتلا به کرونا تعلق گرفت و این آمادگی را نیز داشتیم که بر تعداد تخت های بیمارستان بیفزائیم. در بیمارستان سینا استادان و پرستاران در مواجهه با بحران کرونا پیشقدم شدند. بیمارستان سینا آمادگی شرایط بحرانی را دارد و همیشه با بحران ها مواجه بوده است اما بحران کرونا با دیگر بحران ها بسیار متفاوت بود. واقعا تیم درمان در بحران کرونا مانند زمان جنگ ایثار کردند.

دکتر محمدرضا جعفری: مهمترین چالش در بحران کرونا، ناشناخته بودن رفتار ویروس بود

دکتر محمدرضا جعفری: مهمترین چالش در بحران کرونا، ناشناخته بودن رفتار ویروس بود

مدیر درمان بیمارستان شریعتی در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: ما برای هر بحرانی از چارت بحران استفاده می کنیم که این موضوع اتفاق خوبی در دانشگاه علوم پزشکی تهران بود. محوریت برنامه ریزی های اولیه در بحران کرونا، بحث ظرفیت سازی بود. نکته مثبت که از همان روزهای اول شاهد آن بودیم، کمک خیرین بود که سهم بسزایی در تامین تجهیزات محافظت فردی در بیمارستان داشتند. مدیریت تجهیزات محافظت فردی و رعایت استانداردها خیلی به ما کمک کرد. همدل بودن و در صحنه حضور داشتن همکاران یک کار تیمی و وفاق تیمی بود. عملکرد بیمارستان و عملکرد درمان در این بحران خیلی خوب بود.