گفت و گو با آموزشگر برتر هفدهمین جشنواره ابن‌سینا

دکتر تفاخری: مهم‌ترین اصل در آموزش احترام به فراگیران است

دکتر عباس تفاخری آموزشگر برتر دانشگاه و برگزیده جایزه حکیم جرجانی، مهم‌ترین اصل آموزش را احترام به فراگیران دانست و تاکید کرد نکاتی به دانشجویان آموزش داده شود که در منابع و کتاب‌ها به‌راحتی قابل‌دسترس نباشد.

 دکتر عباس تفاخری,

دکتر تفاخری که در هفدهمین جشنواره ابن‌سینا به‌عنوان آموزشگر برتر موفق به دریافت جایزه حکیم جرجانی شد، با اشاره به عواملی که در انتخاب آموزشگران تأثیرگذار است افزود: عوامل بسیاری در شناخته شدن آموزشگران خوب نقش دارد اما اینکه بخواهیم افرادی را به‌عنوان آموزشگر برتر معرفی کنیم باید به عملکرد همگی اشراف داشت و این نظر لطف هیات داوران بود که به من رأی دادند.
وی افزود: درمجموع سعی کردم نیازهایی که خود در مقطع دانشجویی، انترنی و رزیدنتی داشتم را در نظر بگیریم و براساس  نیاز هر مقطع، از طریق کلاس‌های عملی و نظری و حتی در درمانگاه هنگام ویزیت و رفتار با بیمار، نکات را آموزش دهم.
این آموزشگر برتر دانشگاه، با تاکید بر احترام به فراگیران گفت: مهم‌ترین اصل احترام به فراگیر است و باید برای وجه تحصیلی و شخصیتی فراگیر ارزش قائل شد.
دکتر تفاخری تصریح کرد: آنچه در آموزش باید رعایت شود اینکه نکاتی را به دانشجو منتقل کرد که به‌راحتی در کتاب‌ها و منابع قابل جستجو نباشد وگرنه مطالب در کتاب‌ها و جزوات بهتر خوانده می‌شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه، با اشاره به نقش جشنواره ابن‌سینا در معرفی آموزشگران برتر گفت: هر دیده شدن و تشویقی و به‌طورکلی برگزاری جشنواره بسیار مؤثر است. زیرا افراد احساس می‌کند تلاش‌ها و خدماتشان به چشم می آید. آرزو می‌کنم جشنواره، هرسال بهتر و پربارتر برگزارشده و افراد به‌طور دقیق‌تر و با نگاهی بهتر انتخاب شوند تا تشویقی باشد برای خوب کار کردن در مجموعه دانشگاه.
این متخصص نورولوژی دانشگاه، تاکید کرد: در این مجموعه همه خوب کار می‌کنند اما نباید از دیده شدن یا نشدن خود نگران باشند چون دانشجویان، دستیاران و مسئولان دانشکده‌ها فعالیت‌هایشان را می بینند و این جای خوشحالی دارد و باعث می‌شود با جدیت بیشتری به ادامه کار تشویق شوند.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: مهدی کیهان

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی