لیست اخبار صفحه :8
دکتر سیمین ناصری: تلاش‌های علمی و پژوهشی باید منجر به اثربخشی در گروه شود
مستند «فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش»

دکتر سیمین ناصری: تلاش‌های علمی و پژوهشی باید منجر به اثربخشی در گروه شود

معاون پژوهشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با «مستندسازان فرصت‌های سرآمدی در آموزش و پژوهش» در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فعالیت‌های علمی و پژوهشی باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری‌ مسئولین کشور تأثیرگذار باشیم. به‌عنوان یک معلم دبیرستان یا استاد دانشگاه درزمینهٔ های مختلف علمی باید وظیفه اصلی خود بدانیم که ارتباط صحیح و منطقی بادانش آموز یا دانشجو و اطرافیان و همکاران خود داشته باشیم و این به این دلیل است که بتوانیم ارتباط فرهنگی را در جامعه علمی خود گسترش دهیم. به‌عنوان یک ایرانی منابع آبی کشورم ازجمله دریای خزر و خلیج‌فارس و تالاب‌ها بسیار مهم است و این منابع را برای نسل‌های آینده باید حفظ کنیم. چالش‌هایی مانند پسماندها، شیرابه‌ها را در محیط‌زیست را باید جدی بگیریم.

دکتر امیرحسین تکیان: از کارهای پرافتخار گروه سلامت جهانی مشارکت معنادار در پژوهش، دستور سازی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر در کشور است
مستند «فرصت های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش»

دکتر امیرحسین تکیان: از کارهای پرافتخار گروه سلامت جهانی مشارکت معنادار در پژوهش، دستور سازی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر در کشور است

مدیرگروه سلامت جهانی دانشکده بهداشت در گفت وگو با مستند «فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش» در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سیاست‌گذاری سلامت به اولویت دهی و تصمیم سازی درست مبتنی بر شواهد و با استفاده از ابزارهای مختلف مانند محاسبات اقتصادی، اصول مدیریتی و فنون‌ اپیدمیولوژی کمک می‌کند. عضوی از آن است. سلامت باید محور تصمیم سازی اجتماعی شود. یکی از ابعاد جهانی فکر کردن و جهانی‌شدن، بین‌المللی شدن آموزش عالی است. باید کمک کنیم، آموزش‌هایی مبتنی بر نیازهای روز داشته باشیم. نظام‌های سلامت با کمبود منابع و افزایش پیش‌رونده نیازهای سلامت و همین‌طور تقاضای مردم مواجه هستند. پوشش همگانی سلامت مهم‌ترین دستوری است که در نظام سلامت کشور باید به آن برسیم.

دکتر محمد شریعتی: در پزشکی خانواده جزو اولین‌ها بودیم و توانستیم برای دیگر نقاط کشور الگو باشیم
مستند «فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش»

دکتر محمد شریعتی: در پزشکی خانواده جزو اولین‌ها بودیم و توانستیم برای دیگر نقاط کشور الگو باشیم

مدیر گروه پزشکی خانواده دانشکده پزشکی در گفت‌وگو با مستندسازان «فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش» در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تخصص پزشکی خانواده یکی از جدیدترین و به‌روزترین تخصص‌ها در دانشگاه و در کشور است. پزشک خانواده بدین معناست که قریب به‌اتفاق خدماتی را که یک نفر در حوزه سلامت، نیاز دارد، توسط یک کانون تحت عنوان پزشکی خانواده ارائه شود. بهترین رشته برای پاسخگویی اجتماعی، رشته پزشکی خانواده بوده و منابع نظام سلامت را با این رشته مدیریت می‌کنیم. در فرایند پزشکی خانواده، پزشک از بیماری من سود نمی‌برد، از سلامت من سود می‌برد. پزشک خانواده بیمار خود را می‌شناسد و همه ابعاد حوزه سلامت را فرد را جستجو می‌کند. یکی از اهداف این رشته این است که خدمات سلامت به نحو بهتری انجام شود. جهان امروز به دلایل هزینه‌های بالا، ناکارآمدی خدمات بهداشتی و درمانی، همچنین رضایت نداشتن مردم، خواهان اصلاح نظام سلامت است.

دکتر حسن رزمی: شاکله اصلی رشته دندانپزشکی، ارتباط با گروه های آموزشی است
مستند «فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش»

دکتر حسن رزمی: شاکله اصلی رشته دندانپزشکی، ارتباط با گروه های آموزشی است

مدیر گروه آموزشی اندودانتیکس دانشگاه در بخش دوم گفت و گو با مستندسازان «فرصت های سرآمدی در آموزش و پژوهش» در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نیروی انسانی و تجهیزات از عناصر موثر در ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی در رشته دندانپزشکی است و ما هم متخصص و هم اساتید بسیار خوبی در این حوزه داریم که باید شناسایی و مدیریت شوند. باید از شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم تا انتقال تکنولوژی اتفاق بیافتد و مرزهای دانش شکسته شوند تا بتوانیم وابستگی ها را کم کنیم. در حوزه کسب علم و تبیین علومی که در سطح دنیا مطرح و عرضه شده، توانسته ایم به روز باشیم. به روز بودن ما یک امتیاز و فرصت بزرگی است تا بتوانیم با توجه به داشته ها و با داده هایی که در سطح دنیا اتفاق می افتد، ارتباط برقرار کنیم و از این داده ها در عرصه خدمات استفاده کنیم. در رشته ما استفاده از دستگاه های دیجیتالی بیشترین ابزاری است که برای ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش مورد توجه قرار گرفته است. قطعاً پژوهشی که یک زیر ساخت تولیدی را به دنبال داشته باشد، منجر به تولید ثروت می شود. تجهیزات، بهداشت، درمان و آموزش چهار رکن اصلی رشته دندانپزشکی است.

دکتر حسن رزمی: تلاش و هدف رشته اندودانتیکس، حفظ و نگهداری دندان‌ها در حالت طبیعی است
مستند «فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش»

دکتر حسن رزمی: تلاش و هدف رشته اندودانتیکس، حفظ و نگهداری دندان‌ها در حالت طبیعی است

مدیرگروه آموزشی اندودانتیکس دانشگاه در بخش اول گفت‌وگو با مستندسازان «فرصت‌های سرآمدی در آموزش و پژوهش» در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: رشته اندودانتیکس یکی از رشته‌های تخصصی دندانپزشکی است که در علوم دندانپزشکی و همچنین روند مدیریت سلامت دهان و دندان نقش کلیدی دارد. دندانپزشکی به دو حوزه بهداشت دهان و دندان و آموزش تقسیم می‌شود. حفظ و نگهداری دندان در سلامت فرد نقش مهمی دارد. یکی از نقش های اساسی دندان، در کمک رسانی به عمل گوارش است. بالای 70 تا 80 درصد دندان‌پزشکان در فرایند ارائه خدمات، نیاز به توانمندی آموزشی در رشته اندودانتیکس دارند. کلاس‌های مجازی ما هم به لحاظ حجم و هم به لحاظ برد کاری نقش پررنگی در آموزش پیداکرده است. بیشتر فعالیت‌های گروه آموزشی ما، تمرکز بر فعالیت‌های بین‌رشته‌ای بوده است. ارزش‌افزوده گروه ما زمانی است که فعالیت دانشجویان منجر به ارتقای سلامت جامعه شود.

دکتر مهدی شهرابی: گروه آموزشی دندانپزشکی کودکان دانشگاه برترین جایگاه‌ را در میان هم‌ردیفان خود در دانشگاه‌های تهران دارد
مستند«فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش»

دکتر مهدی شهرابی: گروه آموزشی دندانپزشکی کودکان دانشگاه برترین جایگاه‌ را در میان هم‌ردیفان خود در دانشگاه‌های تهران دارد

دکتر مهدی شهرابی مدیرگروه آموزشی دندانپزشکی کودکان دانشکده دندانپزشکی و دکتر احمد جعفری عضو هیئت‌علمی گروه دندانپزشکی کودکان دانشکده دندانپزشکی با حضور در استودیو شفا با مستندسازان «فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش» در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت‌وگو کردند. دکتر مهدی شهرابی گفت: گروه آموزشی دندانپزشکی کودکان یکی از برترین جایگاه‌ها را در میان هم‌ردیفان خود در دانشگاه‌ها دارد. آموزش و پژوهش و ارائه خدمات، باعث خلق ثروت می‌شود. دو عامل استادان متبحر و تجهیزات در آموزش دانشجویان این رشته بسیار مؤثر است. برای کاربردی کردن تحقیق، باید موضوعاتی انتخاب شود که در داخل کشور قابل‌استفاده باشد. دکتر احمد جعفری گفت: بیشترین همکاری ما با دانشکده بهداشت و فناوری‌های نوین است. اگر با کشورهای فارسی‌زبان ارتباط خوبی داشته باشیم، می‌توانیم جایگاه خودمان را در منطقه تثبیت کنیم. وجود رزیدنت خارجی در گروه باعث ایجاد تبادل علمی با سایر کشورها می‌شود.

 دکتر غلامرضا حسن‌زاده: باید بتوانیم اعضا هیئت‌علمی را با مدل‌های مختلف مجازی‌سازی آشنا کنیم
مستند «فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه»

دکتر غلامرضا حسن‌زاده: باید بتوانیم اعضا هیئت‌علمی را با مدل‌های مختلف مجازی‌سازی آشنا کنیم

دکتر غلامرضا حسن‌زاده مدیر گروه مجازی‌سازی دانشکده مجازی و دکتر سمیه برجعلی لو هیئت‌علمی دانشکده مجازی با حضور در استودیو شفا با «مستندسازان فرصت‌های سرآمدی در آموزش و پژوهش» دانشگاه گفت‌وگو کردند. دکتر غلامرضا حسن‌زاده گفت: پزشکی امروز مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود، بنابراین اگر ما به سمتی برویم که بتوانیم، در فضای مجازی از هوش مصنوعی به‌خوبی استفاده کنیم، می‌توان بسیاری از مسائلی را که در جامعه وجود دارد به‌راحتی حل کرد. دکتر سمیه برجعلی لو هم گفت: در گروه مجازی‌سازی با حضور دکتر حسن‌زاده کار را شروع و برنامه عملیاتی را تهیه کردیم، با دو طرح کار را شروع کردیم، یکی دیدگاه معمول یا همان دیدگاه آموزشی و پژوهشی که در تمام گروه‌های آموزشی اتفاق می‌افتد و دیدگاه دیگر طراحی محتوا‌های الکترونیک کاملاً آکادمیک و بر اساس استاندارهای بین‌المللی بود که دانشگاه از ما انتظار داشت. توانستیم این فضا را داشته باشیم که پایان‌نامه‌ها و ایده‌هایی که پژوهشی هستند، در یک قالب کارآفرینی وارد شوند تا بتوانند به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شوند.

دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی: طراحی نرم‌افزار کنترل عفونت و ثبت داده‌ها از فعالیت‌های ارزشمند گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه محسوب می‌شود
مستند «فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش»

دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی: طراحی نرم‌افزار کنترل عفونت و ثبت داده‌ها از فعالیت‌های ارزشمند گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه محسوب می‌شود

معاون پژوهشی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با مستندسازان «فرصت‌های سرآمدی در آموزش و پژوهش» در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گروه عفونی در بسیاری از اپیدمی‌ها، فعالیت‌های عفونی، آموزش و پژوهش نقش کلیدی داشته است. وجود استادان برجسته و اخلاق‌مداری همچون دکتر یلدا همواره باعث سرآمدی این گروه بوده و جایگاه ویژه‌ای در دانشگاه و کشور دارد. این گروه با به‌کارگیری شیوه‌های نوآورانه در آموزش و پژوهش منحصربه‌فرد عمل می‌کند و در استفاده از شیوه‌های تعاملی و مطرح کردن مباحث در گروه‌های کوچک‌تر پیش‌قدم است. از ویژگی‌های رشته عفونی همکاری با گروه‌های علوم پایه در دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی به‌منظور پیشبرد اهداف علمی است. این گروه نیز برابر با پژوهشگران جهانی، تحقیقات، پژوهش‌ها و نوآوری‌های متعددی درزمینهٔ کووید 19 انجام داده است. درزمینهٔ بیماری‌هایی مانند ایدز و کووید 19 و همچنین مقاومت‌های میکروبی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم. بیمارستان امام خمینی (ره) توانست رتبه نخست در کنترل عفونت کسب کند. اجرای برنامه کنترل مصرف آنتی‌بیوتیک افتخار دیگری برای این گروه به‌حساب می‌آید.

دکتر میترا زارع بوانی: دانش‌آموختگان رشته علوم آزمایشگاهی با تشخیص صحیح بیماری باعث کاهش هزینه‌های درمانی می شوند
مستند «فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش»

دکتر میترا زارع بوانی: دانش‌آموختگان رشته علوم آزمایشگاهی با تشخیص صحیح بیماری باعث کاهش هزینه‌های درمانی می شوند

مدیرگروه علوم آزمایشگاهی دانشکده پیراپزشکی در گفتگو با مستندسازان «فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش» در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: رشته علوم آزمایشگاهی یکی از مهم‌ترین رشته‌های علوم پزشکی است که به پزشکان در تصمیم‌گیری نهایی برای درمان بیماران کمک می‌کند. همکاران ما ازنظر روش‌ها و تکنیک‌های آموزشی بی‌نظیر هستند. گروه علوم آزمایشگاهی دارای ظرفیت بالایی است و از رشته‌های متنوعی بهره می‌برد. با جذب نیروهای جوان و متخصص در رشته‌های جدید به توسعه هرچه بیشتر گروه کمک کردیم. استادان دانشکده در دوران کرونا توانستند بسیار سریع با فضای مجازی و آموزش به شیوه جدید منطبق شوند.

دکتر مجتبی صداقت: اولویت اصلی رشته پزشکی اجتماعی پیشگیری در سطوح مختلف آن است
مستند«فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش»

دکتر مجتبی صداقت: اولویت اصلی رشته پزشکی اجتماعی پیشگیری در سطوح مختلف آن است

مدیر گروه پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی دانشگاه در گفت‌وگو با مستندسازان «فرصت‌های سرآمدی در آموزش و پژوهش» در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یکی از گروه‌هایی که می‌تواند نقش راهبری را در دانشگاه ایفا کند، گروه پزشکی اجتماعی است. گروه پزشکی اجتماعی دو ویژگی خاص در مقایسه با سایر گروه‌ها دارد، یکی اینکه بیشتر به جمعیت نگاه می‌کند تا به فرد و دیگری نقش پیشگیرانه‌ای است که در بیماری‌ها دارد. مشارکت این رشته در آموزش و توانمندسازی مدیران نظام سلامت تجربه بسیار باارزشی بود. ترجمان دانش ارزش‌افزوده‌ای است که رشته پزشکی اجتماعی دارد، یعنی برقرارکننده ارتباط و یکی کردن ادبیات و هدفمند کردن فعالیت‌های نقش برجسته‌ای برای ما محسوب می‌شود. پژوهش، ابزار حل مشکلات و عنصر اصلی توسعه، تولیت و راهبری است. استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید در آموزش بسیار کمک‌کننده است. انتخاب نخبه‌ها، یکی از الگوهای انگیزشی است. کار و کارآفرینی در توسعه هر رشته تخصصی نقش بسیار چشمگیری دارد.

تنظیمات قالب