سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران، میزبان نشست مشترک مدیران معاونت توسعه با مدیران بیمارستان‌ها

تأکید ویژه دکتر رامین رحیم نیا بر حفظ منافع دانشگاه علوم پزشکی تهران و مشارکت واحدهای تابعه در تحقق اهداف

در نشست مشترک هم‌فکری و هم‌افزایی مدیران معاونت توسعه با مدیران بیمارستان‌ها که در سالن شورای حکیم سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد و پیشنهادات، چالش‌ها و دغدغه‌های مدیران بیمارستان‌های تابعه، موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، دکتر رامین رحیم نیا، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، در این نشست که عصر شنبه 11 آذر 1402 در سالن شورای حکیم سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، برگزاری این جلسات را موجب نزدیکی دیدگاه های مدیران محیطی و ستادی دانست و گفت: امید داریم با برگزاری منظم جلسات بارش افکار و تبادل نظر صورت پذیرد و بتوانیم نظرات را به یکدیگر نزدیک کنیم. 
معاون توسعه دانشگاه، هم‌فکری، هم‌افزایی و ایده‌پردازی در نشست‌های مشترک را عامل تقویت سازمان خواند و تصریح کرد: این فرصت‌های مغتنم می‌تواند دیدگاه‌ها را به یکدیگر نزدیک‌تر کند و حرکت‌های سازنده دیگری را برای سازمان رقم بزند. 
دکتر رحیم نیا، ضمن قدردانی از زحمات مدیران بیمارستان‌ها، خاطرنشان کرد: برای ما حفظ منافع سازمان اهمیت ویژه‌ای دارد که همگی باید در راستا ورود پیدا کنیم و همچون گذشته از هیچ تلاشی دریغ نکنیم. 
وی با اشاره به افزایش اختیارات مدیران؛ تأکید کرد: شما مدیران باتجربه‌ای هستید؛ اما مراقب باشید تا این افزایش اختیارات چالش‌هایی را برای شما ایجاد نکند؛ در بسیاری موارد نظارت ما، هم مانند پلیس راه است؛ پلیس راه خطا را رصد می کند و برای خطا جریمه مشخص می کند اما اگر رفتار خطرناکی اتفاق نیفتاده باشد اجازه می دهد به ادامه مسیر بپردازیم و سپس خطا را گوشزد می کند تا تکرار نشود.
در ادامه دکتر رحیم نیا خطاب به مدیران بیمارستان‌ها در خصوص مواردی از جمله؛ مدل و نحوه ارزیابی مدیران بیمارستان ها، مباحث، مسائل و چالش های مرتبط با حوزه تغذیه در بیمارستان ها، اهمیت نگهداشت تاسیسات و تجهیزات، همکاری لازم با مدیران گروه های آموزشی مستقر در بیمارستان ها، نحوه ارائه خدمات و تفویض اختیار در موارد مرتبط با مسائل حقوقی و فنی با ایجاد قطب های تصمیم گیری مستقل عملیاتی بعنوان نمایندگان دارای اختیارات از جانب مدیریت حقوقی و فنی برای تصمیم گیری نهایی در خود بیمارستان، تفویض اختیارات جدید به مدیران بیمارستان ها، تقویت همکاری رفاهی در داخل بیمارستان از جانب مدیران، تسریع در ارسال اسناد بیمه ای (صورت حساب های بیمه ای)، همکاری در اجرای بهینه طرح اضافه کار پرستاران در جهت افزایش رضایت مندی کارکنان پرستاری بیمارستان، تعامل و هماهنگی کامل با روسای بیمارستان ها، تاکید بر نقش منشی بخش ها در بیمارستان ها و برنامه حمایتی و تشویقی دانشگاه برای این موضوع و... مطالب مهمی را مطرح و تأکید کرد در این موضوعات شفاف و دقیق عمل کنید. 
توضیح اینکه شاخص‌های مدیریت‌های معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص ارزیابی مدیران بیمارستان‌ها بیان و درباره موارد مطرح شده بحث و تبادل نظر شد. 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر