نشست بررسی پروپوزال تاثیر مشارکت دانش آموزان در تولید محتوای رسانه ای بر سبک زندگی نوجوانی سالم

دکتر ترابی: هنر ما تولید محتوایی است که در پاسخ به نیاز جامعه باشد و تغییر رفتار لازم را در مخاطبان ایجاد کند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست تدوین پروپوزال بررسی اثر مشارکت دانش آموزان در تولید محتوای رسانه بر سبک زندگی نوجوانی سالم و برنامه ریزی جشنواره رسانه و نوجوانی سالم گفت: این هنر ماست محتوایی تولید کنیم که در پاسخ به نیاز جامعه باشد و تغییر رفتار لازم را در مخاطبان ایجاد کند و منجر به ترویج سبک زندگی سالم شود.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در راستای اهداف جوانی جمعیت و  به منظور ترویج سبک زندگی سالم در بین نوجوانان، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری معاونت بهداشت، جشنواره رسانه و نوجوانی سالم را برگزار می کند و به منظور بررسی اثر مشارکت دانش آموزان در تولید محتوای رسانه ای برای سبک زندگی سالم  طرح HSR در حال تدوین و اجرا است.
در نشست هماهنگی و برنامه ریزی 13 تیر 1403، دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط  عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر همکاری معاونت بهداشت و  روابط عمومی در تولید محتوای مورد نیاز جامعه گفت: شبکه آموزشی شهاب با برقراری ارتباط با گروه های تخصصی متناظر می تواند محتوای آموزشی مورد نیاز جامعه را تولید و از طریق ظرفیت سینارسانه و شبکه های اجتماعی دانشگاه این آموزش ها را در اختیار مردم قرار دهد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه هدف از اجرای طرح پژوهشی «بررسی اثر مشارکت دانش آموزان در تولید محتوای رسانه ای بر سبک زندگی نوجوانی سالم» را تعیین نیازهای اولویت دار دانش آموزان در زمینه تغذیه سالم، فعالیت فیزیکی و خواب کافی بیان کرد و گفت: پیش از اجرای این طرح،  آموزش های سبک زندگی سالم،  در مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران متداول بوده و ما با اجرای این طرح، در نظر داریم تاثیر این آموزش ها را از طریق تولید محتوای رسانه ای و به صورت آبشاری و به زبان خود دانش آموزان  در گروه های همسالان بررسی کنیم.
دکتر ترابی با اشاره به افزوده شدن هوش مصنوعی به مجموعه فعالیت های روابط عمومی، آن را توان مضاعفی در پیشبرد نقش مسئولیت اجتماعی دانشگاه دانست و افزود: نوجوانان در هر مسئولیتی که به آنان سپرده می شود مشارکت فعالی دارند بنابراین در این طرح، در کنار آموزش های سبک زندگی سالم، در زمینه به کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی نیز توانمند می شوند تا بتوانند اطلاعات خود را به خانواده منتقل و به توانمندسازی خانواده ها نیز کمک کنند.
 دکتر ترابی با تاکید بر لزوم خودمراقبتی در نوجوانان گفت: نوجوانان در شرایط سنی حساسی قرار دارند و توجه و آموزش مفید به آنان می تواند به  تامین سلامت جسمی و روانی و در نتیجه اجتناب از رفتارهای پرخطر و موانع فرزندآوری در آینده، اثرگذار باشد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه، رسالت سینارسانه را مرجعیت رسانه ای در عرصه علمی بیان کرد و گفت: این هنر ماست محتوایی تولید کنیم که در پاسخ به نیاز جامعه باشد و تغییر رفتار لازم را در مخاطبان ایجاد کند و منجر به ترویج سبک زندگی سالم شود.

سامانه شهاب و سینارسانه فرصتی در آگاهی بخشی سلامت در جامعه
در ادامه دکتر نجمه الملوک امینی با تاکید بر اهمیت سامانه شهاب در آموزش عمومی جامعه گفت: این سامانه با استفاده از ظرفیت سینارسانه و شبکه های اجتماعی دانشگاه می تواند اطلاعات سلامت مورد نیاز جامعه را در اختیار مردم قرار دهد.
مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تدوین شیونامه تولید محتوای آموزش سلامت گفت: با کمک این شیوه نامه می توان از ظرفیت مراکز تحقیقاتی، دانشکده ها و بیمارستان ها در تولید محتوای آموزشی بهره گرفت و از طریق رسانه های مختلف دانشگاه در اختیار جامعه گذاشت.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر