برگزاری اولین گردهمایی مشترک صاحبنظران حوزه ورزش دانشگاه

به منظور هم اندیشی و همگرایی در حوزه ورزش دانشگاه، اولین گردهمایی مشترک صاحبنظران این حوزه با حضور معتمدین، نخبگان و فرهیختگان ورزشی دانشگاه در سالن کنفرانس مدیریت تربیت بدنی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی، در گردهمایی مشترک صاحبنظران حوزه ورزش دانشگاه که از ساعت 13 تا 15:30 روز شنبه 31 مردادماه 96 به منظور دریافت نظرات ارزشمند صاحبنظران حوزه ورزش و در جهت رشد و بالندگی بیش از پیش ورزش در سطح دانشگاه برگزار شد، دکتر پورغریب مدیر تربیت بدنی دانشگاه، ضمن خوش آمد گویی به حضار به ارائه گزارش آماری و اجمالی در خصوص اهم مأموریت های مدیریت تربیت بدنی دانشگاه، رتبه دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سالهای 86 تا 95 در المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور و وضعیت سرانه فضاهای ورزشی دانشگاه پرداخت.
سپس دکتر ظفرقندی سرپرست مرکز تحقیقات تروما، به جایگاه مدیریت ارشد در فرهنگ سازی فعالیت های ورزشی اشاره کرد و گفت: نگهداری فضاهای ورزشی دانشگاه و توسعه آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است و نباید فضاهای قدیمی را از دست داد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت دانشجویان و کارکنان در ورزش دانشگاه گفت: جمع کردن بزرگان ورزشی دانشگاه، نشانه اهمیت به ورزش دانشگاه است.
دکتر ظفرقندی افزود: کار فرهنگی در بخش های دانشجویی و کارمندی نباید در حد شعار باشد و در ورزش می توان آنها را با عمل نشان داد، چراکه افرایش فعالیت های ورزشی باعث ایجاد سلامت در جامعه دانشگاهی می شود.
ایشان با اشاره به اینکه نباید کار ورزشی را تنها به معاونت دانشجویی و مدیریت تربیت بدنی سپرد و باید به آنها کمک کرد، گفت: مدیران ارشد دانشگاه خصوصاً در مبحث بودجه باید به کمک ورزش دانشگاه بیایند و همچنین از تشکیلات صنفی و دانشجویی نیز باید کمک گرفت.
پس از آن، دکتر سروش رئيس بيمارستان شريعتي، در خصوص اشاعه ورزشهای همگانی در بیمارستانها و اختصاص بودجه به آنها، حمایت از ورزش قهرمانی، توسعه، تجهیز و بهسازی فضاهای ورزشی ارائه صحبت کرد.
دکتر کردی رئیس مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی نیز ضمن اشاره به تولید علم در ورزش دانشگاه، از حضار خواست که با دلسوزی و صرف وقت، به همیاری با معاونت دانشجویی و مدیریت تربیت بدنی بپردازند.
دکتر جعفریان معاون اداری مالی دانشكده علوم تغذيه و رژيم شناسی، تامین اعتبارات در سطح ورزش دانشگاه را خواستار شد و از مدیریت تربیت بدنی خواست که به مدیران علاقمند به ورزش در دانشگاه امتیازات ویژه در خصوص ورزش تعلق بگیرد.
دکتر حلب چی معاون دانشجویی دانشگاه، ایجاد شورای ورزش در دانشگاه با حضور بزرگان دانشگاهی را سرمایه ای برای دانشگاه دانست و گفت: از مربیان مجرب در ورزش قهرمانی دانشگاه استفاده خواهد شد و اولویت ما ایجاد فرهنگ ورزش و سلامت در خوابگاههای دانشگاهی است.
دکتر سبزواری رئیس مرکز تحقیقات مسمومیت ها، با تاکید بر اهمیت توجه به افق های بلند مدت برای هدف گذاری در ورزش گفت: تربیت بدنی دانشگاه باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را تعیین کند و از تمام پتانسیل مدیران دانشگاه از طریق برنامه ریزی و اعتبارات استفاده کند. همچنین برای تشویق کارکنان به ورزش، از روش های مختلف همچون ارائه جوایز ارزنده استفاده شود و جهت کمک به ورزش دانشگاه، این جلسات در طی سال تداوم یابد.
دکتر باصری عضو هیأت علمی دانشگاه نیز تشویق بازیکنان عضو تیم ها را مهم دانست و خواستار افزایش تعداد مسابقات ورزشهای همگانی، تشویق بازیکنان عضو تیم های دانشجویی و کارمندی به همراه جوایز نفیس، انتخاب زمان برگزاری مسابقات، تعیین مربیان مجرب و افزایش هر چه بیشتر برگزاری مسابقات را خواستار شد.
بخشایشی مشاور مدير توسعه سازمان و سرمايه انسانی از مدیران ارشد و میانی خواست که بیش از پیش درگیر ورزش باشند و کار ورزش را تسهیل کنند.
وی بر برنامه ریزی دولت ورزشی، جهت پیشرفت ورزش قهرمانی تاکید کرد.
دکتر خسروانی عضو هیات علمی دانشگاه، تشکیل جلسات را در پیشرفت ورزش دانشگاه موثر دانست و از مدیران ارشد خواست بیش از پیش به ورزش همگانی اهمیت دهند و  اعضای هیأت علمی برای تشویق کارکنان به ورزش از طریق افزایش اضافه کاری و برای دانشجویان از طریق ایجاد امتیازات ویژه ورزشی ایجاد انگیزه کنند.
دکتر پورمحمدیان مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر از مدیر تربیت بدنی خواست که همیشه ورزش دانشگاه علوم پزشکی تهران در صدر قرار بگیرد و به نقش ورزش در پیشگیری و درمان بیماریها و سرانه ورزشی به عنوان اعتباری از سوی مدیریت تربیت بدنی برای کلیه کارکنان به ازای هر نفر اشاره کرد.
دکتر حسن پور مدير دفتر بازرسی، ارزيابی عملكرد و رسيدگی به شكايات، زحمات تربیت بدنی را قابل تقدیر دانست و ایجاد تغییرات را در جهت بهبودی دانست و تسهیل جهت ورود افراد به فضاهای ورزشی را خواستار شد و همچنین تزریق بودجه از دانشگاه به ورزش را مطرح کرد.
دکتر شرفی عضو هیأت علمی دانشگاه، به نقش ورزش در بالا بردن روحیه و سطح کارایی افراد اشاره کرد و خواستار امتیازات ورزشی برای اعضای هیأت علمی شد و از آنان خواست که در اوقات فراغت خود به ورزش بپردازند.
وی از مدیریت تربیت بدنی خواست که دسترسی به فضاهای ورزشی و ساعات ورزش بانوان تسهیل شود تا افراد بیشتر به ورزش تشویق شوند.
مهندس مکری مدیر دفتر فنی دانشگاه، به فعال سازی و بکارگیری پتانسیل های خارج از دانشگاه و نگهداری فضاهای ورزشی موجود اشاره کرد و گفت: می بایست اگر فضایی ورزشی را از دست دادیم، جایگزینی برای آن داشته باشیم.
دکتر رحیم نیا مدير برنامه ريزی منابع مالی، انتظارات واحدهای مختلف تحت پوشش دانشگاه را متفاوت دانست و گفت: دغدغه اصلی ما رفع نیازهای حوزه تربیت بدنی و رفاه است و مدیران ارشد به هر سمتی که حرکت کنند، سیستم و زمان به آن سمت حرکت می کنند.
در پایان مقرر شد جلسات به صورت فصلی برگزار و کارگروه های تخصصی در رشته های مختلف ایجاد شود.
توضیح این که، در این گردهمایی، دکتر ظفرقندی سرپرست مرکز تحقیقات تروما، دکتر حلب چی معاون دانشجویی دانشگاه، دکتر سروش رئيس بيمارستان شريعتي، دکتر رحیم نیا مدير برنامه ريزی منابع مالی، بودجه و پايش عملكرد، دکتر حسن پور مدير دفتر بازرسی، ارزيابی عملكرد و رسيدگی به شكايات، دکتر پورمحمدیان مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، دکتر رحیمی سرپرست معاونت دانشجويي و فرهنگی پرديس بين الملل، دکتر جعفریان معاون اداری مالی دانشكده علوم تغذيه و رژيم شناسی، دکتر کردی رئیس مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی، دکتر سبزواری رئیس مرکز تحقیقات مسمومیت ها، دکتر درگاهی رئیس تحقیقات مدیریت اطلاعات سلامت، بخشایشی مشاور مدير توسعه سازمان و سرمايه انسانی، مهندس مکری مدیر دفتر فنی دانشگاه، شعبان نیا رئيس امور عمومی مركز تصويربرداری، دکتر باصری عضو هیأت علمی دانشگاه، دکتر شرفی عضو هیأت علمی دانشگاه و پازوکی کارشناس بازنشسته مدیریت تربیت بدنی دانشگاه حضور داشتند.

تهیه کننده: