برگزاری کارگاه آموزشی به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان در بخشداری شهر چهاردانگه

واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در راستای برنامه های هفته ملی سلامت بانوان با همکاری بخشداری چهاردانگه، کارگاه آموزشی ویژه کارکنان ادارات و سازمان های بین بخشی چهاردانگه برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این کارگاه که شنبه 27 آبان 1402 و با موضوع  اهمیت تغذیه سالم بر پیشگیری از ابتلا به دیابت برگزار شد شهرزاد پیرشاه، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت چهاردانگه در ابتدا در خصوص دیابت نوع یک و دو صحبت و در ادامه توصیه های تغذیه ای در بیماران مبتلا به دیابت را تشریح کرد. 
در بخش بعدی کارگاه لیلا محمدی نژاد، کارشناس برنامه میانسالان شبکه در رابطه با اهمیت خود آزمایی پستان و نقش آن در تشخیص زودرس موارد بدخیمی پستان نکاتی را بیان و در رابطه با افراد در معرض خطر یا پرخطر توضیحات لازم را ارائه کرد.
وی در ادامه مباحث خود از علائم سرطان پستان، نحوه تشخیص آن و همچنین روش صحیح خودآزمایی معاینه پستان گفت و توصیه کرد بانوان خودآزمایی پستان را بصورت ماهانه و سالانه معاینه را با کمک ماما یا پزشک انجام دهند. در بخش پایانی کارگاه مریم دریایی پور، کارشناس برنامه باروری در رابطه با عوارض تک فرزندی و بحران جمعیت و سالمندی کشور مواردی را عنوان کرد. 

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر