دفاع نخستین پایان نامه محصول محور دانشکده توانبخشی

سعیده بیت اللهی دانشجوی دکتری تخصصی گفتاردرمانی نخستین پایان نامه محصول محور دانشکده توانبخشی را سه شنبه 11 خرداد با راهنمایی دکتر زهرا سلیمانی دفاع کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، در این پایان‌نامه بیت الهی دانشجوی دکترای تخصصی گفتاردرمانی این دانشکده دو مجموعه‌ ابزار ارزیابی گفتار روایتی و بسته درمان گفتار روایتی در کودکان  مبتلابه اختلالات زبان را ساخته است.
محصول این  رساله، دربسته درمان گفتار روایتی خودانگیخته شامل دو کتابچه است که کتابچه اول به زبانی ساده، دستورالعمل درمان را معرفی می‌کند و کتابچه دوم شامل۱۴۰ تصویر جذاب و متناسب با اهداف درمانی است. این ابزار درمانی، نوآوری جدیدی در امر درمان گفتار روایتی (یکی از سطوح زبانی بسیار پیچیده و ضروری در حوزه ارتباط) است و تابه‌حال چنین ابزاری متناسب با فرهنگ و زبان فارسی ساخته نشده است. این ابزار، به علت کم‌هزینه بودن برای تولید انبوه و سهولت در کاربرد می‌تواند به‌راحتی در خدمت گفتار درمانگران قرار بگیرد. با توجه به نیاز درمانگران و محدودیت ابزارهای درمان زبان، این ابزار می‌تواند برای جامعه‌ گفتاردرمانی بسیار مفید و ضروری باشد. همچنین، هر مراجع می‌تواند برای تمرین در منزل این ابزار را تهیه کند.
یکی دیگر از محصولات این رساله، ابزار ارزیابی گفتار روایتی است که روایی و پایایی آن استخراج‌شده است. این ابزار، همراه بسته درمان تهیه‌شده است تا درمانگران بتوانند در طول دوره‌ی درمان میزان پیشرفت مراجعین خود را هم به‌صورت کمی و هم به‌صورت کیفی بررسی کنند.

 

لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *