دومین نشست اتاق روزنامه نگاری برند در حوزه آموزش، دانشجویی و بین الملل

دکتر ترابی: کتاب سپید واحدهای دانشگاه، منعکس کننده ویژگی های یک محصول یا اسناد فنی یک سرویس برجسته است

در دومین نشست اتاق روزنامه نگاری برند که به منظور همفکری و هم افزایی در حوزه های آموزش، دانشجویی و بین الملل برگزار شد، بر ضرورت تدوین تقویم مهم ترین رخدادهای دانشگاه و تهیه white paper در حوزه های مختلف تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی در این نشست که شنبه 16 مرداد 1400 در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، تلاش روابط عمومی ها برای جریان سازی و ایجاد تصویر مناسب از دانشگاه را ضروری خواند و گفت: نزدیک ترین رخ داد بزرگ در دانشگاه، مراسم آغاز سال تحصیلی است که می تواند تصویر ذهنی افراد با رتبه های تک رقمی کنکور را در ذهنشان تکمیل کند؛ از این رو برای شکل گیری تصویری درست، در شان دانشگاه باید برنامه ریزی کنیم.

وی حضور رابطین در واحدهای مختلف را فرصتی برای نمایش عظمت دانشگاه علوم پزشکی تهران خواند و گفت: اینکه لوکیشن مراسمی در یکی از واحدهای دانشگاه است، به این معنی نیست که واحدهای دیگر نباید در آن برنامه مشارکت داشته باشند. چرا که دانشگاه دارای شان ملی و بین المللی است و باید تلاش کنیم تا تصویر مناسبی از آن نمایش داده شود.

دکتر ترابی، از واحدها خواست تا فهرست مهم ترین وقایع واحد را برای تدوین تقویم مناسبت ها تهیه کنند تا در جلسه آتی اتاق روزنامه نگاری برند مطرح و سازماندهی مجدد شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، تدوین کتاب سپید یا مقاله سپید برای واحدهای مختلف را ضروری خواند و تاکید کرد: این گزارش باید منعکس کننده ویژگی های یک محصول یا اسناد فنی یک سرویس برجسته یا فناوری خاص باشد تا در آینده موجب افزایش ظرفیت های دانشگاه شود.

وی حضور رابطین در ستاد و مشارکت در جلسات ستاد مرکزی را موجب آشنایی آنها با علم روز روابط عمومی خواند و تصریح کرد: از این پس، واحدهای مختلف دانشگاه باید در برنامه واحدهای دیگر مشارکت داشته باشند، تا نسبت به این مراسم و مناسبت ها دیدگاه و ایده بگیرند. همچنین از این پس، توجه به مخاطب و بیان وقایع از زبان مخاطب، محور تمامی فعالیت های ما خواهد بود.

دکتر ترابی، حرکت های تیمی و جمعی را بستری برای شکل گیری ارتباط گسترده تر و موجب ارزش افزوده دانست و افزود: دانشگاه باید بتواند از تمام ظرفیت های خود استفاده نماید و اگر افراد نتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند، بخش عظیمی از سرمایه های دانشگاه هدر می رود.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم ارزش جدید بیافرینیم و ارتباطات جدید ایجاد کنیم از این رو جلسات آتی اتاق روزنامه نگاری برند، در واحدهای مختلف دانشگاه برگزار می شود تا بدنه واحدها نیز در جریان این تغییرات قرار بگیرند.

دکتر ترابی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسات موضوع توسعه سیاست ها، زیرساخت های مورد استفاده، مسیر بیان خبر و در نهایت ترازسنجی و سنجش اقدامات انجام شده در روزنامه نگاری برند در واحد مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
توضیح اینکه روزنامه نگاری برند ترکیبی از روابط عمومی استراتژیک، علم ارتباطات و مخاطب یابی فعال است که در آن همزمان با پیام رسانی نافذ نسبت به طراحی چشم انداز، هدف گذاری و سازوکارهای ارایه تصویر جذاب از  دانشگاه توجه می شود.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *