رئیس دانشکده پیراپزشکی: تهیه مستندات در برنامه‌ریزی‌های سازمان نقش حیاتی و کلیدی دارد

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه با تأکید بر اینکه مستندات کووید 19 در دانشگاه باید با جزییات ثبت شود، گفت: تهیه مستندات آموزشی و پژوهشی در برنامه‌ریزی‌های آینده دانشکده‌ها اثرگذار و راهگشاست.

دکتر وحید چنگیزی رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز شنبه 3 خرداد 99 در حاشیه دیدار با مدیر روابط عمومی دانشگاه درباره اقدام روابط عمومی در مستندسازی تجربیات کووید 19 در استودیو شفآ گفت: این مستندات در برنامه‌ریزی‌ها کمک‌کننده است و اینکه اگر در بعد مدیریتی بحرانی پیش آید چطور مدیریت شود خیلی برای دانشکده‌ها که آموزشی هستند، می‌تواند کمک‌کننده باشد. اگر خوب مدیریت کنیم شاید بحرانی نباشد و یا اینکه اگر شاهد بحرانی باشیم با عوارض کم‌تر روبرو خواهیم شد.
دکتر چنگیزی ادامه داد: با اتفاقی که در جامعه و جهان شاهد هستیم قطعاً مستندسازی خیلی کمک می‌کند تا ما بتوانیم نه برای کووید بلکه برای تمام بحران‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم. مستندسازی خیلی اهمیت دارد و اگر این را خوب پردازش کنیم می‌توان برای آیندگان جهان مفید واقع شود و در بحران‌ها که غیرقابل‌پیش‌بینی است خوب مدیریت کنیم.
در رسانه‌ها قبلاً شاهد بودیم که هر کشوری بخواهد چالشی را بررسی کند بیشتر بررسی چالش‌های نظامی بود و هزینه زیادی صرف می‌شد هیچ‌وقت بشر فکر نمی‌کرد که یک بحثی در قرن حاضر از یک سیستم بیولوژیکی بتواند چالشی برای بشر در کل جهان ایجاد کند.
فکر می‌کنم مستندسازی می‌تواند کمک کند که بشر دیدگاه خود را در برخورد با بحران‌ها به‌صورت جدی تغییر دهد.
وی با اشاره به حضور خود در استودیوی شفآ گفت: فضای استودیو برای این‌گونه فعالیت‌ها مناسب و خوب است.
وی درباره سؤالاتی که در این مستند از مصاحبه‌شوندگان پرسیده می‌شود گفت: اگر سؤالات از قبل مطرح شود ذهن از پراکنده‌گویی گرفته می‌شود و فاکتورهای مختلفی که اتفاق افتاده را جمع‌بندی می‌کنیم و بانظم و انضباط بهتری و بهینه ارائه می‌دهیم. 
توضیح اینکه روابط عمومی دانشگاه از دو هفته پیش مستندسازی پیشرفت مدیریت کووید 19 را آغاز کرده است و ضبط تجربیات کادر درمانی همچنان ادامه دارد.
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *