• تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 14:36
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 130
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سومین همایش پیاده‌روی جامعه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر رئیس کرمی: ورزش، کلید سلامت و پویایی جامعه است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایشی پرشور با حضور کارکنان دانشگاه، ورزش را کلیدی برای ایجاد جامعه‌ای سالم و پویا دانست. دکتر سید رضا رئیس کرمی، با اشاره به اهمیت ورزش در سبک زندگی سالم، بر نقش دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ ورزش تاکید کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در همایش پیاده‌روی سه شنبه 27 شهریور 1403،  دکتر سید رضا رئیس کرمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع کارکنان  ورزش را کلیدی برای ایجاد جامعه‌ای سالم و پویا دانست و بر نقش دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ ورزش تاکید کرد و گفت: همایش پیاده‌روی که‌ به مناسبت های مختلف به همت همکاران تربیت بدنی و معاونت فرهنگی دانشجویی برگزار می شود؛ به عنوان حرکت نمادین، خوب و ارزشمند است؛ اما مهم‌تر این است که خودمان به صورت منظم و مستمر ورزش کنیم؛ زیرا از نظر علمی، ورزش و تغذیه سالم جزو ارکان اصلی سبک زندگی سالم محسوب می شود.

ورزش برای همه، در همه جا
دکتر رئیس کرمی با بیان اینکه برای ورزش‌های ساده نیازی به تجهیزات پیچیده نیست افزود: ورزش را نباید به دلیل نبود امکانات خاص، دشوار ببینیم. برای مثال، کارکنان ستاد مرکزی دانشگاه می‌توانند با کمی زودتر آمدن به محل کار و استفاده از فضای بلوار کشاورز به عنوان محل مناسب پیاده‌روی، روز خود را با ورزش آغاز کنند.
دکتر رئیس کرمی، با اشاره به عادت خوب کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) در ورزش صبحگاهی گفت: خوشبختانه بسیاری از کارکنان این بیمارستان از ساعت ۶ تا ۶:۳۰ صبح از فضای محوطه بیمارستان برای پیاده‌روی استفاده می‌کنند که الگوی مناسبی برای سایرین است.  
وی با اشاره به امکانات ورزشی موجود در دانشگاه گفت: امکانات ورزشی دانشگاه به طور چشمگیری افزایش یافته است. زمانی که من معاون دانشجویی بودم، امکانات ورزشی بسیار محدود بود. اما  خوشبختانه امروز، امکانات ورزشی در بیمارستان‌ها، خوابگاه‌ها و دیگر بخش‌های دانشگاه فراهم شده و نیازمند همت و مشارکت همه همکاران است تا از این ظرفیت‌ به بهترین نحو استفاده کنند.

دانشگاه سالم، جامعه سالم
دکتر رئیس کرمی در پایان سخنان خود با تاکید بر ترویج فرهنگ ورزش در دانشگاه گفت: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط، سلامت جسمانی به همراه دارد و انسان سالم، محور اصلی یک جامعه سالم و توسعه‌یافته است. همکاران دانشگاه نیز با ورزش می توانند محیط کاری خود را به دانشگاهی سالم تبدیل کنند. دانشگاه سالم نیز جامعه سالم را به همراه دارد. امیدوارم این فرهنگ را به گونه‌ای ترویج کنید که به یک عادت مثبت در زندگی تبدیل شود.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,مراسم ها و همایش ها
  • کد خبر : 277764
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری