دکتر رامین رحیم نیا: دانشگاه خوش‌نام به «تولید و خلق ثروت مبتنی بر دانش» می‌اندیشد

مدیر برنامه‌ریزی منابع مالی، بودجه و پایش عملکرد درباره برندسازی دانشگاه گفت: اگر بخواهیم دانشگاه برتر ایران باقی بمانیم باید به یک سری اصول و قواعد پایبند باشیم تا موفقیت را برای خودمان تضمین کنیم.

دکتر رامین رحیم نیا: دانشگاه خوش‌نام به «تولید و خلق ثروت مبتنی بر دانش» می‌اندیشد دکتر رامین رحیم‌ نیا,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر رحیم نیا در پی برگزاری هفتگی جلسات برندسازي دانشگاه؛ با اشاره به اینکه برندینگ ابعاد مختلفی دارد و هر فردی از یک وجهی به آن نگاه می‌کند، گفت: برای برخی جنبه مهم برندینگ؛ ایجاد جایگاه ذهنی از نام دانشگاه در اذهان عمومی است و برای برخی دیگر اهداف بلندمدت برندینگ مهم تلقی می‌شود، اما اگر ما می خواهیم دانشگاه برتر ایران باقی بمانیم و در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم باید بخواهیم و بتوانیم به یک سری اصول و قواعد پایبند باشیم تا موفقیت را برای خودمان تضمین کنیم.
وی افزود: برای حفظ این موفقیت‌ها و حفظ جایگاه دانشگاه باید تلاش کنیم در حوزه آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان دیدگاه‌ها و رفتارهای هوشمندانه و هدفمند داشته باشیم و برای تأمین منابع مالی پایدار ترجیحاً مبتنی بر دانش برنامه مدون داشته باشیم.
دکتر رحیم نیا بابیان اینکه یکی از حلقه‌هایی که به آن اندیشیدیم «تولید و خلق ثروت مبتنی بر دانش» است، ادامه داد: در حوزه درمان بادانشی که تولید می‌کنیم و خدمتی که ارائه می‌دهیم ثروت ایجادمی کنیم اما باید ببینیم در سایر حوزه‌های دانشگاه چکار کرده‌ایم اگر رتبه اول آموزش و پژوهش کشور هستیم، آیا این آموزش و پژوهش به دانش مفید و مؤثری منجر می‌شود یا خیر.
این عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: برندینگ یکی از حلقه‌هایی است که می‌تواند به ما کمک کند تا به اهداف عالی در حوزه دانشگاه نسل سوم و تولید و خلق ثروت مبتنی بر دانش برسیم، واقعیت این است که ایده‌هایی که مطرح می‌شود زیاد است اما مهم این است که ایده را چقدر بتوانیم عملیاتی کنیم.
 
خوش‌نامی؛ فرصتی مغتنم برای دانشگاه
مدیر برنامه‌ریزی منابع مالی، بودجه و پایش عملکرد دانشگاه، افزود: از دید من برندینگ یک فرصت است و باید کمک کنیم دانشی که در دانشگاه تولید می‌شود به ثروت منجر شود.
وی تصریح کرد: همه‌چیز در سازمان پول و منابع مالی نیست؛ سرمایه‌های انسانی سازمان دارایی‌های نامشهودی است که در تعیین ارزش دانشگاه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نقش کلیدی و حساسی را ایفا می‌کند. وجود انسان‌های ماهر، دانش‌محور، شایسته، نخبه و توانمند می‌تواند باعث موفقیت و کسب سرآمدی دانشگاه شود.
دکتر رحیم نیا خاطرنشان کرد: به نظر من همه همکاران سازمان باید بدانند کاری که انجام می‌دهند به سازمان کمک می‌کند، در قبالش سازمان هم وظیفه دارد به توقعات آنان تا جایی که می‌تواند پاسخگو باشد. ما برای برآوردن نیازها، تقاضاها و مطالباتی که همکاران دارند نهایت تلاشمان را می‌کنیم.
وی در پایان گفت: روابط عمومی باید به ما کمک کند که در راستای تحقق اهداف دانشگاه بخصوص در مورد دانشگاه نسل سوم در کدام مسیر ورود پیدا کنیم، ذهن خلاق دکتر ترابی و اشراف به بحث دانشگاه نسل سوم و تولید خلق ثروت به مجموعه کمک شایانی خواهد کرد.
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب