بازدید معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه از پارک علم و فناوری شهید سلیمانی

دکتر رامین رحیم نیا ساخت و راه‌اندازی بیمارستان کودکان حکیم دانشگاه علوم پزشکی تهران را نماد مشارکت خیرین خواند

در جریان برگزاری دوازدهمین نشست شورای معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه که با محوریت «بررسی مسائل جاری و مشکلات بیمارستان کودکان حکیم، رفع موانع و ارائه راه‌حل‌های مناسب» تشکیل شد، دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع به همراه تیم مدیریتی از پارک علم و فناوری شهید سلیمانی بازدید کردند.

به گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، در نشست 17 مرداد ۱۴۰۲ شورای معاونت توسعه و مدیریت برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران که به میزبانی بیمارستان کودکان حکیم برگزار شد، دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در بیمارستان کودکان حکیم؛ گفت: نماد مشارکت خیرین دانشگاه علوم پزشکی تهران (بیمارستان کودکان حکیم) است که نخستین تجربه مثبت و فوق‌العاده برای سازمان به‌حساب می‌آید. 
وی با اشاره به نقش اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ یادآور شد: احداث، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان کودکان حکیم در منطقه محروم شهر تهران بیانگر این موضوع مهم است که دانشگاه نقش مهم اجتماعی را به‌خوبی عهده‌دار است. 
معاون توسعه دانشگاه در ادامه ضمن تشکر از خیر محترم بیمارستان کودکان حکیم؛ جناب آقای محمدحسین مطهری اصل و برادران محترمشان، تأکید کرد: ایشان در شرایط سخت بیماری همسر خود در تمام مراحل احداث بیمارستان در راستای اهداف دانشگاه همراه و هم سو با ما حرکت می‌کرد این مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ باید قدردان زحمات خیرین باشیم.
دکتر رحیم نیا به همکاران بیمارستان کودکان حکیم خداقوت گفت و افزود: با راه‌اندازی کامل بیمارستان باید شرایط را مهیا کنیم تا میزان رضایت‌مندی همکاران بیشتر شود تا همچون گذشته بتوانند خدمات شایسته به مراجعه‌کنندگان و کودکان بیمار ارائه دهند.  
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه آموزش و پژوهش در سطح ملی سرآمد است؛ تأکید کرد: الحمدلله باتوجه‌به شرایط کنونی از لحاظ ارائه خدمات پشتیبانی در حوزه اداری و مالی هم توانسته‌ایم پیشتاز و سرآمد عمل کنیم.   
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه با اشاره به اینکه بیمارستان کودکان حکیم جزو اولویت‌های دانشگاه است؛ خاطرنشان کرد: این جلسات در راستای رفع مشکلات مراکز تابعه برگزار می‌شود؛ امید داریم با پیگیری تیم مدیریتی در معاونت توسعه و مدیریت برنامه‌ریزی منابع دانشگاه این موانع و مشکلات در محل حل شود و اثرات مثبت آن در بیمارستان مشاهده شود.
دکتر رحیم نیا در ادامه به بحث در مورد سرفصل‌های مشکلات و چالش‌هایی که همکاران بیمارستان کودکان حکیم در حوزه مالی و اداری مطرح کرده بودند از جمله؛  کمبود نیروی پرستاری، خدمات، تأسیسات، کارپرداز، پرداختی پزشکان مقیم، تجهیز زیرساخت‌های IT، به‌روزرسانی سیستم HIS، کمبود نیروی انسانی بخش NICU، منشی بخش‌ها و ... پرداخت و راهکارهایی را برای این موارد مطرح کرد. 
در پایان جلسه دکتر رحیم نیا در گفتگو با خبرنگار روابط‌عمومی؛ گفت: به نظرم بیمارستان کاملاً آماده بهره‌برداری است و خیلی خوشحالم و از تیم مدیریتی بیمارستان تشکر می‌کنم. دوران سختی را به لحاظ منابع مالی و نیروی انسانی طی کرده‌اند؛ دانشگاه همواره سعی دارد در کنار همکاران بیمارستان باشد.
وی ادامه داد: مدیریت خوبی در بیمارستان کودکان حکیم حاکم است؛ امید داریم با افتتاح کامل بیمارستان در آینده نزدیک خدمات باکیفیت به هم‌وطنان عزیزمان ارائه دهیم؛ راه‌اندازی بیمارستان منشأ خیروبرکت در این منطقه شده است. 
در ابتدای جلسه دکتر خسرو صادق نیت رئیس بیمارستان کودکان حکیم ضمن خیرمقدم به دکتر رحیم نیا و تیم مدیریتی فعال معاونت توسعه، به ارائه گزارش مبسوطی از شرایط کنونی بیمارستان پرداخت و اظهار داشت: نظرات و رهنمودهای مدیران معاونت توسعه کمک شایانی به اداره بیمارستان می‌کند. 
وی افزود: بیمارستان کودکان حکیم در کمتر از سه سال با شرایط خوبی ساخته شده است باید همت مضاعفی را به کار ببندیم و با حمایت‌های مسئولان دانشگاه چالش‌های پیشروی را برطرف کنیم. 
دکتر صادق نیت در گفتگو با خبرنگار روابط‌عمومی؛ خاطرنشان کرد: جلسه خوب و پرباری بود چرا که  چالش‌ها را مطرح کردیم، موردبحث قرار گرفت و راهکار مناسب ارائه شد؛ این نشست به‌موقع و قبل از افتتاح رسمی بیمارستان برگزار شد تا برای پیشرفت بیمارستان بتوانیم از پیشنهادهای مدیران ستادی بهره بگیریم.  
سپس دکتر قاسم رجبی مدیر بیمارستان کودکان حکیم به ارائه گزارش اقدامات و چالش‌های پیشروی بیمارستان کودکان حکیم اشاره کرد. 
در دوازدهمین جلسه شورای معاونت توسعه در خصوص موارد مطرح شده تیم مدیریتی بیمارستان کودکان حکیم و مدیران معاونت توسعه نظرات سازنده و ارزشمند خود را مطرح کردند و از بخش‌های مختلف بیمارستان بازدید جامعی به عمل‌آورند.
توضیح اینکه در ادامه دکتر رحیم نیا و تیم همراه ایشان از پردیس دانش و سلامت شهید سلیمانی« پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران» بازدیدی به عمل آوردند و در جریان روند آماده‌سازی واگذاری فضاهای پارک قرار گرفتند. 
در هفته آتی با حضور مسئولان ارشد نظام بیمارستان کودکان حکیم( به بهره برداری) و شروع واگذاری واحدهای فناور، پارک علم و فناوری کلید خواهد خورد.  
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *