رئیس نخستین کنگره دیجیتال مدیریت و درمان کووید 19، هدف از کنگره را به اشتراک گذاری تجارب و انتقال دانش تولید شده در حوزه بیماری کووید 19 دانست

دکتر سید فرشاد علامه در نشست خبری نخستین کنگره دیجیتال مدیریت و درمان کووید 19رویدادهای کلیدی این کنگره را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، نشست خبری این کنگره با حضور دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه، دکتر نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر سید فرشاد علامه رئیس کنگره و معاون درمان دانشگاه، دکتر نسیم خواجوی راد دبیر علمی کنگره و دکتر الوند ناصرقندی دبیر اجرایی کنگره چهارشنبه 6 اسفند 99 در سالن دارالفنون برگزار شد.

دکتر علامه در خصوص نخستین کنگره دیجیتال مدیریت و درمان کووید 19 گفت: این کنگره در دو روز ۱۴ و ۱۵ اسفند ۹۹ برگزار خواهد شد. روز اول بیشتر مباحث مدیریتی بوده و به اشتراک تجربه مدیریتی بین متخصصان و دست‌اندرکاران نظام سلامت می‌پردازد. سخنرانان کلیدی این برنامه دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا شهر تهران، دکتر کریمی رئیس دانشگاه و دکتر توکلی معاون درمان ستاد با مقابله با کرونا در شهر تهران و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند. در محورهای مختلف کنگره نقاط ضعف و قوت سیستم مدیریت بحران کرونا در کشور بررسی خواهد شد؛ از نکات مهم این حوزه برقراری توازن در مدیریت بیماران مبتلابه کرونا با سایر بیماران است که از اهمیت زیادی برخوردار است. موضوع واکسیناسیون، ایزوله و قرنطینه کردن بیماران در بیمارستان‌ها، شیوه افزودن بخش‌های عادی به بخش‌های کرونا و بعد بازگشت به شرایط عادی موضوعاتی است که در آن‌ها اشتراک تجارب اتفاق می‌افتد. سپس پنل ارائه مقالات حوزه مدیریت است که 90 مقاله به دبیرخانه ارسال شد و چهارمقاله در این حوزه به‌عنوان سخنرانی انتخاب‌شده است. در کارگاه لیدرشیپ در بحران مسائل مختلف  مدیریت بحران  به‌صورت تئوری و عملی با حضور اساتید و متخصصان این حوزه به‌صورت مجازی انجام می‌شود. همچنین در این روز پنل سلامت دیجیتال با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت دیجیتال و اعضایی از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت با رویکرد بررسی چالش‌ها و مشکلات شرکت‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: روز دوم بیشتر در حوزه درمان کووید 19 خواهد بود و به‌روزترین اطلاعات مربوط به درمان این بیماری ارائه خواهد شد. چهار سخنرانی کلیدی و اساسی از حوزه‌های بیماری‌های عفونی، بیهوشی، مراقبت ویژه و ریه در مسائل مختلف بیماری کووید 19 با توجه به تغییرات سریع بیماری و اطلاعات مربوط به آن، در خصوص این تغییرات و جدیدترین اطلاعات ایجادشده به تبادل‌نظر می‌پردازد.

رئیس کنگره اظهار داشت: در روز دوم نیز چهارمقاله سخنرانی از سراسر کشور ارائه خواهد شد. اساتید بیمارستان‌های شهدای تجریش و امام خمینی دو مورد بیماری را مطرح می‌کنند و اطلاعات این بیماران، روش مدیریت و درمان آنها را  با رویکرد آموزشی به اشتراک می‌گذارند. پنل علمی دیگر در حوزه دارو و واکسیناسیون است و  واکسن‌هایی که در داخل در حال تولید است و همچنین داروهای مورداستفاده در درمان کووید را بررسی می کند. این اشتراک تجارب به منظور داشتن آمادگی بیشتر است ، تا درصورتی‌که با اتفاق دیگری مواجه شدیم به‌خوبی آن را پشت سر بگذرانیم.

توضیح اینکه نخستین کنگره دیجیتال مدیریت و درمان کووید ۱۹ به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران ۱۴ و ۱۵ اسفند ۹۹ با  بخش های سخنرانان کلیدی مدیریت و درمان کووید 19، کارگاه لیدرشیپ و مدیریت بیمارستانی در بحران کرونا،  پنل معرفی بیماری، ، اشتراک تجاری و مرور چالش های درمانی کووید 19، پنل نقش اکوسیستم نوآوری در مواجهه با بحران همه‌گیری کووید 19 و اولین نمایشگاه مجازی دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در مدیریت کنترل و درمان کووید 19 به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت کنگره  اینجا مراجعه کنند. 

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *