با حضور رییس دانشگاه مراسم تکریم دکتر یونسیان و معارفه دکتر صحرائیان برگزار شد

دکتر کریمی، رئيس دانشگاه علوم پزشکي تهران با اعطای لوح و نشان دانشگاه از خدمات دکتر یونسیان معاون پیشین تحقیقات و فناوری دانشگاه قدردانی و حکم انتصاب دکتر صحرائیان معاون جدید را ابلاغ کرد.

گالری عکس
در این مراسم که 29 مهر 96 در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد، دکتر آخوندزاده قائم‌مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به آغاز دور جدید مدیریت دانشگاه گفت: من به‌عنوان معلم دانشگاه فکر می‌کنم همه ما ساکن ساختمان میراث فرهنگی و علمی دانشگاه هستیم و به‌نوبت مدیریت این مجموعه را برعهده می‌گیریم و برای اعتلای آن تلاش می‌کنیم.
دکتر آخوندزاده با مقایسه فاصله پژوهشی قابل‌توجه دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر گفت:  اختلاف فاصله پژوهشی دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر به دلیل نیروی انسانی برجسته این دانشگاه است به‌طوری‌که  از حدود 1700 عضو هیات علمی دانشگاه 150 نفرشان حرف اول را در پژوهش می‌زنند.
وی ضمن تأکید بر توجه به امر پژوهش و تخصیص منابع لازم آن، از تلاش‌های دکتر یونسیان قدردانی و برای دکتر صحرائیان آرزوی موفقیت کرد و گفت: از دکتر صحرائیان انتظار داریم حوزه پژوهش تحت شعاع طرح تحول سلامت قرار نگیرد و برای ورود اعضای هیات علمی جوان و تازه‌وارد به عرصه پژوهشی برنامه جدی ارائه کند.
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، با تبریک به دکتر صحرائیان گفت: ایشان با توانی مضاعف، تلاش‌های چندین ساله‌ای که توسط مدیران و اساتید مختلف  کشیده تا دانشگاه به اینجا برسد را ادامه می‌دهد.
وی با اشاره به ویژگی مدیران دانشگاه که  بامتانت و ظرفیت بالا و متواضعانه مسئولیت خود را تحویل می‌دهند افزود: در این مدت از نزدیک شاهد نظم و خوش‌فکری دکتر یونسیان در اداره امور پژوهشی دانشگاه بودم و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.
پس‌ازآن، دکتر یونسیان معاون پیشین تحقیقات و فناوری دانشگاه، دستاوردهای پژوهشی دانشگاه را حاصل زحمات مدیران و اساتید پیشین این حوزه دانست و گفت: من از سال 80 به خانواده دانشگاه پیوستم و در این مدت شاهد دستاوردهای پژوهشی دانشگاه از زمان مسئولیت دکتر قدسی، دکتر لاریجانی و دکتر فتوحی بودم و در این دوره چهارساله نیز سعی کردم  همان روند با نگاه جدی‌تر به فناوری و ارتباط با صنعت ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به ویژگی‌های دکتر صحرائیان گفت: ایشان با رویکرد خدمات درمانی به پژوهش نگاه می‌کنند، سابقه مدیریتی در ارائه خدمات درمانی دارند و پژوهشگر شناخته‌شده‌ای هستند و با 179 مقاله در اسکوپوس اچ ایندکس 24 دارند و این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که مدیر شایسته‌ای هستند.
دکتر یونسیان در ادامه سخنان خود از دکتر جعفریان، دکتر امینی و اعضای هیات رییسه دانشگاه و همه افرادی که با آنان  همکاری داشت قدردانی کرد و حلالیت طلبید.
سپس، دکتر صحرائیان معاون جدید تحقیقات و فناوری دانشگاه، بابیان اینکه من خود را سربازی در بالین بیمار می‌دانم گفت: از دکتر کریمی که به من اعتماد کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم باراهنمایی و کمک ایشان، اهداف پژوهشی دانشگاه پیش ببرم.
وی دکتر یونسیان را مدیری خوش‌نام، خوش‌فکر و باسابقه پژوهشی طولانی توصیف کرد و گفت:  ایشان در این مدت باوجود چالش‌های متعدد، باروی گشاده از مراکز تحقیقاتی حمایت کردند تا روی پای خود بایستند.
دکتر صحرائیان با اشاره به برنامه‌های خود در 4 سال آینده گفت: تسهیل فرآیندهای پژوهشی، خلق ثروت از دانش، ایجاد اتاق فکر، اعتلای اخلاق و ایجاد مرجعیت علمی برای پژوهشگران جز اولویت‌های اصلی این معاونت است.
در ادامه، دکتر کریمی رئيس دانشگاه نیز حوزه پژوهش را از اندام‌های حیاتی دانشگاه دانست و گفت: نباید اجازه دهیم حوزه پژوهش دستخوش شک ناشی از بحران‌ها و کمبودهای مالی شود.
وی افزود:  اگر روند کمبود منابع و  بی حمایتی از محققان ادامه داشته باشد، زمانی که اساتید برای جذب  فعالیت‌های پژوهش دارند از دست می‌ رود و این آسیب جبران‌ناپذیری به همراه دارد.
رئيس دانشگاه، با تأکید بر حفظ شادابی پژوهش در دانشگاه گفت: نباید حفظ رتبه‌های پژوهشی ما را فریب بدهد هرچند که حفظ این جایگاه خوب است ولی  پژوهش باید فضای شادابی در دانشگاه ایجاد کند و نتایج آن در رفع نیازهای جامعه  و بیماران مورداستفاده قرار گیرد.
دکتر کریمی با اشاره به نگاه یکسان به اعضای هیات علمی علوم پایه و بالینی گفت: اینکه معاون پژوهشی از علوم پایه باشد یا بالینی باعث نمی‌شود بخشی نگری کند و همان بودجه اندک پژوهش را در جهت خاصی صرف کند بلکه مدیران دانشگاه از سطح بالای علمی و اخلاقی برخوردارند و فقط منافع دانشگاه را در نظر می‌گیرند.
رئيس دانشگاه، پشتکار و دقت نظر دکتر یونسیان را قابل‌تحسین خواند و گفت: دانشگاه خانه ماست که در آن جابه‌جایی و چرخش اتاق اتفاق می‌افتد و رفتن و آمدنی در کار نیست.
وی ضمن تشکر از دکتر صحرائیان برای قبول این مسئولیت گفت: امیدوارم ایشان بااخلاق خوب و  توانمندی‌هایی که دارند موجب ارتقا حوزه پژوهش دانشگاه شوند.
در پایان مراسم هدایایی به دکتر یونسیان اهدا و حکم دکتر صحرائیان ابلاغ شد.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: میثم عطری

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

5 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

انتصاب دکتر صحراییان را تبریک میگوییم اصلاح ساختار پژوهشی دانشگاه از اولویت ها بود و این مهم جای سپاس فراوان از ریاست دانشگاه دارد

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
سوسن میر محمد رضایی

سوسن میر محمد رضایی

78/10/11 - 00:00

امیدواریم مدیریت جدید را خداوند یاری نمایند تا با اوردن افراد تازه نفس تغییراتی ایجاد شود که به تحقیقات در باره مسایل ومشکلات در حوزه سلامت ارزش داده شود و به این مسئله فقط از طریق ISI نگاه نشود ونظارتی باشد که اگر تحقیقی یک مسئله در حوزه سلامت را حل کرد ولی به دلیل اینکه این مسئله در جهان اول حل شده وقابل چاپ در مجلات ISI نیست ارزش داده شود مثل تولید مواد دندانپزشکی داخلی وتستهای سازگاری آنها با نسج زنده سوسن میر محمد رضایی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

با سلام. ضمن تبریک به دکتر صحرئیان از ایشان تقاضا دارم با توجه به اینکه تخصص و تبحر خوبی در رشته خود دارند ضمن توجه به کار ستادی در زمینه طبابت و درمان بیماران مخصوصا بیماران ام اس نیز همچون گذشته فعال باشند

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

جناب آقای دکتر یونسیان: به شما خسته نباشید گفته و برای شما ارزوی موفقیت دارم.شما از جمله مدیران صادق و کارامد بودید. عضو هیئت علمی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
کاربر

کاربر

78/10/11 - 00:00

بسمه تعالی ضمن تشکر از زحمات و خدمات استاد محترم جناب آقای دکتر یونسیان و عرض تبریک به محضر گرامی استاد مکرم و معزز جناب آقای دکتر صحراییان به مناسبت انتخاب شایسته ایشان از طرف استاد گرانقدر جناب آقای دکترکریمی عزیز ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران به سمت معاونت جدید تحقیقات و فناوری دانشگاه و آرزوی توفیق روز برای ایشان در تقویت و استحکام بخشیدن به پایه های پژوهش در دانشگاه ، از حضور مبارکشان استدعا داریم ، با توجه به نگاه یکسان و عادلانه ای که به موضوع مهم و با اهمیت پژوهش بخصوص مراکز تحقیقاتی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *