گفتگو با برگزیدگان نوزدهمین جشنواره ابن سینا
دکتر راگردی: همیشه فکر میکنم این آخرین کلاس من است
دکتر ایرج راگردی کاشانی برگزیده نوزدهمین جشنواره ابنسینا، یکی از مهمترین دستاوردهای جشنواره را ایجاد انگیزه و رقابت بین اعضای هیات علمی دانست که میتواند تأثیر مثبتی در ارتقاء آموزش و پژوهش داشته باشد.
بهمنظور برگزیده شدن دکتر راگردی بهعنوان آموزشگر برتر و کسب جایزه حکیم جرجانی با ایشان به گفتگو پرداختیم که در ادامه میخوانید.
خودتان را معرفی کنید و بفرمایید در چه حیطهای برگزیده شدید؟
دکتر ایرج راگردی کاشانی عضو هیات علمی گروه آناتومی دانشکده پزشکی هستم و در نوزدهمین جشنواره ابنسینا از سوی هیات داوران بهعنوان آموزشگر برتر انتخاب شدم.
شما چه شیوهای را در آموزش بکار میبرید که بهعنوان آموزشگر برتر انتخاب شدید؟
ابتدا از هیات داوران برای این انتخاب تشکر میکنم چون خود را شایسته این عنوان نمیدانم. تنها موردی که به نظرم میرسد و باید به آن اشارهکنم اینکه در هر کلاسی که وارد میشوم با خود فکر میکنم این آخرین کلاس من است و هرچه در توان دارم در آن کلاس ارائه میدهم. این روش تنها شاخص کار من است و امیدوارم همکاران دیگر هم در کارشان موفق باشند.
جشنواره ابنسینا را چطور ارزیابی میکنید و فکر میکنید چه تأثیری در شناسایی آموزشگران برتر دارد؟
یکی از مهمترین دستاوردهای جشنواره ایجاد انگیزه و رقابت بین اعضای هیات علمی است که میتواند تأثیر مثبتی در ارتقاء آموزش و پژوهش داشته باشد. اما طبق آئیننامه جشنواره انتخاب مجدد افرادی که قبلاً برگزیدهشدهاند میسر نبوده است و به همین جهت وقتی با من که در جشنواره یازدهم برگزیدهشده بودم تماس گرفتند تعجب کردم. بههرحال شاید این فتح بابی باشد برای اساتیدی که کلاس یا پژوهش را فقط بهعنوان یک وظیفه نگاه نکرده و عشق و ایمان را نیز پشتوانه آن قرار میدهند.
پیشنهادی در این زمینهدارید؟
هدف این جشنواره تجلیل از بهترینهاست بنابراین اگر کسی واقعاً بهترین است چه اشکالی دارد که بارها انتخابشده و مورد تشویق قرار گیرد. از سوی دیگر لازم نیست هرسال در همه حیطهها و تمام دانشکدهها برگزیده داشته باشیم بلکه بهتر است براساس مستنداتی که وجود دارد بهتناوب افراد شایسته انتخاب شوند.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: مهدی کیهان
ارسال به دوستان