برگزاری پنل ارائه مقالات درمان در نخستین کنگره دیجیتال مدیریت و درمان کووید 19

در پنل ارائه مقالات درمان در نخستین کنگره دیجیتال مدیریت و درمان کووید 19، چهار مقاله به صورت سخنرانی ارائه و داوری شد.

کنگره دیجیتال درمان کوویو19

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، پنل روز دوم ارائه مقالات درمان بیماری کووید 19 در نخستین کنگره دیجیتال مدیریت و درمان کووید 19 با حضور دکتر سید علی دهقان معاون درمان بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر امید مرادی مقدم فوق تخصص مراقبت ویژه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو کمیته علمی مراقبت ویژه مقابله با کرونا و دکتر نسیم خواجوی راد دبیر علمی کنگره جمعه 15 اسفند 99 در سالن قریب دانشکده پزشکی با ارائه چهارمقاله برگزار شد.

در این پنل که با مدیریت دکتر خواجوی راد همراه بود، سیده مژده میرمحمدی دانشجوی کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گرگان با موضوع بازکاربردیابی دارویی به روش بیوانفورماتیک به‌منظور شناسایی کاندیدهای دارویی بالقوه برعلیه کووید 19، شیما مرادنژاد دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش بهداشت و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران مقاله‌ای را با عنوان تأثیر کووید 19 بر 75 بیمار مبتلابه نقص ایمنی: آیا سرکوب سیستم ایمنی روند بالینی را تغییر می‌دهد؟ دکتر فرزین حلب چی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مقاله‌ای با عنوان شرکت منظم در برنامه‌های ورزشی به‌عنوان یک عامل احتمالی در پیش‌بینی پیامد بالینی بهتر در میانسالان مبتلابه نشانه‌ها و علائم بیماری کووید 19 و دکتر نازنین رهنما متخصص رادیوانکولوژی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مقاله‌ای را با عنوان رادیوتراپی دوز کم تمام ریه در پنومونی ناشی از کووید 19: نتایج یک مطالعه پایلوت را ارائه کردند.

دکتر دهقان گفت: ملاحظه مهم در مدیریت بیماری کووید بحث درمان بیمار با توجه به شرایط است. توجه به بیماری‌های زمینه‌ای و تحت کنترل بودن آن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. نکته مهم این است که درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و هیچ موردی را با قطعیت نمی‌توان گفت.

در این پنل در خصوص پیشگیری از بیماری کووید 19 از طریق برنامه‌های ویژه ورزشی و پاسخ به سؤالات مربوط به مقالات ارائه‌شده انجام شد.
عکس: وحید مزاجردی

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *