• تاریخ انتشار : 1400/01/04 - 18:30
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 399
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

میلاد مسعود حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان مبارک باد

حضرت علی (ع) فرمود: ای گروه جوانان! آبرو و شرف را باتربیت و دین خود را بادانش حفظ کنید.(نهج السعاده، ج7، ص 266)

بوی خوش‌نسیمی دلنواز از دوردست می‌آید. قنداق‌های از نور، در آغوش حسین (ع) است و او مشتاق دیدار جد بزرگوارش، شاید محمد (ص) باشد، در هیبت علی‌اکبر، ذرات خاک، بوی خوش‌قدم‌هایت را به سماع درآمدند و آنگاه‌که پلک‌های کوچکت، دنیا را بر هم زد مردانگی از  نگاه تو  آغاز شد. آری! تو پلک می‌گشایی تا روزها و شب‌ها بهانه‌ای داشته باشند برای آمدورفت.  و اما غیرت «علی (ع)»، در رگ‌هایت می‌دود و رحمت محمد (ص) در رفتارت. عشق و عقل در تو به هم رسیده‌اند. هر تکان گاهواره‌ات، قلب زمان را می‌لرزاند؛ و تو یک‌قدم به کربلا نزدیک‌تر می‌شوی. کربلا، دیری است قدم‌هایت را به انتظار نشسته است و ستون‌های خیام عشق تکیه‌بر گام‌های استواری و غیرت تودارند، شنیده‌ام هیچ‌کس تیغی از غلاف بیرون نکشید، گمان کردند رسول خدا (ص) به میدان آمد؛ مگر نه این‌که تو شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم (ص) بودی؟ صدایت، خاک را بارور کرد. آری صدایت، در کنگره افلاک پیچید؛ «انا علی بن الحسین بن علی بن ابیطالب» و این یعنی عشق؛ یعنی اصالت.
حضرت علی اکبر در یازدهم شعبان، سال 43 هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. پدر گرامی‌اش  حضرت امام حسین (ع) و مادرش لیلی بنت ابی مره است. کلام شیرین، بیان روان، ادب بسیار در برابر پدر و مادر، اطاعت ‏بی‌چون‌وچرا از مقام ولایت و دلدادگی به حقیقت، برگی دیگر از زندگانی زرین علی‌اکبر بود. این ویژگی‌ها چون با فروتنی او همراه می‏شد، نگاه تحسین‏آمیز همگان را به دنبال داشت. گاهی که اباعبدالله (ع) برای صوت قرآن جد عزیزش دل‌تنگ می‏شد، به ‏فرزندش می‏فرمود: علی جان! برایم قرآن بخوان تا از آن لذت و بهره‏ برم.
عصر جوانى فرصتی نیکو و نسیم رحمت است که باید به‌خوبی از آن بهره جست و با زیرکى، ذکاوت و تیزبینى آن نعمت‏ خداداد را پاس داشت.
احادیثی گهربار با موضوع جوانی
حضرت محمد (ص) فرمود: محبوب‌ترین خلایق نزد خدای عز و جل جوان نورسته‌ی خوش‌سیمایی است که جوانی و زیبایی خود را برای خدا و درراه خدا و درراه طاعت او بگذارد. خداوند رحمان به وجود چنین جوانی بر فرشتگان می‌نازد و می‌فرماید: این است بنده‌ی راستین من.(کنز الاعمال، ج 43103)
حضرت محمد (ص) فرمود: برتری جوانی که در جوانی خدا را عبادت می‌کند بر پیری که در بزرگ‌سالی به عبادت می‌پردازد، مانند برتری پیامبران الهی نسبت به دیگران است.(کنز الاعمال، ج 430059)
حضرت علی (ع) فرمود: ای گروه جوانان! آبرو و شرف را باتربیت و دین خود را بادانش حفظ کنید.(نهج السعاده، ج7، ص 266)
حضرت امام جعفر صادق (ع) فرمود: جوان مؤمنی که به قرائت قرآن می‌پردازد، قرآن با گوشت و خونش درمی‌آمیزد. (اصول کافی، ج4، ص 41)

 

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 171593
محبوبه بهلولی
تهیه کننده:

محبوبه بهلولی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *