بازدید معاون توسعه وزیر بهداشت از پروژه در حال احداث بیمارستان 400 تختخوابی شهرستان اسلامشهر

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت گفت: تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این بازدید با حضور دکتر سید علی صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت و درمان؛ مسعود مرسل پور، فرماندار شهرستان اسلامشهر؛ دکتر سلمانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر؛ مهندس احمری و مهندس ساکی از حوزه عمرانی وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان محلی و پیمانکار و مشاور پروژه پنج‌شنبه 12 مهر 97 از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر انجام شد.
معاون وزیر بهداشت و درمان در این بازدید بابیان اینکه تا پایان سال آینده شاهد تکمیل این بیمارستان خواهیم بود، گفت: با توجه به اینکه مسئولیت سلامت کشور بر عهده وزارت بهداشت و درمان است هرچه این بیمارستان زودتر راه‌اندازی شود به تأمین بخشی از نیازهای شهرستان اسلامشهر و محدوده جنوب غرب استان تهران در حوزه بهداشت و درمان کمک خواهد کرد.
دکتر صدرالسادات بابیان اینکه مسئله اصلی در حال حاضر ساخت بیمارستان است، گفت: اقدامات لازم برای تأمین تجهیزات موردنیاز این بیمارستان و تأمین پرسنل و نیروی انسانی موردنیاز نیز انجام خواهد شد تا بلافاصله با تکمیل شدن بیمارستان، تجهیز و راه‌اندازی آن نیز انجام شود.
وی در ادامه بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت خیرین حوزه سلامت، برای تکمیل این بیمارستان نیز تأکید کرد.
دکتر سلمانی نیز بابیان اینکه بر اساس شاخص تخت بیمارستانی بر جمعیت، حتی با در نظر گرفتن وضعیت موجود کشور که رتبه ۱۲۶ جهانی را دارد (1.38 بر هزار نفر) این شهرستان نیازمند به ۷۷۰ تخت بیمارستانی است که در حال حاضر فقط ۲۲۰ تخت آن در دو بیمارستان خصوصی امام زمان عج و تأمین اجتماعی امام رضا (ع) موجود است  که 0.4 تخت به ازای هر ۱۰۰۰ تن جمعیت و رتبه ۱۷۰ جهانی است.
وی در ادامه افزود: در شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران نیز جمعاً 1036 تخت بیمارستانی وجود دارد که با جمعیت 2814000 نفری شاخص تخت بر جمعیت 0.37 بر هزار تن است، مسیر عبور غالب مردم از اسلامشهر می‌تواند به شهرستان‌های مذکور نیز کمک کند.
 وی تأکید کرد با تکمیل این بیمارستان علاوه بر ارتقا شاخص تخت بیمارستانی شهرستان به 1.1 بر هزار تن جمعیت که هنوز تا وضع موجود کشوری فاصله دارد، شاخص تخت بیمارستانی شهرستان‌های جنوب غرب تهران نیز از 0.37 بر هزار تن به 0.5 بر هزار تن ارتقا می‌یابد.
مدیر شبکه اسلامشهر گفت: با توجه به تحمیل بار بیماران نیازمند به تخت بیمارستانی شهرستان به بیمارستان‌های دولتی تهران، با افتتاح بیمارستان اسلامشهر بار عمده مراجعه بیماران شهرستان به بیمارستان‌های تهران نیز کاسته می‌شود. نزدیکی به اتوبان قم و ساوه این بیمارستان را به‌عنوان یک مرکز ترومای در دسترس مهم می‌کند.
توضیح اینکه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر در زمینی به مساحت ۶ هکتار با ۳۸ هزار مترمربع زیربنا در ۹ بلوک در دست احداث است و برای این بیمارستان ۳۴ تخت اورژانس، ۹۱ تخت مراقبت ویژه، پنج اتاق زایمان با متدهای جدید، ۴ بخش تخصصی داخلی، جراحی با ۱۲ اتاق عمل، زنان و زایمان و کودکان و اطفال و کلینیک‌های فوق تخصصی درمانگاهی و بخش دیالیز پیش‌بینی‌شده است.
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز
 

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی