جلسه هماهنگی معاونان بین‌الملل دانشگاه‌های کلان منطقه 10 آمایش آموزش عالی بخش سلامت کشور برگزار شد

جلسه هماهنگی معاونان بین‌الملل دانشگاه‌های کلان منطقه 10 آمایش آموزش عالی بخش سلامت کشور با بحث و بررسی پیرامون مباحث آموزشی و دانشجویی برگزار شد.

 
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که سه‌شنبه 14 آبان 98 برپا شد، دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر بابک شریف کاشانی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر مهدی مقتدائی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر امید امینیان، رئیس دانشکده پزشکی پردیس بین‌الملل، دکتر وحید ضیائی، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل، دکتر سید رضا حسینی سده، مشاور اجرایی معاون بین‌الملل دانشگاه و تعدادی از مدیران و کارشناسان حوزه های آموزش و بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران حضور داشتند.
در آغاز، دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه ضمن خوشامدگویی به حاضران به تشریح لزوم برگزاری نشست معاونان بین‌الملل دانشگاه‌های کلان منطقه 10 آمایشی پرداخت و گفت: خوشبختانه دانشگاه‌های عضو این کلان منطقه، مراکز علمی تیپ یک علوم پزشکی هستند و همکاری آن‌ها با یکدیگر تأثیر بسزایی در تصمیم‌گیری‌های این حوزه در سطح کشور خواهد داشت.
وی تصریح کرد: تصمیمات واحد این سه دانشگاه و پیش بردن برنامه‌ها با یک مدل، قدرت چانه‌زنی آن‌ها در برخورد با مسائل مختلف را افزایش می‌دهد.
دکتر کردی با تأکید بر اینکه ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران تفاوتی میان خود و دانشگاه‌های شهید بهشتی و ایران نمی‌بینیم، افزود: با اعتقاد بر این اصل که پیشرفت هر یک از سه دانشگاه، ارتقاء دیگر دانشگاه‌ها را به همراه دارد، آماده توسعه ارتباطات در حوزه بین‌الملل هستیم.
وی با اشاره به نوپا بودن حوزه بین‌الملل در اغلب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بیان داشت: این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی تهران از مجموعه قوی و تأثیرگذاری در حیطه بین‌الملل برخوردار است که می‌تواند در پیشرفت دیگر مراکز علمی کشور اثرگذار باشد.
دکتر شریف کاشانی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز بر اهمیت همکاری و همدلی میان دانشگاه‌های کلان منطقه 10 آمایشی تأکید کرد و اظهار داشت: باید پذیرفت نگرش و عملکرد بین‌المللی سه دانشگاه حاضر با دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی متفاوت بوده و رشد قابل قبولی را تجربه کرده‌اند.
وی تصریح کرد: تجربیات کسب شده در فعالیت‌های بین‌المللی اعم از جذب دانشجویان خارجی و اساتید و فرآیند آموزش بین‌الملل، سه دانشگاه تهرانی را با مسائل مشابهی مواجه کرده است.
معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برخورداری جلسات هماهنگی معاونان بین‌الملل دانشگاه‌های کلان منطقه 10 آمایشی از دستور کار مشخص با حضور افراد ثابت و بنابر موضوع، مدیران و کارشناسان مرتبط را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد که این گردهمایی‌ها قدرت برخورد با مشکلات و چانه‌زنی برای رفع آن‌ها را افزایش دهد.
دکتر مقتدایی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با قدردانی از برنامه‌ریزی برای برگزاری این نشست، گفت: هم‌اندیشی معاونان بین‌الملل دانشگاه‌های تیپ یک علوم پزشکی کشور در تسهیل مسائل پیش رو مؤثر خواهد بود. 
سپس معاونان و مدیران حاضر مهم‌ترین مسائل و چالش‌های آموزشی و دانشجویی دانشگاه‌های خود چون نحوه پرداخت شهریه دانشجویان افغانستانی، انتقال خارج به داخل دانشجویان، آزمون جامع علوم پایه دانشجویان بین‌المللی، روند کلی پذیرش دانشجویان خارجی و ارزشیابی مدرک متقاضیان دوره‌های تخصص را مطرح و به ارائه راهکارهای پیشنهادی پرداختند. 
در ادامه، دکتر ضیایی، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل دانشگاه موضوع تشکیل کنسرسیوم فعالیت‌های بین‌المللی کلان منطقه 10 آمایش آموزش عالی بخش سلامت را مطرح کرد و گفت: در صورت نهایی شدن این کنسرسیوم، ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی هر یک از دانشگاه‌های عضو کلان منطقه 10 آمایشی، پشتوانه فعالیت‌های دیگر دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.
وی بر لزوم گردآوری مسائل آموزشی دانشجویان خارجی تأکید کرد و بیان داشت: با تکیه بر وجود مشکلات مشابه، این راهکار دریافت مصوبات از وزارتخانه را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.
در پایان، مقرر شد نمایندگان تام‌الاختیار دانشگاه‌ها در حوزه آموزشی به منظور بحث و تبادل‌نظر در این باره و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی به معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل دانشگاه معرفی شوند.

خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی