حضور خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن

دکتر قناعتی: در تمام حوزه های علوم پزشکی پیشرفت کرده ایم و از آخرین فناوری روز جهان بهره مند هستیم

دکتر قناعتی در حاشیه حضور خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن گفت: پس از انقلاب در تمام حوزه های علوم پزشکی پیشرفت کردیم و از آخرین فناوری روز جهان بهره مند هستیم.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس دانشگاه به همراه دکتر مهدی ابراهیمی، معاون فرهنگی دانشجویی، دکتر رامین رحیم نیا، معاون توسعه، دکتر سعید ناطقی، معاون درمان، دکتر علی اکبری ساری، معاون تحقیقات و فناوری و دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه در راهپیمایی 22 بهمن شرکت و از چادرهای سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران دیدن کردند.
در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن 1402 دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تعداد پزشکان قبل از پیروزی انقلاب کمتر از 10هزار نفر بوده است گفت: اکنون حدود 200 هزار پزشک داریم و در تمام حوزه های علوم پزشکی پیشرفت کرده ایم و از آخرین تکنولوژی روز جهان بهرمند هستیم.
وی با اشاره به انجام تکنولوژی های سلول درمانی و ژن درمانی در ایران گفت: کشور ما در زمینه کارتی سل تراپی سومین کشور جهان است و در زمینه سلول درمانی برای ترمیم ضایعات پیشرفته زانو از بهترین تکنولوژی ها استفاده می شود.
رئیس دانشگاه با اشاره به دانشگاه سبطین شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا  افزود: ما در آموزش و پژوهش پیشرفت های چشمگیری داشتیم و توان خود را از لحاظ پزشکی به سایر کشور ها از جمله عراق صادر و دانشجو تربیت می کنیم.
دکتر قناعتی ادامه داد: ارتباط با سایر کشور ها در زمینه علمی موجب ارزآوری، گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی و استحکام و امنیت کشور خواهد شد.
وی پیشرفت در زمینه فناوری و تکنولوژی را از دیگر موفقیت های علمی دانست و افزود: زمانی کشور ما به دارو وابستگی داشت ولی اکنون 97درصد از داروهای مورد نیاز کشور را متخصصان داخلی تولید می کنند و در زمینه تکنولوژی نیز بیش از 45درصد تجهیزات در کشور تولید و ساخته می شود.
دکتر قناعتی راهپیمایی 22 بهمن را  نوعی گردهمایی ملی بدون گرایش سیاسی دانست و گفت: هر کس ایران را دوست دارد در این راهپیمایی شرکت می کند و امیدوارم این حضور مردم همچون سنوات گذشته پر شکوه باشد.
 دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع هم با ابراز خرسندی از حضور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: جامعه پزشکی نقش ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم راه امام خمینی (ره) داشتند.
وی ارتقای شاخص های نظام سلامت و ارتقای حوزه بهداشت و درمان را از افتخارات نظام سلامت پس از پیروزی انقلاب برشمرد و گفت: پس از گذشت چند سال از این پیروزی بسیاری از درمان ها که سابقاً توسط پزشکان خارجی انجام می شد اکنون توسط پزشکان توانمند ایرانی انجام میپذیرد و این امر منجر شده تا وابستگی ما نسبت به سایر کشورها کمتر شود.
سپس دکتر ناطقی حضور خانواده نظام سلامت در مراسم راهپیمایی را نشان از میثاق آنان با ارمان های انقلاب اسلامی دانست و افزود: بعد از پیروزی انقلاب در بسیاری از حوزه ها از جمله نظامی و سلامت و بهداشت پیشرفت های چشمگیری صورت گرفته است به گونه ای که امروز در بسیاری از حوزه ها در لبه علم حرکت می کنیم.
وی با بیان اینکه ضروریست تصمیم گیران حوزه سلامت در خصوص مسائل تعرفه ای و مسائل رفاهی بازنگری کنند تا این موضوع باعث دلخوری و کاهش انگیزه در این حوزه نشود گفت: در چندین سال اخیر در دانشگاه علوم پزشکی تهران شاهد رشد ارائه خدمت به مردم بودیم و پیشرفت های خوبی در این زمینه داشتیم.
سپس دکتر علی اکبری سازی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: خوشبختانه کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شتاب زیادی رشد کرد و تعداد مقالات و استناد به مقالات افزایش یافت که این امر به نوعی گویای میزان علمی است که در کشور تولید شده است.
وی پیشرفت در زمینه فناوری را هم خوب ارزیابی کرد و گفت: در سال های قبل از انقلاب از نظر فناوری رتبه 120 و اکنون رتبه 60 دنیا را داریم که در چند سال اخیر رشد خوبی داشته است.
در ادامه دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه، گفت: امسال ضلع شمالی پارک دانشجو چهارراه ولیعصر را که نزدیک ترین مسیر به سمت دانشگاه علوم پزشکی تهران است به عنوان مرکز سلامت راهپیمایی معرفی کردیم.
وی گفت: ارائه  خدمات سلامت از جمله معاینه دندانپزشکی، سنجش قند خون و فشار خون و انجام مشاوره های پزشکی از جمله خدماتی است که در غرفه سلامت به عموم مردم ارائه شد. تمام تلاش خانواده دانشگاه بر این بود تا دانشگاه به صورت یک خانواده بزرگ منسجم و شاد در کنار هم باشند و به مردم خدمات لازم را ارائه دهند.
 
نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر