اشتراک‌گذاری تجارب و استفاده از دانش مراکز تابعه

برگزاری دومین کافه تجربه در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دومین کافه تجربه دانشگاه علوم پزشکی تهران با موضوع «بهره‌وری بیمارستانی و اداری» با حضور مدیران و کارشناسان ارشد معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع و دانش کاران از مراکز تابعه دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، در این رویداد که عصر سه‌شنبه 30 آبان 1402 در مرکز همایش های دانشگاه برگزار شد؛ دانشکاران از مراکز تابعه دانشگاه تجارب خود را شرح دادند و تجارب تأیید شده در حوزه «بهره وری بیمارستانی و اداری» موردبحث و گفتگو اعضا قرار گرفت.
علیرضا عرب یارمحمدی مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه با تأکید بر اینکه برای دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع هم تشکیل و برگزاری کافه تجربه از اهمیت خاصی برخوردار است؛ گفت: همکاران فعال و پرتوان اداره تحول، برنامه‌ریزی و تعالی منابع انسانی معاونت توسعه شروع این کار خوب و بزرگ را رقم زده‌اند ان‌شاءالله باقدرت بیشتر بتوانیم این فرایند را به سمت جلو هدایت کنیم. 
وی تصریح کرد: امیدواریم با ثبت تجربیات، حرکات های سازنده‌ای را برای سازمان ثبت کنیم و شاهد استفاده بهینه از تجربیات ارزشمند در سطح مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران باشیم. 
در ادامه نیلوفر امیری معاون مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه ضمن خوش آمدگویی به مدعوین گفت: به‌اشتراک‌گذاری تجارب و استفاده از دانش مراکز تابعه دانشگاه، مهم‌ترین هدف این رویداد است؛ از سایر اهداف این نشست هم می‌توان به فرهنگ‌سازی مدیریت دانش و ارائه تجارب و اشتراک دانش اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان سازمان یادگیرنده تلاش داریم با اشتراک دانش در کافه تجربه و در راستای فرهنگ‌سازمانی و تعالی آن حرکت‌های سازنده را ثبت و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم. 
امیری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان نخستین دانشگاه در سطح ملی در تشکیل کافه تجربه گام برداشته است؛ تأکید کرد: با راه‌اندازی سامانه و دبیرخانه مدیریت دانش و تشکیل کافه تجربه تلاش داریم با مستندسازی تجربیات با رعایت حق معنوی برای فرد موردنظر به «ترویج فرهنگ اشتراک دانش» بپردازیم. 
توضیح اینکه راه‌اندازی "بخش خدمات ادغام‌یافته " در بیمارستان امام علی (ع) نجف اشرف (خورشید وسکویی)، مدیریت اوراق پرونده‌های بیماران (رباب کوده قاسم بیکی)، کاهش هزینه‌های مربوط به دارو و لوازم مصرفی پزشکی از طریق انجام ABC آنالیز (شیما خاراباف)، ایجاد بانک اطلاعاتی از متقاضیان کار در دانشگاه با طراحی فرم درخواست همکاری در وب‌سایت مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی (اکرم محمدی‌نژاد و شیما خسروی) و استفاده بهینه از امکانات موجود کامپیوتری دانشکده بهداشت و مدیریت هزینه با ارتقا جزئی کامپیوترها (میترا فصیحی) از جمله تجارب تأیید شده در حوزه بهره‌وری بیمارستانی و اداری بود که توسط دانشکاران در دومین کافه تجربه مطرح، بحث‌وبررسی شد.
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر