سومین جلسه برندسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه در سومین جلسه برندسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران نقشه راه را تبیین و مقاله خارجی «برندسازی در دانشگاه از رویا تا واقعیت» را با حضور اعضا بررسی کرد.

دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه در جلسه عصر روز سه شنبه 6 خرداد 99 در سالن جی 5 ستاد مرکزی دانشگاه با بیان اینکه برندینگ، تصویری بی بدیل، کامل، جامع، گسترده و عمیق از یک سازمان را نشان می دهد افزود: در برندینگ دانشگاه باید تصویری منقه و اصلاح شده و زیبا از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد کنیم.
وی افزود: مدینه فاضله ای که در روابط عمومی به دنبالش هستیم شناسایی مختصات و مشخصات کامل دانشگاه و رسیدن به یک دیدگاه جمعی است.
وی با اشاره به نقش شخصیت دانشگاه در نقشه برندسازی گفت: اینکه دانشگاه مبتکر و آینده نگر باشد، اینکه پویا باشد و در بحران های مختلف با اعتماد به نفس ورود کند جزو شخصیت دانشگاه است؛ اینکه اصولا  قابل اعتماد باشد و کسانی که خدمت می دهند و کسانی خدمت می گیرند در قرار گرفتن در تبادلات، مطمئن باشند که با یک مخاطبی سرو کار دارند که همه چیز آن مشخص و واضح است وهیچ چیز غیرمشخصی ندارد جزو شخصیت یا همان پرستیژ دانشگاه است.
وی افزود: اینکه دانشگاه روحیه فراگیر و مشارکتی داشته باشد و بتواند در لحظه تغییر لازم را به خودش بپذیرد؛ اینکه بتواند تنوع فکر داشته باشد و فقط به یک فکر نپردازد و هیچوقت فکر نکند چیزی را که دارد کافی است جزو شخصیت دانشگاه است. دانشگاه باید در هیچ زمانی این احساس را نداشته باشد که در نقطه اوج است.
دکتر ترابی با بیان اینکه در بحث برندسازی، دانشگاه باید بتواند پیشگام باشد و در این پیشگامی فرصت های جدید کاری را بیافریند گفت: دانشگاه باید بتواند به شکاف ها بپردازد و راه حل پیدا کند یعنی فقط دنبال سوالاتی که  جوابش معلوم است نرود و در پی سوالات واقعی باشد که بتواند برای آن راه حل بیاید زیرا بعضی از تحقیقات در کشور ما به این صورت است که محقق جواب سوال را می داند و برای اینکه دنبال سوالی برود که جوابش را نمی داند خطر نمی کند.
وی با تاکید بر فعال سازی بخش رضایت سنجی گفت: در برندسازی دانشگاه بایدبه میزان  رضایت فکر کنیم. ما باید بخش فعالی برای رضایت سنجی در روابط عمومی داشته باشیم و مرتب رصد کنیم که چه خدماتی باید وجود داشته باشد که دراین راستا دو نگاه رضایت سنجی کلی از دانشگاه و نگاه رضایت سنجی از  خدمات ارائه شده می تواند وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه در رضایت سنجی باید از مکانیسم های مختلف استفاده کنیم گفت: مکانیسم فعلی که مبتنی بر پرسشنامه است مناسب نیست زیرا در مدل های جدید در جهان رفتار آدم ها را در محیط بررسی می کنند که راضی هستند یا نه و به طور مستقیم پرسیده نمی شود.


وی با بیان اینکه برندسازی باید در سازمان ایجاد وفاداری کند گفت: وظیفه روابط عمومی این است که کنترل کند و بازخورد دهد. روابط عمومی باید به عنوان مسئول برند دانشگاه هر چیزی را که روی برند دانشگاه اثر می گذارد پیگیری کند و به واحدها بگوید که چه وجه از تمایزشان مورد توجه است.
توضیح اینکه روابط عمومی دانشگاه جلسات هفتگی برندسازی را روزهای سه شنبه هر هفته برگزار می کند و در دو جلسه قبلی پروژه ها تعریف و نقشه های  اولیه طراحی و ارائه شد.

جلسه دوم برندسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران
مدیر روابط عمومی دانشگاه در دومین جلسه برندسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برندسازی ماموریت اصلی روابط عمومی است ضمن بررسی دو نقشه راهبردی اعضا گفت: یک تصویرسازی، گاهی کار دو هزار جلد کتاب را می کند و به شما حرکت می دهد.
دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه در جلسه عصرروز سه شنبه 30 اردیبهشت 99 در سالن شورای طبقه هشتم ستاد مرکزی دانشگاه با اشاره به دعایی از امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه گفت: در زندگی شخصی ما باید بیان ساده ای از آن چیزی که از خدا می خواهیم داشته باشیم به طوری که حتی تا بند کفش خود را هم باید از خدا بخواهیم که اشاره به مشخص شدن و عینی شدن خواسته های ماست بنابراین همه چیزهایتان را از خدا بخواهیم و به اسم هم بخواهیم.


وی افزود: در زندگی کاری نیز همین طور است؛ اگر ندانیم چه کاری می خواهیم بکنیم در آن پیشرفت نمی کنیم حداکثر این است که خوب باقی می مانیم اما تعالی و پیشرفت در مسیر فعالیت های ما قرار نمی گیرد.
دکتر ترابی هدف از برگزاری جلسات برندسازی را مشخص کردن کارها بیان کرد و گفت: ما می خواهیم کارها را به سطحی برسانیم که در آن سطح همه بدانیم چه میخواهیم. قطعا شما در حوزه کاری خودتان تخصص و دانش لازم را دارید اما به گفته انیشتین «تصور بالاتراز علم است».
وی گفت: تصورکردن آن مقاصدی است که شما برای خود تعریف می کنید؛ چیزی که در ذهن خود تصویر می کنید هنوز مابه ازا ندارد و اگر چیزی مابه ازا داشته باشد دیگر تصویر نیست. باید با کمک هم تصویرسازی کنیم و با پیوند دادن آنها تصویری واحد ارائه کنیم.
دکتر ترابی با تاکید بر اینکه باید خیلی جدی وارد این کار شوید گفت: ممکن است هر یک از شما آخر علم در کار خود باشید اما اگر تصویری نداشته باشید مثل قبل خوب می مانید اما پیشرفت نمی کنید اما یک تصویر گاه کار دو هزار جلد کتاب را می کند و به شما حرکت می دهد.
دکتر ترابی تشکیل یک تیم رصد در روابط عمومی را ضروری دانست و گفت: این تیم رصد باید آخرین وضعیت برندینگ را در دانشگاه های پیشرفته برای ما تصویر کندو بگوید این دانشگاه ها چه کار می کنند؟ چه برنامه های اجرایی دارند؟ و چه تغییرات و چه پیشرفت هایی داشته اند که اگر این کار به صورت فوق العاده انجام شود تصورمان از خودمان کامل تر می شود.
وی افزود: من پیش ازاین که به روابط عمومی بیایم در حوزه نوآوری دراین باره کار کرده بودم زیرا یکی از اجزای نوآوری، مزیت رقابتی است که در زیرمجموعه آن بحث برندینگ شغلی قراردارد.
دکتر ترابی با بیان اینکه هورمون های مغزی در برخورد با یک موضوع جدید به طور خودکار هورمون های جدید از خود ترشح می کند که باعث حرکت جدید در ما می شود و ایجاد انگیزه می کند گفت: هر روز صبح که حس کردید شوق آمدن برای سرکار ندارید بدانید که عنصر انگیزه در شما از بین رفته است.
در ادامه جلسه نقشه(مای مپ) نسیم قرائیان و مهدی گلپایگانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه مقرر شد ماموریت و چشم انداز دانشگاه های معتبر رصد و به نقشه راهبردی افزوده و نسخه قبلی برندینگ بر اساس اصالت بخشی، اثربخشی، هویت و شخصیت سازی اصلاح شود.
همچنین در این نشست، تشکیل کمیته های تخصصی مرتبط با هر شاخه از برندها، بحث و تبادل نظر در خصوص نقشه راه در هر جلسه و ورود به بخش عملیاتی و استفاده از نیروهای جهادی و داوطلب در هر سطحی برای پیشبرد امور و اهداف روابط عمومی پیشنهاد شد.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *