صد و یکمین نشست اعضای کمیته بحران کووید19 بیمارستان سینا برگزار شد

صد و یکمین نشست اعضای کمیته بحران کووید 19 بیمارستان سینا طبق روال هر هفته شنبه 2 مرداد ماه سال 1400 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان سینا، در ابتدای جلسه گزارشی از هفته هفتاد و چهارم بحران کووید19 در بیمارستان سینا مطرح شد و در ادامه سوریا بابایی، مدیر پرستاری بیمارستان، ضمن آرزوی سلامتی بیان داشت: در هفته گذشته از تعداد اعمال جراحی جنرال کاسته شده ولی عمل های ضروری و اورژانسی انجام پذیرفت و در درمانگاه تخصصی مراجعه بیماران فلوآپ درصد بالایی را به خود اختصاص داده بود. وی همچنین افزود: در اسرع وقت امکان واگذاری بخش ای سی یو اعصاب به بخش ای سی یو کووید برای ما مقدور است. بابایی همچنین اشاره ای به مشکلات ترخیص بیمارانی که رمدسیور سرپایی دریافت می کنند کرد و در این زمینه پیشنهاداتی ارائه داد.
دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا، با بیان اینکه در حال حاضر در اوج بحران هستیم، پیشنهاد تبدیل یک بخش عادی به ای سی یو کووید را در راستای تمرکز بیماران مطرح کرد و گفت: 12 تخت برای این بیماران در نظر گرفته شود و باقی تخت های آن بخش را نیز برای بیماران NIV تعریف کنیم و نیروی بیشتری برای بخش مذکور در نظر گرفته شود.
رئیس بیمارستان، همچنین با اشاره به انجام اعمال جراحی در بحران کووید گفت: یکی از چالش های بیمارستان انجام عمل های جراحی در زمان بحران کووید است، سیستم اداره بخش های کووید بیمارستان، بیشتر بر مبنای برون سپاری پایه ریزی شده و این امکان را به وجود می آورد که استادان و دستیاران گروه های مختلف به فعالیت های علمی و درمانی خود بپردازند. همچنین این نوع مدیریت از میزان خطاهای پزشکی در حد امکان در درمان بیماران مبتلا به کووید کاسته است با توجه به این نکات، انجام اعمال جراحی و پذیرش بیماران الکتیو در فضا یک سوم بیمارستان، امکان پذیر است. فقط باید تعادلی در نیروها، تخصیص دستگاه ونتیلاتور و اکسیژن رسانی به بخش های کووید و غیر کووید برقرار شود.
دکتر طالب پور، همچنین با اشاره به تسهیل فرآیند ترخیص بیماران بیان داشت: بهتر به نظر می رسد، شرایطی ایجاد شود که ترنور  بیمارستان به روز نباشد بلکه به ساعت در نظر گرفته شود تا از توان درمانی بیمارستان کاسته نشود.
دکتر اتابک نجفی، رئیس بخش های اس سی یو بیمارستان نیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص تبدیل بخش عادی به ای سی یو کووید و مشکلات آن پرداخت و گفت: در این مسیر با به کارگیری نیروی متخصص، باید کیفیت درمان و پایش بیماران در نظر گرفته شود.
دکتر مرضیه پازوکی، فوق تخصص ریه و بیماری های تنفسی از راه اندازی بخش ای سی یو تنفسی بیمارستان و تخصیص 5 نیروی متخصص برای این بخش خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر با توجه به شرایط بحرانی، این بخش آمادگی لازم برای پذیرش بیماران مبتلا به کووید را دارد. وی همچنین پیشنهاد راه اندازی بخش اختصاصی برای بیماران NIV را مطرح کرد و گفت: هدف ما درمان بیماران است.
مهندس هادی مخبر، مشاور رئیس بیمارستان بیان داشت با توجه به موقعیت بحرانی موجود، بیمارستان این امکان را دارد که در هر ساعتی از شبانه روز، بیماران را پذیرش و ترخیص کند.
دکتر مهدی ابراهیمی نیز در خصوص نحوه پذیرش و ترخیص بیمارانی که رمدسیور سرپایی دریافت می کنند به ارائه پیشنهادات پرداخت.


رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *