تجلیل از 12 فرآیند برگزیده
با حضور رییس دانشگاه نهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری برگزار شد
در نهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری 12 فرایند برتر معرفی و از برگزیدگان این جشنواره قدردانی شد.
گالری عکس یک
گالری عکس دو
از میان 12 فرایند برگزیده جشنواره دانشگاهی شهید مطهری، 2 فرآیند برتر به مجموعه فرآیندهای برگزیده جشنواره کشوری شهید مطهری راه یافتند.
در این مراسم که 8 اردیبهشت 95 در تالار ابنسینای دانشکده پزشکی برگزار شد، ابتدا صاحبان فرایندهای برگزیده به بیان چگونگی شکلگیری ایده و نحوه اجرای طرح خود پرداختند.
سپس پروفسور دین پارملی (Dean Parmelee) استاد دانشکده پزشکی دانشگاه wright State امریکا با عنوان Will Compettency- based Medical Education Improve Health Care سخنرانی کرد.
در ادامه دکتر عظیم میرزازاده دبیر جشنواره و مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه هدف از برگزاری این جشنواره را قدردانی از اساتیدی دانست که در جهت ارتقا کیفیت آموزش تلاش میکنند و افزود: در این دوره از جشنواره 52 فرآیند از دانشکدههای مختلف به دبیرخانه ارسال شد که در مقایسه با دوره قبلی، تنوع دانشکدههای فعال در این زمینه بیشتر شده است.
دبیر جشنواره با اشاره به مراحل داوری فرآیندها گفت: پس از بررسی اولیه فرآیندهای واصله، 26 فرآیند وارد مرحله نهایی داوری و از این میان 12 فرآیند برتر انتخاب شدند.
وی از راه یافتن 2 فرآیند جشنواره دانشگاهی به مجموعه فرآیندهای برگزیده جشنواره کشوری شهید مطهری خبر داد و گفت: از میان فرآیندهای برگزیده، 6 فرآیند به جشنواره کشوری شهید مطهری معرفی و 2 فرآیند «طراحی و اجرای کلینیک مراقبتهای دارو درمانی در سطح بیماران سرپایی» و «معرفی و بهکارگیری چشم گوسفند برای مدل تمرین و آموزش اعمال جراحی چشم» بهعنوان فرآیند برگزیده کشوری انتخاب شدند.
پس از آن دکتر محمد جلیلی، معاون آموزشی دانشگاه، با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه در کشور از نظر کیفیت و کمیت حوزه آموزش گفت: 13 هزار دانشجو در دانشگاه تحصیل میکنند که 76 درصد از آنان در رتبههای یک تا صد کنکور سراسری و دارندگان مدال طلای المپیادهای کشوری در گروه علوم پزشکی هستند.
وی با بیان اینکه 76 درصد رتبههای یک تا 3 آزمون پذیرش دکترای تخصصی در سال 94، این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند افزود: دانشگاه بالغ بر 75 هزار فارغالتحصیل دارد که منشأ اثر بودند و دورهها و رشتههای مختلف را در کشور راهاندازی و توسعه دادهاند.
معاون آموزشی دانشگاه، با اشاره به جایگاه آموزشی دانشگاه در رتبه بندیهای بینالمللی گفت: براساس گزارش فرودین 95 نظام رتبهبندی QS، دانشگاه در رتبه 250 تا 300 گروه پزشکی قرار دارد.
سپس دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه ضمن تبریک فرارسیدن روز استاد گفت: با مرور فرآیندها، از آنچه در دانشگاه در جریان است تصور بهتری پیدا میکنیم و متوجه میشویم فعالیتهای آموزشی که نتیجه آن را میبینیم، از سطح قابل قبولی برخوردار است.
وی با اشاره به وضعیت قابلقبول دانشگاه از نگاه چند نمایندهی مراکز بینالمللی که اخیراً به دانشگاه آمدند گفت: معمولاً در مدتزمان کوتاه نقاط منفی بیشتری به چشم افراد تازهوارد میآید تا نقاط مثبت ولی بااینوجود آنان با دیدن پتانسیل و توانمندیهای دانشگاه، تعجب میکردند.
رییس دانشگاه با تاکید بر اینکه در مجموعه خود اثرگذار باشیم یادآور شد: فراموش نکنیم وظیفه اصلیمان معلمی است و باید دانشجویان را همانند فرزندان خود بدانیم و برای رفع مشکلات آموزشی آنان تلاش کنیم.
در ادامه، از صاحبان و نمایندگان فرآیندهای برگزیده با اهدای لوح، 35 میلیون ریال کمکهزینه شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور و امتیاز دانشپژوهشی قدردانی شد.
توضیح اینکه در جشنواره آموزشی شهید مطهری فرآیندها، در 6 حیطه تدوین و بازنگری برنامههای آموزشی، روشها و تکنیکهای آموزشی، سنجش و ارزشیابی و اثربخشی آموزشی، مرجعیت، رهبری و مدیریت آموزشی، مشاوره و راهنمایی و فعالیتهای فرهنگی و امور تربیتی و اجتماعی و محصولات آموزشی موردبررسی قرار میگیرند.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: جمشید ربیعی
براي دريافت فرآيندهاي برگزيده نهمین جشنواره ي آموزشي شهيد مطهري اینجا كليك كنيد.
متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید: