لیست اخبار صفحه :17
دکتر رامین کردی: بین المللی سازی در زمان کووید تعطیل نیست؛ کرونا فرصتی طلائی برای بین المللی شدن دانشگاه است

دکتر رامین کردی: بین المللی سازی در زمان کووید تعطیل نیست؛ کرونا فرصتی طلائی برای بین المللی شدن دانشگاه است

معاون بین الملل دانشگاه در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: مهمترین سیاست ما، انعطاف پذیر بودن در قوانین و نوع نگاه ها و آماده ی تغییر بودن است. دغدغه اصلی دانشگاه در این بحران، ارائه خدمات درمانی مناسب به مردم بود. ارتباط گیری با کشورهای مختلف از جمله کارهایی بود که در حوزه معاونت بین الملل انجام شد. ما توانستیم با کمک مدل های بر خط، تجربه درمان دانشگاه و تجربه ای که در بحث کنترل بود را با مردم منطقه و دنیا و همچنین اساتید و صاحب نظران دنیا، تبادل کنیم. هدف طرح مبارزان کرونا این بود که از توان و انرژی دانشجویان بین الملل کمک بگیریم تا این طرح را در منطقه گسترش بدهیم و بتوانیم با کرونا مبارزه کنیم. یکی از دلایل که سیستم بهداشتی ما در مقایسه با سایر کشورها عملکرد خوبی داشت، داشتن تجربه کافی بود. کووید 19 به ما کمک کرد تا در سال های آینده خیلی از آموزش ها، آموزش های آنلاین باشد.

دکتر اتابک نجفی: برای مواجهه با بحران ها باید مراکز تخصصی و فوق تخصصی، آماده داشته باشیم

دکتر اتابک نجفی: برای مواجهه با بحران ها باید مراکز تخصصی و فوق تخصصی، آماده داشته باشیم

رئیس بخش ICU بیمارستان سینا در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: بیشترین بیماران کرونا در بخش ICU بیمارستان را افراد دیابتی و افرادی که فشار خون دارند و همچنین بیماران ام اس و افراد چاق تشکیل داده اند. پروتکل وزارت بهداشت بر اساس شرایط کشور ما تنظیم شده است. بیماری کووید 19، بیماری است که تاکنون دارو و درمان قطعی ندارد. ما باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و حتما از ماسک و دستکش استفاده کنیم تا بتوانیم جلوی شیوع این بیماری را بگیریم.

الهام ندیری: چون هدف در کرونا مشخص بود، همه در جهت رسیدن به هدف همکاری های لازم را انجام دادند

الهام ندیری: چون هدف در کرونا مشخص بود، همه در جهت رسیدن به هدف همکاری های لازم را انجام دادند

مسئول مهندسی پزشکی بیمارستان امیراعلم در گفت وگو با مستندسازان مسیر نمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: حضور رئیس بیمارستان و مدیریت بیمارستان باعث شده بود که همه با هم هماهنگ شوند. اولین چیزی که بیمار به آن احتیاج پیدا می کند، تجهیزات پزشکی است در نتیجه ما خیلی سریع درگیر موضوع شدیم. به دلیل کار تیمی خیلی از درخواست ها در کمترین زمان خریداری شد و به دست ما رسید. شاید اگر با استرس کمتری پیش می رفتیم، کارها بهتر انجام می شد. نامه ها و دستورالعمل ها و آموزش پرسنل از صفر تا صد همگی از طریق فضاهای مجازی انجام می شد و خیلی به ما کمک می کرد.

بتول زهرایی: در شرایط بحران آدم هایی داریم که مرد عمل اند

بتول زهرایی: در شرایط بحران آدم هایی داریم که مرد عمل اند

سرپرستار بخش اورژانس مرکز قلب تهران در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: چندماه است در شرایط کرونا کار می کنیم و خم به ابرو نیاورده ایم. ما اینجا هستیم که به شما کمک کنیم حتی اگر کووید داشته باشید. این بیماری در افراد مختلف تظاهرات مختلف دارد. آموزش ها باید پیاپی و پشت سر هم باشد و نکات رو به صورت کلیدی به نیروها بگوئیم. به عنوان سرپرستار اورژانس اول از هر چیز به نیروی انسانی نگاه می کنم. احساس می کنم اهمیت کرونا در جامعه کم شده است. در عرض چند ساعت شرایط جهت پذیرش بیماران کووید و تدارک و آمادگی تجهیزات و نیروی انسانی محیا بود. با توجهی که ریاست ، مدیریت و دفتر پرستاری بیمارستان داشت همه شرایط محیا شد و روزبروز که جلو میرفتیم وضعیت خیلی بهتر میشد از اولم گفتم که همه با وسایل حفاظت شخصی در صف اول کمک به بیماران کووید هستیم.

زهره عسگری: اساتید باتجربه غیورانه به میدان آمدند و باعث شدند تا ما هم در کنار آنها باشیم

زهره عسگری: اساتید باتجربه غیورانه به میدان آمدند و باعث شدند تا ما هم در کنار آنها باشیم

مسئول واحد ترخیص بیمارستان امیراعلم در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: به علت تغییر روند نوع پذیرش و بستری بیماران، باید یک سری آموزش های لازم به همکاران داده شود. یکی از کارها تماس با خانواده ها برای مطلع شدن از دوره نقاهت بود تا اگر از نظر تهیه دارو مشکلی دارند به آنها کمک کنیم و همچنین به خیرین معرفی شوند. ما با هماهنگی هایی که با مسئول پذیرش بیمارستان انجام دادیم، توانستیم از همکاران درمانگاه در واحد پذیرش استفاده کنیم. یکی دیگر از کارهای مهم و جالب در واحد ما تهیه و درست کردن شیلد برای همکاران بود. آگاه کردن مردم و تکرار مداوم رعایت نکات بهداشتی از طریق رسانه ها، می تواند در شیوع مجدد بیماری کمک خوبی باشد. رعایت نکردن نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم، باعث شیوع مجدد بیماری شده است.

دکتر سید محمدهادی موسوی: گروه پزشکی در کرونا امتحان خوبی پس داد

دکتر سید محمدهادی موسوی: گروه پزشکی در کرونا امتحان خوبی پس داد

مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: در حال حاضر مسیر و راه برای ما سیستم های نظارتی در کرونا روشن است. ما خودمان را بازوی واحدها می دانیم. در سیاست ما مچ گیری نیست؛ دستگیری است. گروه پزشکی در کرونا امتحان خوبی پس داد. مجموعه مدیریت دانشگاه در کرونا نمره عالی گرفت. جهادگران نقش بسیار موثری در کنترل کرونا دارند و باید مدیریت شوند. در دفاع مقدس شهدای زیادی در کادر پزشکی داشتیم. توصیه من این است با انرژی بیشتر، انگیزه بالاتر و همکاری بیشتر پای کار بایستیم رسانه های مجازی ابزاری بسیار قدرتمند است باید از این ابزار به خوبی استفاده کنیم. تعطیلی حرم امام رضا(ع)، مساجد و نماز جمعه به آگاهی مردم کمک کرد. حساسیت مردم به کرونا کم شده است. برای مستندسازی باید به داخل بیمارستان ها بروید.

دکتر مجتبی سالاری فر: انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند؛ ویروس کرونا نقطه قوت ما را به نقطه ضعف تبدیل کرد

دکتر مجتبی سالاری فر: انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند؛ ویروس کرونا نقطه قوت ما را به نقطه ضعف تبدیل کرد

معاون آموزشی مرکز قلب تهران در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: کرونا باعث شد امکان استفاده از کلاس های آموزشی که در اتاق های دربسته به صورت جداگانه برگزار می شد برای بیمارستان های دیگر هم فراهم شود و این تجربه بسیار خوبی بود. بیشترین ضربه این بیماری زمانی بود که اطلاع کافی از این بیماری نداشتیم. اولین اقدام ما حفاظت از پرسنل و پزشکان بود، چون حضور آنها در صحنه می توانست باعث خدمت رسانی خوبی برای بیماران باشد. قطع ملاقات توانست جلوی پیشرفت بیماری را بگیرد. باید روابط انسانی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مدیریت کنیم.

دکتر طاهره سوری: با رعایت تمام نکات ایمنی، بهداشتی و قطع چرخه انتقال کرونا افراد می توانند زندگی عادی داشته باشند.

دکتر طاهره سوری: با رعایت تمام نکات ایمنی، بهداشتی و قطع چرخه انتقال کرونا افراد می توانند زندگی عادی داشته باشند.

متخصص عفونی بیمارستان جامع بانوان آرش در گفت وگو با مستندسازان مسيرنماي پيشرفت مديريت کوويد 19 در دانشگاه گفت: در قرن گذشته این بزرگترین همه گیری بود که در دنیا اتفاق افتاد که همه آن تجربه و درس گرفتن است. ما می توانیم در موارد مشابه از این تجربیات استفاده کنیم. قسمت مثبت این بحران این بود که با مدیریت صحیح، ترس و نگرانی ها کمتر شد. اولویت اصلی این است که ما باید آمادگی داشته باشیم. برای کرونا آماده بودیم اما برای این حجم از مواجهه آمادگی کافی نداشتیم. یکی از دستاوردهای ما در این پاندمی آموزش های مجازی بود. آموزش مجازی هم از نظر کیفیت و هم از نظر استفاده ارتقا پیدا کرد. ما در بیمارستان آرش یک سیستم فالوآپ بسیار دقیق داشتیم و تمام مادران بعد از ترخیص فالوآپ می شدند. زمانی که اطلاعات بالا باشد میزان نگرانی کاهش پیدا می کند. من به عنوان متخصص عفونی که شرایط ویژه ای داشتم، نترسیدم و از ابتدا بحران تا الان درخط مقدم ایستاده ام.

مهندس بهزاد مکری: تاسیسات بیمارستان، قلب بیمارستان است؛ کرونا درس همبستگی و دوستی داد

مهندس بهزاد مکری: تاسیسات بیمارستان، قلب بیمارستان است؛ کرونا درس همبستگی و دوستی داد

مدير فني و نظارت بر طرح هاي عمراني دانشگاه در گفت وگو با مستندسازان مسيرنماي پيشرفت مديريت کوويد 19 در دانشگاه گفت: معاونت توسعه طوري ما را حمايت و هدايت مي کند که در همه زمان ها همدل و همراه هستيم. ما از نظام مهندسي عقب تر نيستيم اما برخي تاسيسات موجود در بيمارستان هاي قديمي جوابگوي کار ما در کرونا نبود. تغيير تاسيسات بسيار مشکل بود و هزينه زيادي داشت. بيمارستان ياس از نظر سردخانه جسد با مشکل روبرو شد که يکي از سردخانه هاي بيمارستان رازي را با سختي هاي زياد و از خودگذشتگي در کوتاه ترين زمان جابجا کردند. دانشگاه ما، دانشگاه مادر است و افرادي که در اين دانشگاه کار مي کند افرادي خاص هستند ما هم بايد خاص به پيش برويم. هيچگاه کاري را به هم پاس نمي دهيم؛ اگر هم اختلافي بوده کار را زمين نگذاشتيم. تاسيسات بيمارستان قلب بيمارستان است و بايد از کارکنان اين بخش به نوعي قدرداني شود. کرونا تهديدي است که بايد به فرصت تبديل کنيم و به سمت خوبي و خير و برکت ببريم. از کرونا بايد درس بگيريم تا در آينده تجهيزات، تاسيسات و فضاهاي فيزيکي بيمارستان ها را مناسب تر کنيم.

راحله قاسمی: پرستاران نقش مهمی در آموزش خانواده ها داشتند

راحله قاسمی: پرستاران نقش مهمی در آموزش خانواده ها داشتند

سرپرستار بخش عفونی مرکز طبی کودکان در گفت وگو با مستندسازان مسيرنماي پيشرفت مديريت کوويد 19 در دانشگاه گفت: ايجاد همدلی و همبستگی بیشتر میان کادر پرستاری از جمله درس های این بحران بود. به طور دائم پاسخگوی سوالات همراهان بودیم. مایحتاج اولیه را برای مادران تهیه کردیم تا از بخش ها کمتر بیرون بروند. ملاقات ها را محدود و از رفت و آمدهای غیر ضروری جلوگیری می کردیم. به سمت و سویی می رفتیم که کمترین انتقال را به بخش های دارای بیماری های زمینه ای داشته باشیم. محافظت از همکاران در اولویت بود. حضور مسئولان به خصوص رئیس محترم دانشگاه موجب دلگرمی کادر درمان شد. این بیماری هنوز ناشناخته است و رعایت نکات بهداشتی لازم الاجراست.