برگزاری جلسه دانشگاه بدون دخانیات باحضور معاون دانشجویی دانشگاه تهران

دکتر رستمیان گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری بیشتری با دانشگاه تهران در زمینه دانشگاه عاری دخانیات خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی، جلسه مشترک معاون فرهنگی دانشگاه با معاون دانشجویی دانشگاه تهران با عنوان دانشگاه بدون دخانیات سه شنبه 15 تیر 1400 در دفتر معاونت فرهنگی برگزار شد.
این جلسه با حضور دکتر عبدالرحمان رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه، دکتر سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران و دکتر حمید پیروی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران و دکتر علیرضا عباسی رئیس دبیرخانه ساغ دانشگاه و مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی تشکیل شد.
در ابتدا دکتر رستمیان ضمن تشکر از حضور مدعوین گفت: در راستای اجرای برنامه دانشگاه بدون دخانیات اقدامات بسیار خوبی توسط دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران انجام شده است و با همکاری بیشتر می توان برنامه را به خوبی پیش برد و دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری بیشتری با دانشگاه تهران خواهد داشت.
وی افزود: دو مرکز ترک سیگار در دانشگاه فعال و آماده ارائه خدمات هستند و لازم است حمایت های بیمه ای نیز وجود داشته باشد، همچنین از توان هیئت علمی تخصصی دانشگاه نیز در آموزش و اطلاع رسانی در خصوص مضرات مصرف دخانیات استفاده می شود.
در ادامه دکتر حبیبا گزارشی از اقدامات انجام شده در دانشگاه تهران در خصوص برنامه دانشگاه  بدون دخانیات ارائه نمود و همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران را در برخورد با اماکن عرضه کننده دخانیات در شعاع صد متری دانشگاه و همچنین استفاده از ظرفیت مراکز ترک دخانیات و هیئت علمی مرتبط را خواستار شد.
سپس دکتر پیروی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران نیز گفت: برنامه دانشگاه بدون دخانیات در دانشگاه تهران با مصوبه هیئت رئیسه در حال اجرا است و کارگروه های تخصصی نیز تشکیل شده است و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه گسترش می یابد.
مهندس کریمی مدیر گروه سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی نیز ضمن اعلام حمایت و مشارکت معاونت بهداشتی در اجرای برنامه دانشگاه بدون دخانیات آمادگی خود را برای برخورد با عرضه کنندگان دخانیات در محدوده اطراف دانشگاه را اعلام نمود.
در پایان مهندس طلایی کارشناس مسئول برنامه دخانیات معاونت بهداشت افزود: بازرسان بهداشت محیط در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهند داد و طبق قانون با متخلفان برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت.  

سید محمد حسین  میری طامه
تهیه کننده:

سید محمد حسین میری طامه

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *