به مناسبت هفته سرطان

آموزش تغذیه در پیشگیری از سرطان

به مناسبت هفته سرطان و به منظور آشنایی با اصول تغذیه صحیح در جلوگیری از بروز این بیماری ، جلسه آموزشی در سرای محله سنایی برگزار شد.

آموزش تغذیه در پیشگیری از سرطان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، به مناسبت هفته سرطان و با هدف پیشگیری، آموزش تغذیه صحیح در جلوگیری از بروز سرطان در تاریخ 4 بهمن 1401 در سرای محله سنایی انجمن حمایت از خانواده زندانیان برگزار شد.

در این جلسه زهرا کامرانی کارشناس ارشد تغذیه گفت: سرطان نوعی بیماری است که در آن سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می دهند و این موضوع منجر به تخریب بافت‌های سالم میشود که از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم تودهای به نام تومور ایجاد می‌شود.

وی افزود: بعد از بیماری های قلبی عروقی، سرطان به عنوان دومین عامل مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته مطرح است و در صورت عدم کنترل، در سال های آینده سرطان اولین عامل مرگ و میر خواهد بود.

کامرانی اظهار داشت: زمینه ژنتیکی،استعمال سیگار، رژیم های غنی از چربی، گوشت قرمز، غذاهای فرآیند شده، رژیم های عاری از سبزی ها و میوه ها، شیوه نادرست زندگی و بی تحرکی از عوامل موثر در ایجاد سرطان است.

وی درخصوص نقش آنتی اکسیدان ها و فیبرهای موجود در مواد غذایی در پیشگیری از سرطان گفت: مواد آنتی اکسیدانی شامل سلنیم، کاروتنوئیدها، ویتامین C و ویتامین E، سبزی ها، میوه ها، غلات ، حبوبات و مغزها با کاهش رادیکال های آزاد در بدن، در پیشگیری از انواع سرطان ها نقش مهمی دارنــد .

کامرانی تصریح کرد: نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد که ارتباط مثبتی بین شیوع بروز انواع سرطان ها و چاقی به خصوص درسرطان سینه وجود دارد.

پریسا کریمی
تهیه کننده:

پریسا کریمی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *