برگزاری جلسه شورای آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی
یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی، سه شنبه 22شهریور ماه 1401 با حضور اعضای شورا در سالن شورای یک دانشکده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای جلسه دکتر هومن شهسواری معاون آموزشی دانشکده ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی از تلاشهای استادان و واحد های مختلف حوزه آموزش درآغاز سال تحصیلی جدید، قدردانی کرد.
دکتر راضیه معصومی مدیر دفتر پایش و ارزشیابی دانشکده نیز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تسلیت ایام اربعین حسینی گزارشی از ارزشیابی اساتید در دروس بالینی، تئوری و نحوهٔ اجرای امتحانات ارائه داد.
وی فرآیند اجرای ارزشیابی عملکرد بالینی اساتید را به این صورت تشریح کرد که دو جلسه با نمایندگان گروههای کارآموزی پرستاری و مامایی تشکیل شد و حدود ۵۰۰ بخش کارآموزی مورد ارزشیابی قرار گرفت که در این راستا آنالیز فرمهای جمع آوری شده انجام و اول شهریور ماه جلسه بررسی فرآیند و نتایج ارزشیابی بالینی در معاونت آموزشی دانشکده تشکیل و چالشهای موجود مورد بررسی قرار گرفت و نتایج ارزشیابی به مدیران گروه گزارش داده شد.
دکتر معصومی ضمن تشکر از مدیران گروههاییکه موضوع را در سطوح گروه مورد بررسی قرار داده و اهم اقدامات صورت گرفته و برنامههای آتی خود را برای اصلاح مشکلات و چالشهای موجود اعلام کرده اند، از سایر مدیران گروه هم خواست که گزارش بررسی فرآیند در سطح گروه را در اسرع وقت اعلام کنند.
در ادامه دکتر زهرا عباسی مسئول مرکز مهارتهای بالینی دانشکده گزارشی از برگزاری آزمونهای آسکی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ارائه و بیان کرد که ۲۵ آزمون آسکی در نیمسال گذشته برگزار شده است.
مسئول مرکز مهارتهای بالینی، چالشهای موجود در این واحد را مطرح و پیشنهاداتی مانند تشکیل کمیته جهت برگزاری آزمونهای آسکی، تعیین اهداف برگزاری آزمون، برگزاری نشست بارش افکار با حضور دانشجویان، ارزشیابی نحوه برگزاری آزمون را ارائه داد.
در ادامه این جلسه دکتر شهسواری از زحمات ارزشمند دفتر پایش و ارزشیابی و دفتر ارتقای آموزش بالینی و تغییراتی که در راستای اجرای ارزشیابی بالینی در حال انجام است تشکر کرد و همچنین از زحمات واحد مرکز مهارتهای بالینی قدردانی و بر لزوم برگزاری آزمون آسکی برای کلیه کارآموزیهای بالینی اشاره کرد.
معاون آموزشی از مدیران گروههای آموزشی خواست که پایش کارآموزیها و واحدهای بالینی در نیمسال جدید با قوت بیشتری انجام شود و بازخورد دانشجویان و دغدغههای آنها پایهایبرای بهبود نقاط ضعف کارآموزیها باشد و گروه برای رفع این چالش برنامه مشخصی داشته باشد که در نهایت تغییرات لازم بطور محسوس و قابل گزارش انجام شده باشد.
وی همچنین بر نقش مدیر گروه در این خصوص و لزوم نظارت بر نحوهٔ برگزاری آزمون آسکی تاکید کرد، سهم آزمون آسکی را بر اساس مصوبات قبلی ۶۰-۴۰ درصد اعلام و تاکید کرد که تغییر در این میزان نیاز به کسب مصوبه شورای آموزشی دارد. بازبینی اهداف کارآموزیها و انجام آزمونها مبتنی بر اهداف تخصصی هر کارآموزی از موضوعات مطروحه دیگر بود.
مقرر شد آموزش نحوه تدوین و برگزاری آزمون آسکی به صورت کارگاهی یا ویدیوی آموزشی توسط مدیر دفتر توسعه آموزش طراحی و اجرا شود. همچنین کلیپی با عنوان پکیج حضور در محیط بیمارستان و آموزش بالینی با همکاری دفتر ارتقای آموزش بالینی که در آن ضمن پرداختن به قوانین و مقررات آموزشی، به مهارتهای نرم دانشجویی و پوشش و تعهدات حرفهاینیز اشاره شود تهیه و در اختیار دانشجویان قبل از حضور در محیط بیمارستان قرار گیرد و به مرور بحث اداب دانشجویی در محیط بالینی به عنوان برنامه پیش از ورود به عرصه بالینی سازماندهی شود.
در ادامه دکتر فاطمه حاجی بابایی معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده، درخصوص فرآیند مواجهه با سو رفتار حرفهایدانشجویان توضیحات لازم را ارائه داد که اعضای شورا در این خصوص نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند. سایر موارد ارجاعی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر در خصوص آنها تصمیم گیری شد.
نظر دهید