بیست و یکمین برنامه از برنامه های کنگره هفته آموزش دانشگاه برگزار شد
بیست و یکمین برنامه از برنامه های کنگره هفته آموزش دانشگاه با عنوان وبینار بین المللی: learning in the light of shadowing روز سه شنبه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز مطالعات و توسعه آموزش، بیست و یکمین برنامه از برنامه های کنگره هفته آموزش دانشگاه با عنوان وبینار بین المللی: learning in the light of shadowing در روز سه شنبه مورخ ۳ خردادماه سالجاری از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۱۹:۰۰ به صورت هیبرید مجازی و حضوری (به صورت محدود) در سالن دارالفنون سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در ابتدا دکتر مریم کرباسی مطلق، معاون واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان، ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندکان، به معرفی سخنرانان پرداخت. سپس پروفسور کاکور به عنوان مسئول علمیوبینار، به اهمیت shadowing پرداختند.
در ادامه سارینا زارع در خصوص مفاهیم shadowing و کاربردهای آن توضیح داد و بایدها و نبایدهای آن را شرح داد. Shadowing به دانشجویان درک دقیقتری از حرفه آینده آنها میدهد و تجربه آموزشی ارزشمندی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد و دانشجویان با رعایت بایدها و نبایدهای آن از این فرصت بهره بیشتری می برند.
سپس دکتر کوثر اثنی عشری فواید، چالش ها، و روش های غلبه بر چالش های shadowing را برشمرد. تهیه یک هندبوک برای shadowing با مشخص کردن اهداف، مسوولیت های هر فرد، چالش های اخلاقی، کنترل عفونت، و ارزیابی پایانی دقیق به عنوان یک روش بسیار مناسب برای غلبه بر چالش ها معرفی شد.
در ادامه دکتر الهه بهاروند، تجربه واقعی خود از shadowing در دوران دانشجویی را در قالب یک خاطره تعریف کرد. مراحل مختلف این تجربه شامل مراحل اداری و هماهنگی های لازم، اتفاقات روز مواجهه و نتایج آن به تفصیل بیان شد.
پروفسور الیزابت کاکور در این برنامه در ارتباط با مراحل مهم shadowing صحبت و درباره مرحله پیش از مشاهده، مشاهده، و فعالیت های پس از مشاهده توضیحات کاملی را ارائه داد. در نهایت در ارتباط با تفاوت های منتوریتنگ و shadowing بیان کردند که بهترین حالت shadowing آن است که توسط منتورها انجام شود.
شایان ذکر است 437 نفر در این رویداد شرکت کردند.
نظر دهید