معاون توسعه دانشگاه: مستندسازی برای برنامه‌ریزی‌های درازمدت مدیران و سیاست‌گذاران تأثیرگذار است

معاون توسعه دانشگاه با تأکید بر اینکه مستندات مدیریت کووید 19 در دانشگاه باید با جزییات ثبت و ضبط بشود گفت: به نظرم گنجینه بزرگی را این ویروس برای دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد کرد. استودیو شفآ از کیفیت بالای ضبط برنامه‌ها برخوردار خواهد شد. از برنامه‌های روابط عمومی دانشگاه در راستای مأموریت‌های دانشگاه حمایت می‌کنیم.

دکتر محمود بیگلر عصر روز سه‌شنبه 30 اردیبهشت 99 در حاشیه دیدار با مدیر روابط عمومی دانشگاه درباره اقدام روابط عمومی در مستندسازی تجربیات کووید 19 در استودیو شفآ گفت: تاریخ در طول سالیان دوباره تکرار خواهد شد؛ کووید 19 و اتفاقی که در اسفند و انتهای سال 98 اتفاق افتاد یک دگرگونی را در سطح کشور ایجاد کرد که به نظرم معادلات را در مرحله اول در کشور و در مرحله دوم به دلیل اینکه یک پاندمی جهانی بود، کل جهان را به هم‌ریخت. رویدادهایی که در این بیماری اتفاق افتاد رویدادهایی نیست که فقط صرفاً به‌سلامت مردم ارتباط داشته باشد بلکه مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جهان را هم دگرگون خواهد کرد. وظیفه ما این است کاری را که روابط عمومی دانشگاه با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در حال انجام است کمک کنیم تا یک مستند قوی از اتفاقات به‌صورت روزانه و حتی ساعتی در زمینه درمان این بیماران در کووید 19 و رویدادهایی که کادر درمانی روزانه با آن دست‌وپنجه نرم کردند، تهیه شود.
وی با بیان اینکه در کووید 19 حواشی متعدد شکل گرفته و چالش‌های زیادی اتفاق افتاده افزود: مستندکردن رویدادها برای برنامه‌ریزی‌های درازمدت مدیران و سیاست‌گذاران تأثیرگذار است و آنان می‌توانند از این تجربیات که چه اقداماتی در این برهه انجام گرفت، چه برنامه‌ریزی‌ها و مداخلات و چه مشارکت‌های قوی انجام شد، استفاده کنند.

 دکتر بیگلر با تأکید بر اینکه مستندات باید با جزییات ثبت و ضبط بشود گفت: به نظرم گنجینه بزرگی را این ویروس برای دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد کرد. ما بعضاً در خیلی جاها بی‌تفاوت از کنار رویدادها و نکاتی که پیرامون ما اتفاق می‌افتاد رد می‌شدیم این درحالی است که بحران‌هایی که در کشور شکل می‌گرفت که ما هم بخشی از آن مجموعه بودیم و باید به ارائه خدمت می‌پرداختیم و نقش ایفا می‌کردیم. این مستند به نظر من باعث می‌شود بتوانیم تمام این رویدادها را به شکل مفید برای آیندگان ثبت و ضبط کنیم تا آنان بتوانند ازاین رویدادها استفاده کنند.

دکتر بیگلر با اشاره به حضور خود در استودیوی شفآ گفت: باید طوری برنامه‌ریزی شود که این استودیو با کیفیت بالاتری در ضبط برنامه‌ها برخوردار شود و امکانات موردنیاز را طوری طراحی کنیم که مؤثرتر باشد و افراد در این مجموعه با یک امنیت خاطر ایفای نقش کنند.

وی درباره سؤالاتی که در این مستند از مصاحبه‌شوندگان پرسیده می‌شود گفت: به نظرم باید سؤالات را وسیع‌تر و جزئی‌تر کرد و اطلاعات افراد درگیر در زمینه کرونا را به‌طور کامل دریافت کرد چون اگر بگذاریم خود افراد تجربیاتشان را مطرح کنند ممکن است برخی مسائل بیان نشود؛ اگر سؤالات ریزتر و برای هر حوزه‌ای اختصاصی‌تر طراحی شود و از قبل در اختیارشان قرار گیرد مصاحبه‌شونده با یک آمادگی بهتر می‌توانند حضور پیدا کنند و می‌توانند در این مصاحبه روی آن تمرکز کند تا چیزی از دست نرود و شما هم بتوانید همه زوایای این دو سه ماه و اقداماتی که در سطح دانشگاه اتفاق افتاده را با جزییات ثبت و ضبط کنید. به نظرم همزمان با این اقدام مکتوبات را هم از افراد بگیرید تا مواردی که فراموش شده در قالب مکتوب و مدون در اختیارتان قرار بگیرد.

دکتر بیگلر با بیان اینکه از جنبه اقتصادی باید از جای‌جای امکانات دانشگاه استفاده شود به تجهیز استودیو شفآ اشاره کرد و گفت: انتظار داریم در این کار بازاریابی شود تا بتوان در یک فاصله زمانی این استودیو بادرآمدزایی هزینه‌های خودش را کسب و منابع دریافتی را در توسعه تجهیزات استفاده کند. به نظرم با مشارکت با صداوسیما و ادارات سطح استان باید از ساعت‌ساعت این فضاها استفاده شود.

وی در پایان افزود: از برنامه های روابط عمومی در راستای مأموریت‌های دانشگاه حمایت می‌کنیم.

توضیح اینکه روابط عمومی دانشگاه از دو هفته پیش مستندسازی پیشرفت مدیریت کووید 19 را آغاز کرده است و ضبط تجربیات کادر درمانی همچنان ادامه دارد.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *