تشریح اهداف اولین سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی

در نشست خبری اولین سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط معاون علمی و فناوری آزمایشگاه اهداف برگزاری این سمپوزیوم بیان شد.

به گزارش روابط عمومی آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاون علمی و فناوری آزمایشگاه پیش‌بالینی، دکتر احسان شریف در نشست خبری سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی 18 اردیبهشت 97، با اشاره به راه‌اندازی اولین آزمایشگاه پیش بالینی در کشور گفت: با توجه به اهمیت مطالعات پیش بالینی و نبود امکانات مورد نیاز برای انجام این تحقیقات، آزمایشگاه پیش بالینی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته راه‌اندازی شد تا با وجود مجهزترین دستگاه‌ها در این حوزه خدمات به محققان کشور ارائه شود.
تا کنون مخاطبان این آزمایشگاه اطلاعات دقیقی از آن ندارند و به همین منظور آزمایشگاه پیش‌بالینی اولین سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش‌بالینی را 24 اردیبهشت‌ 97 در تالار ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌کند.
وی با اشاره به تحقیقات گسترده در زمینه تصویربرداری پیش بالینی و اهمیت این حوزه، خاطرنشان کرد:‌ بر این اساس محققان بسیاری از کشورهای دنیا تحقیقات خود را معطوف به این حوزه کرده‌اند و ما با برگزاری این سمپوزیوم درصدد آشنا کردن محققان کشور با این حوزه هستیم.
معاون علمی و فناوری آزمایشگاه جامع پیش بالینی ترویج تحقیقات در حوزه پیش بالینی، معرفی خدمات و امکانات آزمایشگاه پیش‌بالینی، معرفی کاربردهای تصویربرداری در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی و مهندسی و ارائه نتایج تحقیقات در حوزه‌های تصویربرداری را از اهداف این سمپوزیوم نام برد.
وی برگزاری کارگاه هایی برای آشنایی اساتید و پژوهشگران با انواع تصویربرداری‌های حیوانی و برگزاری ژورنال کلاب برای دانشجویان به منظور بررسی مقالات علمی در این حوزه را از دیگر برنامه‌های ترویجی این آزمایشگاه نام برد.
شریف خاطرنشان کرد: اساتید برجسته، پژوهشگران پزشک، متخصصین پزشکی، علوم پایه پزشکی و مهندسی، دندانپزشکی و داروسازی از جمله افرادی هستند که در این کنگره حضور خواهند داشت.
 
خبرنگار: زهرا قدیری
 
 
زهرا  قدیری
تهیه کننده:

زهرا قدیری