مستند «فرصتهای سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش»
دکتر محمد عبداللهی: پژوهشهای ما در راستای شناسایی مشکلات جامعه و پاسخ به آن است
استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس پژوهشکده علوم دارویی، در بخش سوم گفت وگو با مستندسازان فرصتهای سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی تهران، نقش سموم را در بروز انواع بیماریها و سرطانها تشریح کرد و گفت: تحقیقات نشان میدهد انواع سموم و آفتکشها بهطور غیرمستقیم وارد زنجیره غذایی انسان شده و با تجمع در بدن باعث بروز انواع سرطانها، بیماریهای گوارشی، عصبی و ناباروری و... میشود.
مستند «فرصتهای سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش»
بخش دوم گفت وگو با دکتر محمد عبداللهی استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس پژوهشکده علوم دارویی
دکتر محمد عبداللهی در بخش دوم گفت وگو با مستندسازان فرصت های سرآمدی در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره جایگاه و رتبه بندی رشته داروسازی و پژوهشکده علوم دارویی در ایران و جهان توضیح داد.
مستند «فرصتهای سرآمدی پژوهش و فناوری دانشگاه»
دکتر محمد عبداللهی: دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته فارماکولوژی توکسیکولوژی یکی از بهترین رتبه ها را در جهان دارد
دکتر محمد عبدالهی استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس پژوهشکده علوم دارویی، در بخش چهارم گفتگو با مستندسازان فرصت های سرآمدی در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به حضور دانشمندان علوم دارویی در جمع یک درصد های برتر جهان، مهمترین عامل موفقیت رشته داروشناسی و سم شناسی را نیروی انسانی فعال دانست و گفت: در زمینه سنتز دارو و تولید مواد اولیه به لحاظ کمی رشد داشتیم و وقت آن رسیده در زمینه ارتقا کیفت داروها و تکمیل لوازم تست کیفیت بیشتر تلاش کنیم.
مستند «فرصتهای سرآمدی پژوهش و فناوری دانشگاه»
دکتر محمد عبداللهی: محققان علوم دارویی کشورمان، در رشد این علم در جهان سهیم هستند
دکتر محمد عبدالهی استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس پژوهشکده علوم دارویی، در گفتگو با مستندسازان فرصت های سرآمدی در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، جایگاه رشته داروشناسی و سم شناسی را تشریح کرد و گفت: علوم دارویی کشورمان در رشد این علم در جهان سهیم است و پیشرفت علوم دارویی، در نتیجه تبادل علمی در جهان محقق می شود. دکتر عبدالهی آینده این علم را رسیدن هدفمند دارو به عضو مورد نظر بدن بیان کرد و گفت: هنر علم دارسازی رسیدن به فرمولاسیون اثربخش و ارایه آن به جامعه است.
مستند «فرصتهای سرآمدی پژوهش و فناوری دانشگاه»
پروژههای تحقیقاتی مرکز قلب؛ پاسخی به برنامهریزیهای کلان کنترل بیماریهای قلبی کشور
دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه و دکتر سعید صادقیان، معاون پژوهشی مرکز قلب تهران در بخش سوم گفت وگو با مستندسازان فرصت های سرآمدی در حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره ایجاد بانک های اطلاعاتی بیماری های قلبی در سال های ابتدای راه اندازی مرکز قلب و پیگیری مستمر درمان بیماران و همچنین انجام پروژه های بزرگ تحقیقاتی متعدد شامل بررسی عوامل خطر و عوامل ژنتیکی بیماری عروق کرونر (Coronary artery disease) در جوانان زیر 45 ساله کشور سخن گفتند.
مستند «فرصتهای سرآمدی پژوهش و فناوری دانشگاه»
دکتر مینو محرز: ایران در عرصه پیشرفت های علمی روزآمد است
استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکي تهران و رئيس مرکز تحقيقات ايدز ایران، در بخش دوم گفت وگو با مستندسازان فرصت های سرآمدی در حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، به جزئیات موبایل کلینیک و لزوم همکاری بین المللی اشاره کرد و گفت: باتوجه به پروپاگاندایی که علیه ایران وجود دارد؛ همکاری های بین المللی باعث می شود پیشرفت های علمی کشور در زمینه پژوهش و مراقبت از بیماران به دنیا شناسانده شود. ایران با وجود جوانان نخبه ای که دارد برای اینکه بتواند به همه چیز دست پیدا کند باید زیرساخت های تحقیقاتی را توسعه و بودجه های پژوهشی را افزایش دهد.
مستند «فرصتهای سرآمدی پژوهش و فناوری دانشگاه»
دکتر سیدحامد حسینی: کارآزمایی بالینی، حلقه اتصال مطالعات پایه به مطالعات کاربردی است
متخصص اپیدمیولوژی و مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش نخست گفتگو با مستندسازان فرصت های سرآمدی در حوزه پژوهش و فناوری، با اشاره به اهمیت کارآزمایی بالینی در زنجیره مطالعات انسانی، مرکز کارآزمایی بالینی را بازوی همکار پژوهشگران و بخش صنعت دانست و گفت: این مرکز در سال 1391 راه اندازی شده و اعضای آن به روزترین استانداردهای مطالعات بالینی را رصد و در اختیار پژوهشگران قرار می دهند و شرایط را به گونه ای فراهم می کنند که محصول با کیفیتتری تولید شود.
مستند «فرصتهای سرآمدی پژوهش و فناوری دانشگاه»
دکتر رضا فریدی مجیدی و بیان چگونگی توسعه دانش فنی محصولات نانو فیبر در عرصه ملی و بین المللی
عضو هيئت علمي و معاون پژوهشي دانشکده فناوري هاي نوين پزشکي در بخش دوم گفت وگو با مستندسازان فرصت های سرآمدی در حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، از تولید انواع دستگاه های تولید فیلتر و توسعه و به کارگیری روش های آزمایش فیلتراسیون داخل کشور خبر داد و گفت: این دستگاه ها را طی 10 تا 12 سال قدم به قدم ساختیم و در امریکا، اروپا و چین ثبت اختراع کردیم و می توانیم بدون دغدغه وارد بازارهای بین المللی شویم. وی همچنین از ساخت حدود 15 دستگاه صنعتی جدید تاپایان امسال خبر داد و بر انجام تحقیقات هدفمند تاکید کرد.
مستند «فرصتهای سرآمدی پژوهش و فناوری دانشگاه»
دکتر احمدرضا جمشیدی: مطالعات مرکز تحقیقات روماتولوژی، منجربه بکارگیری روش های درمانی شد که مشکلی از جامعه حل کند
استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران و رئيس مرکز تحقيقات روماتولوژي در بخش دوم گفت وگو با مستندسازان فرصت های سرآمدی در حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران به انجام کارآزمایی بالینی داروهای بیوتکنولوژی تولید داخلی با محوریت مرکز تحقیقات روماتولوژی و اثربخشی خوب آن در مقایسه با داروهای مشابه خارجی اشاره کرد و گفت: به تازگی کارآزمایی بالینی داروی جدیدی در زمینه پوکی استخوان انجام و نتایج آن به سازمان غذا و دارو ارسال شده است و امیدواریم این دارو به زودی در اختیار مردم قرار گیرد. دکتر جمشیدی با اشاره به تابلوی بالینی بیماری ها در کشور گفت: براساس مطالعات انجام شده به طور متوسط حدود 43 درصد از ایرانی ها در طول یک هفته گذشته دردهای استخوانی و مفصلی را تجربه کرده اند و 15.5 درصد از مردم کمردرد و به همین میزان زانو درد داشتند که با آموزش، بسیاری از این دردها قابل کنترل است. در ادامه این بخش از گفتگو را ببینید.
مستند «فرصتهای سرآمدی پژوهش و فناوری دانشگاه»
دکتر سعید سرکار: دانشگاه ها باید افراد توانایی تربیت کنند که قدرت کاربرد دانش در عمل را داشته باشند
رئیس پژوهشکده فناوری و تجهیزات پیشرفته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دوم گفتگو با مستندسازان فرصتهای سرآمدی در پژوهش و فناوری، انتظاراتی که از عملکرد دانشگاه ها وجود دارد را تشریح کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در نگرش و عملکرد پیشتاز دانشگاه های دیگر است. دکتر سرکار تاکید کرد آموزشی کارآمد است که علاوه بر فارغ التحصیلان دانا افراد توانایی را تربیت کند که مهارت و توانمندی تولید فناوری و نوآوری و خلاقیت را داشته باشند.