نشست مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با کارشناسان سینارسانه

دکتر ترابی: یادگیری مستمر و چالش پذیری کلید تعالی است

مدیر روابط عمومی دانشگاه در جلسه‌ کاربرد هوش مصنوعی در فعالیت‌های روابط عمومی، با تاکید بر اهمیت یادگیری مستمر برای پیشرفت گفت: برای ارتقا سطح کیفیت کار و قرار گفتن در مسیر تعالی باید به طور مستمر چالش های پیرامونمان را رصد کنیم.

 به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست ۷ خرداد ۱۴۰۳ با کارشناسان سینا رسانه، بر اهمیت یادگیری مستمر، چالش‌پذیری و استفاده از هوش مصنوعی برای نوآوری و پیشرفت در حوزه روابط عمومی تأکید کرد.

نقش کلیدی یادگیری و چالش‌پذیری

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اهمیت یادگیری مستمر برای پیشرفت در هر زمینه‌ای، گفت: برای اینکه در کار خود پیشرفت کنیم و در مسیر تعالی قرار بگیریم، باید خود را موظف به یادگیری بدانیم. بی‌توجهی به امر یادگیری، مانع پیشرفت و باعث راکد ماندن در مسیر تعالی می‌شود.

وی چالش‌پذیری را عامل دیگری در مسیر  پیشرفت و تعالی دانست و گفت: باید همواره برای چگونگی رفع چالش‌ها و موانعی که با آنها روبرو می‌شویم، از خود سوال بپرسیم و پاسخ آن را با کمک هوش‌مصنوعی بدهیم. به عنوان مثال چگونگی مواجهه با  چالش‌های مربوط به مصاحبه، نوع برخورد مصاحبه‌شونده در زمان مصاحبه، محیط مصاحبه، امکانات و ... از اهمیت بالایی برخوردار است

هوش مصنوعی ابزار نوآوری و ارتقای کیفیت کار

دکتر ترابی  هوش مصنوعی را عامل اثرگذار دیگری در ارتقا سطح کیفی فعالیت‌های روابط عمومی برشمرد و گفت: باید به طور مداوم در پی روش‌های جدید باشیم و از خودمان بپرسیم که آیا راه‌های بهتری برای انجام کارمان وجود دارد؟ هوش مصنوعی می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند تا روش‌های جدید و خلاقانه‌ای برای انجام کارمان پیدا کنیم.

هدف نهایی؛ مدیریت شهرت و نفوذ علمی دانشگاه

مدیر روابط عمومی دانشگاه، هدف نهایی فعالیت‌های روابط عمومی را مدیریت شهرت و نفوذ علمی دانشگاه عنوان کرد و گفت: همه فعالیت‌های ما باید در راستای دستیابی این هدف باشد و در صورتی که مدیریت شهرت و نفوذ علمی دانشگاه محقق نشود، کارمان ناقص مانده است. 

الگوبرداری از دانشگاه‌های پیشرفته و استفاده از شبکه‌های اجتماعی

دکتر ترابی از برنامه‌ریزی‌ گسترده‌ در زمینه مدیریت شهرت و نفوذ علمی دانشگاه، خبرداد و گفت: در بررسی مدل دانشگاه‌های پیشرفته جهان، مشاهده می‌کنیم که یک فیلم از دانشگاه استنفورد در یوتیوب 5 میلیون بار بازدید داشته است. در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز تولیدات رسانه‌ای زیادی وجود دارد که می‌تواند مورد اقبال عمومی و اساتید دانشگاه‌ها قرار بگیرد. برای افزایش دیده شدن و شهرت دانشگاه، باید با الگوبرداری از این دانشگاه‌ها، برنامه‌های خود را توسعه و دامنه فعالیت‌هایمان را گسترش دهیم.

توییتر شبکه اجتماعی موثر در مدیریت شهرت و نفوذ علمی دانشگاه

مدیر روابط عمومی دانشگاه، استفاده مستمر از شبکه‌های اجتماعی در انتشار علم و اثرگذاری بر جامعه را یکی از برنامه‌های  روابط‌عمومی در راستای مدیریت شهرت و  نفوذ علمی دانشگاه، دانست و گفت: درمیان شبکه‌های اجتماعی، توییتر در انتشار تولیدات علمی از اهمیت بسزایی برخوردار است.  ایجاد حساب کاربری اعضای هیئت علمی و گسترش شبکه دانشگاه در توییتر، انتشار مقالات علمی و بحث و تبادل نظر در توییتر، برگزاری پویش‌های تشویقی به اشتراک‌گذاری مقالات علمی و برگزاری مراسم تقدیر از اعضای هیئت علمی فعال در توییتر از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در زمینه نفوذ علمی است.

سبک زندگی سالم؛ کلید تعادل و کارایی

دکتر ترابی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت داشتن سبک زندگی سالم و تاثیر آن در کارایی افراد تاکید کرد و گفت: انسان دارای سه سازمان جسم، روان و سازمان روح است. برای رسیدن به تعادل و کارایی، باید این سه سازمان را به خوبی بشناسیم و تعادل بین آنها را برقرار کنیم. جسم نیاز به تغذیه، تحرک و استراحت دارد. سازمان روان فرد نیز از سه مولفه انگیزه، آگاهی و رفتار تشکیل شده و سازمان روح از ایمان، عشق و بخشش شکل گرفته است. این سازمان‌ها در کنار هم معنا پیدا می‌کنند و تعادل بین آنها برای داشتن یک زندگی سالم و کارآمد ضروری است.

اهمیت انسان سالم به عنوان کاربر هوش مصنوعی

آرزو چراغی کارشناس مسئول بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران،  میهمان این جلسه بود تا کارشناسان سینارسانه در کنار توجه به هوش مصنوعی، اصول سبک زندگی سالم را مورد توجه قراردهند.

وی سبک زندگی سالم را شامل عادت‌ها و رفتارهایی دانست که به حفظ سلامت جسمی و روحی افراد کمک می‌کند و گفت: این عادت‌ها و رفتارها شامل تغذیه مناسب، فعالیت بدنی منظم، خواب کافی، مدیریت استرس و ترک عادات مضر است.

وی براهمیت مصرف اصولی مکمل‌های خوراکی تأکید کرد و  آن را در پیشگیری از خستگی و افزایش کارایی موثر خواند و گفت: ممکن است بدن ما به اندازه کافی مواد مغذی مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی دریافت نکند. در این صورت، مصرف مکمل‌های خوراکی می‌تواند به جبران کمبودها و ارتقای سلامت کمک کند.

در پایان، هر یک از همکاران روابط عمومی در خصوص کاربردهای هوش مصنوعی بحث و تبادل نظر کردند.

زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر