جلسه هماهنگی فصل دوم جشنواره مجازی عملکردهای نوآورانه با محور چابکی برگزار شد
دکتر ترابی جشنواره مجازی عملکردهای نوآورانه را فرصتی برای دیده شدن فعالیت ها و اقدامات اثرگذار دانست.
گالری عکس
در جلسه توجیهی فصل دوم جشنواره مجازی عملکرد نوآورانه در سال 96 دوشنبه اول آبان 96 در سالت G6 برگزار شد ، دکتر ترابی دبیر ستاد نوآوری دانشگاه با اشاره به ایجاد حرکت پویا در برخی واحدهای دانشگاه گفت: امسال سومین دوره جشنواره مجازی عملکردهای نوآورانه برگزار میشود، در برخی واحدهای دانشگاه این حرکت به خوبی شکل گرفته است و در فصل های این جشنواره با ارائه طرح مشارکت فعال دارند. در این جشنواره افراد در همه سطوح می توانند شرکت کنند، کسانی که دغدغه مند هستند و نسبت به محیط خود حساس بوده و در مقابل چالش ها به دنبال راه حل ازدیدگاه مشتری می پردازند.
وی با اشاره به محورهای جشنواره امسال گفت: براساس مصوبه شورای دانشگاه در اسفند 95 ،محورهای کارآمدی برای فصل اول و چابک سازی برای فصل دوم انتخاب شدند و برای فصل دوم از 29 مهر 96 سامانه ثبت عملکردهای نوآورانه به مدت 15 روز فعال است تا همکاران عملکردهای خود را ثبت کنند.
فرآیند جشنواره مجازی عملکرد نوآورانه
دبیر ستاد نوآوری به ارائه توضیحی پیرامون فرآیند جشنواره پرداخت و گفت: با ارسال طرح در سامانه ابتدا داوری اولیه به منظور تعیین کارشناس صورت می گیرد و بعد از انجام داوری کارشناسان ، طرح های تایید شده در نظرسنجی عمومی شرکت داده می شوند، به این منظور کمپینی نیز برای معرفی طرح ها برگزار می شود که در آن نماینده هر طرح به ارائه آن می پردازد، همچنین در این کمپین نمایشگاهی نیز وجود دارد که افراد طرح های خود را به صورت حضوری نیز ارائه می کنند. سپس مجددا طرح ها در کمیته داوری بررسی شده و سه طرح برتر با در نظر گرفتن نظرات داوری و نظرسنجی عمومی انتخاب می شود.
ابعاد چابکی در سازمان
دبیر ستاد نوآوری با اشاره به موضوع فصل دوم جشنواره، در خصوص محورهای چابکی در سازمان گفت: در این فصل محور چابکی در نظر گرفته شده است، چهار محور اصلی برای چابکی در سازمان وجود دارد که هر کدام زیر عنوان هایی دارند . محرک های چابکی، عواملی هستند که باعث تحریک و ایجاد چابکی می شوند؛ تغییرات و دگرگونی های تکنولوژیکی، تغییر مدام در انتظارات و ترجیحات مشتری، تغییر مدام در انتظارات دانشجویان ، دانش و نیاز به نیروی کار با کیفیت بالا و نوآور، منابع مالی ناکافی و رقابت و تغییر و پیچیدگی محیط از انواع محرک های به شمار می روند. محور بعد ابزارهای چابکی (توانمدسازها)، انواع ابزارهایی است که به چابک شدن سازمان کمک می کند؛ ساختار، نیروی کار چابک، فرهنگ، فناوری اطلاعات و شراکت های داخل و خارج از سازمانی از این ابزار ها هستند.
وی افزود: قابلیت های چابکی که خود شامل هوشمندی و تسلط بر تغییر، سرعت و انعطاف پذیری، نوآوری، ارائه دهنده راه حل به مشتری، دانش بنیان و یادگیرنده؛ توانایی ها و ویژگی های سازمان چابک هستند, بعد دیگر چابکی در سازمان است و نتیجه این چابکی در محور چهارم بوده که محصولات و خدمات با کیفیت متفاوت، تولید فارغ التحصیلان با صلاحیت و خلاق و تولید دانش مورد نیاز بخش های مختلف جامعه از نتایج آن است.
دکتر ترابی این جشنواره را فرصتی برای دیده شدن و عرضه شدن فعالیت های مختلف واحد ها دانست اظهار داشت: دیده شدن فعالیت ها باعث ایجاد انگیزه و تقویت آنها می شود. این جشنواره نیز پویا بوده و هر ساله براساس بازخوردهای دریافتی از همکاران بهبود و ارتقا پیدا می کند و در حال حاضر نسبت به سال اول آن تغییرات بسیاری داشته است.
ارسال به دوستان