دومین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد مغزی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1402

در جلسه کمیته مدیریت درمان استروک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گزارش آماری بیماران سکته حاد مغزی در اردیبهشت 1402 ارائه و روند پیشرفت مصوبات جلسات قبل بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دومین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد مغزی دوشنبه 8 خرداد 1402 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدحسین حریرچیان رئیس بخش استروک، دکتر مژده قبایی مسئول واحد مدیکال بخش جامع استروک، دکتر پیام صراف و دکتر آریوبرزن رحمتیان اعضای هیئت‌علمی گروه نورولوژی، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، نیکو رمکی کارشناس مسئول ایمنی بیمار، ناهید مجاهد دبیر اجرایی کمیته و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.

معاون درمان مجتمع با اشاره به عوارض ناشی از ازدحام بالای اورژانس مجتمع گفت: اختصاص یک نیروی ثابت برای یک کار، آن‌هم در فضایی با این حجم مراجعه و محدودیت‌های منابع انسانی، ممکن نیست و همه افراد دارای وظائف چندگانه‌ای هستند به‌طوری‌که گاهی تعیین اولویت کارها در موقعیت‌های پیچیده برایشان دشوار است و نیاز به برنامه‌ریزی از سوی مسئول تیم دارد. در چنین شرایطی با توجه به این‌که در مدیریت درمان بیماران هر دقیقه هم برای تیم درمان مهم است برای سرعت بخشی به امور درمان و انتقال بیماران نباید منتظر ماند و هر یک از اعضای تیم باید به کمک هم بیایند.

مهین یوسفی کارشناس بهبود کیفیت هم ضمن تبیین آیین‌نامه کمیته، گزارشی از عملکرد کمیته استروک مجتمع و میزان حضور اعضا در جلسات سال 1401 ارائه کرد و نیز در خصوص نحوه برگزاری جلسات و اعضای آن در سال جاری تصمیم‌گیری شد.

در این جلسه همچنین، برخی از چالش‌های زمان‌بندی انتقال ایمن بیماران در سطح مجتمع بررسی شد.

 در اردیبهشت‌ماه 1402 مجموعاً 16 بیمار مبتلا به سکته حاد مغزی (کد سمای زیر 24 ساعت) از طریق تریاژ اورژانس و EMS به این مرکز مراجعه کردند که از این میان 7 بیمار rTPA دریافت کرده و یک بیمار ترومبکتومی شد.

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *