تجربه شیرین و منحصربه‌فرد سه دوره برگزاری جام جهانی کوچک در دانشگاه

تاکید مدیر روابط عمومی دانشگاه بر اجتماعی شدن دانشگاه و رسانه‌ای شدن علم

دکتر ترابی در نشست مشورتی چهارمین دوره مسابقات جام جهانی کوچک، ایجاد نشاط عمومی در دل کودکان و انعکاس آن را در جامعه ضروری دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در آستانه برگزاری جام جهانی 2022 قطر، نشست مشورتی و برنامه‌ریزی برای چهارمین دوره مسابقات جام جهانی کوچک با حضور مدیر روابط عمومی، مسئول برگزاری جام جهانی کوچک، رئیس و مدیر مرکز طبی کودکان، معاون دانشجویی فرهنگی و مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه، صادق درودگر عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ فوتبال و ناصری پیش‌کسوت فوتبال، اول اسفند 1400 در سالن شورای حکیم سازمان مرکزی برگزار شد؛ در ابتدا دکتر نیما رضایی مسئول برگزاری مسابقات جام جهانی کوچک با اشاره به اینکه هدف از برگزاری دوره چهارم این مسابقات «ارتقا سلامت روان کودکان بیمار» است؛ گفت: در سه دوره قبلی این مسابقات حضور و همراهی اساتید، پیش‌کسوتان فوتبال و هنرمندان نقش کلیدی داشتند و خالصانه کمک می‌کردند و اذهان داشتند که حال خوبی هم خودشان پیداکردند. 
وی در ادامه به مبحث کلی مسابقات جام جهانی کوچک و تاریخچه آن در مرکز طبی کودکان پرداخت و ادامه داد: با توکل به خدا چهارمین دوره این مسابقات در نیمه دوم خرداد 1401 برگزار خواهد شد. 
دکتر رضایی با ابراز خرسندی از اینکه میزبان چهارمین دوره مسابقات جام  جهانی کوچک (روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران) است؛ تصریح کرد: از جناب آقای دکتر ترابی و تیم ایشان که در برنامه‌ریزی و فرایندهای پیشروی نهایت مشارکت و همراهی را دارند، تشکر می‌کنم و از ایده‌های دکتر ترابی که در بحث برندآفرینی و نشاط در دانشگاه پیشرو هستند استقبال خواهیم کرد. 
در ادامه دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه، ضمن خوش آمد گویی به مدعوین و تشکر از آقای دکتر رضایی که در حوزه‌های مختلف پرنشاط و نوآور هستند؛ گفت: یکی از ابتکارات خیلی عالی ایشان برگزاری و تدارک جام جهانی کوچک است.
وی در ادامه از کامل کردن اسم این دوره از مسابقات صحبت کرد و گفت: بهتر است نام این مسابقات به «جام جهانی کوچک سلامت» تغییر کند چرا که به ماهیت ما در حوزه‌ی فعالیتی‌مان نزدیک‌تر می‌شود و ما می‌توانیم یک سازماندهی منسجم و پایدارتری را برای آن ایجاد کنیم و بقیه‌ی نهادهایی که می‌توانند در این حوزه حضور و کمکی داشته باشند را به مشارکت بگیریم. 
دکتر ترابی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران قدیمی‌ترین دانشگاه کشور است؛ ادامه داد: تقریباً می‌توان گفت که هر نهاد پزشکی که در کشور است از همین‌جا ریشه گرفته است و همه‌ی رشته‌های تخصصی و توسعه‌ای که در علوم پزشکی اتفاق افتاده قاعده‌ی کار این بوده است. به طور نمونه؛ در اپیدمی کووید 19 ،گروه عفونی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی تهران اولین مرکزی بود که توانست پروتکل اولیه‌ی مراقبتی را برای بیماران کووید 19  طراحی کند. امروز به‌نوعی دومین سالگرد رسمی شروع بیماری کووید 19 در کشور است همکاران بخش عفونی بیمارستان امام در همان روزهای ابتدایی شروع این پاندمی هم به کمک همکاران بیمارستان نکویی قم رفتند که با این مشکل حاد مواجهه شده بودند.
 
برگزاری جام جهانی کوچک، نمادی از فعالیت اجتماعی دانشگاه 
مدیر روابط عمویم دانشگاه تصریح کرد: در عرصه‌های مختلفی که نظام سلامت و نظام اجتماعی نیاز به حمایت علمی داشته تقریباً می‌توان گفت بخش‌های مختلف دانشگاه در این حوزه پیشتاز بوده و توانستند شرایط را متناسب با شأن علمی دانشگاه به‌صورت علمی تغییر دهند. 
دکتر ترابی «سیاست دانشگاه را اجتماعی شدن و رسانه‌ای کردن علم» عنوان و خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی که دکتر رضایی به دنبال آن هستند؛ به این نگاه کمک می‌کند که دانشگاه بتواند با جامعه ارتباط کامل‌تری پیدا کند و رسالت خودش را بهتر پیگیری کند. به جهت اینکه رفرنس‌های بین‌المللی هم بیانگر این است که در سلامت جامعه، بخش پزشکی کار حداکثر تا بیست و پنج درصد کار را می‌تواند برای سلامت عمومی انجام دهد یعنی بخشی که در بیمارستان‌ها هستند تمام خدمات درمانی که در بخش‌های مختلف انجام می‌شود؛ اگر بخواهیم سلامت حسمی و روحی را به‌صورت کامل و جامع داشته باشیم همه بخش‌ها باید دست‌به‌دست هم بدهند تا این امر به‌درستی میسر شود. 
دکتر ترابی از نقش اثرگذار خیرین در شرایط فعلی کشور و دانشگاه صحبت کرد و گفت: خیر محترم جناب آقای مطهری مرکز طبی دو را در منطقه‌ی یافت‌آباد حدود دو سال و نیم ساخته است که این خودش یک رکورد در تاریخ بیمارستان سازی کشور محسوب می‌شود. همچنین بیمارستان مهدی کلینیک با هزار تخت در ضلع شمال غربی بیمارستان امام خمینی به‌زودی آماده بهره‌برداری و ارائه خدمت به بیماران می‌شود که باید از این فرصت استفاده و توجه را به مبحث کلی (سلامت اجتماعی) جلب کنیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه تاکید کرد: باید بتوانیم شرایط خوبی را در این دوره از مسابقات مهیا کنیم و در این فضا از یک مرجع مطمئن علمی اطلاعات «سبک زندگی سالم» هم منتشر شود در واقع اتفاق خیلی بزرگی در کشور خواهد افتاد ضمن این که بحث نشاط عمومی در دل بچه‌ها است که انعکاس آن هم در جامعه ضروری است. 
توضیح اینکه در ادامه نشست مشورتی و برنامه‌ریزی برای برگزاری چهارمین دوره از مسابقات جام جهانی کوچک، صادق درودگر عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ فوتبال و ناصری پیش‌کسوت فوتبال، دکتر شروین بدو رئیس و دکتر کاظم رهنما مدیر مرکز طبی کودکان، دکتر محمدحسین صادقیان معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر حامد شفا رودی مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه پیرامون موارد مطرح شده نظرات سازنده و ارزشمند خود را بیان کردند. در پایان مقرر شد گردهمایی کمیته سیاستگذاری و عوامل اجرایی چهارمین دوره جام جهانی کوچک 17 اسفند 1400 در تالار دارالفنون سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شود.  
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *