دکتر ترابی: دانشگاه علوم پزشکی تهران باید یک ارتقای همه جانبه داشته باشد

پنجمین جلسه کمیته فناوری اطلاعات در برندینگ با ارائه گزارش اعضای کمیته در حوزه فعالیتشان بر اساس نقشه ذهنی جعبه فناوری، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، این جلسه روز سه شنبه 28  مرداد 99  با حضور دکتر ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اعضای کمیته فناوری اطلاعات در برندینگ، در سالن G5  ستاد مرکزی برگزار شد.

در ابتدا مهندس جواد ده بسته، مسئول انفورماتیک بیمارستان بهارلو، گزارش مختصری از تحقیقاتی که در حوزه سئو مطالب، انجام داده ارائه کرد و گفت: تاکنون 200 فاکتور در این حوزه به دست آورده و بررسی کرده است، اما با توجه به اینکه  بسیاری از این مباحث پیچیده و فنی است، مقرر شد تا قسمت فنی سئو را خارج از جلسات کمیته با مهندس سارا نعیمی مسئول فناوری و اطلاعات سایت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بررسی کند و قسمت مربوط به سئو اپراتور را  که شامل مواردی چون رعایت کردن نکات گرامری، املای صحیح کلمات، نوع محتوا و سایر استانداردها و همچنین مواردی که به سئو آسیب می رساند را به صورت دستورالعمل تدوین کرده و به افرادی که مطالب را در سایت بارگذاری می کنند، آموزش دهد.

سپس مهندس سارا نعیمی با تاکید بر لزوم شناسایی ساختارهای ده سایت دانشگاه برتر برند دنیا در سایت وبومتریکس، ساختار این سایتها را به نمایش گذاشت، آنهارا باهم مقایسه کرد و نقاط مشترک و تفاوتها و قابلیتهای آنها را شرح داد.

وی گفت: ما باید تکنیکهای و مطالب جالب سایت های برتر را ببینیم و از آنها ایده بگیریم و الگوی پیش طراحی برای سایت بیمارستانها، مراکز تحقیقاتی، معاونتها و سایر مراکز دانشگاه علوم پزشکی تهران داشته باشیم.

مسئول فناوری و اطلاعات سایت ادامه داد: تفاوت دانشگاه علوم پزشکی تهران با دیگر دانشگاه ها در این است که علاوه بر مخاطب دانشجو، استاد و والدین، دارای مخاطب چهارم، یعنی بیمار، نیز است که باید این مسئله را در طراحی سایت در نظر بگیریم و پیشنهاد کرد که در طراحی سایت جدید مخاطب خارج از دانشگاه اعم از والدین و بازدیدکنندگان از دانشگاه، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 در ادامه ایشان اعلام کرد که  رتبه سایت روابط عمومی در GTmetrix به  96 درصد بهبود یافته که  به خاطر رعایت شاخص های استاندارد و بهینه کردن آن برای مخاطبان است، وی بیان کرد که این رتبه بسیار خوب است و آن 4 درصد باقیمانده تا رتبه 100  نیز مربوط به رعایت نشدن استانداردهای محتوای سایت توسط اپراتور است که باید دستورالعملهای لازم برای رعایت استانداردها تدوین و آموزش داده شود و نظارت نیز انجام بگیرد تا از استاندارد خارج نشویم.

سپس الناز واحدی مسئول روابط عمومی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی وبسایت  برترین  دانشگاه برند دنیا در وبومتریکس را به نمایش گذاشت و قسمتهایی از آن را شرح داده و با اعضا در خصوص قابلیتها و نکات مثبت سایت به بحث و بررسی پرداخت و اعلام کرد که نقشه ذهنی این سایت در حال تدوین است.

در ادامه دکتر ترابی گفت: هم اکنون مسیر کمیته فناوری اطلاعات در برندینگ مسیر خوبی است و تاکید کرد که باید هر چه سریعتر به اینکه در استفاده از فناوری اطلاعات  چه استانداردها و چه دستورالعملهایی برای همه واحدها لازم است، دسترسی پیدا کنیم تا استانداردها اعمال شود و به نتیجه مورد نظر برسیم.

دکتر ترابی ادامه داد: دانشگاه  علوم پزشکی تهران باید یک ارتقای همه جانبه داشته باشد و ما باید سطحی را ایجاد کنیم که هیچ مرکز وابسته ای به دانشگاه از آن سطح پایین تر نباشد و هم اکنون در این کمیته داریم به این سطح می رسیم.

وی گفت: همچنین  بررسی کنیم که باید به چه نکاتی در سایت دانشگاه توجه ویژه بشود و  آیتم های اصلی در سایت رعایت شود، وی تاکید کرد هر چه سریعتر نقشه های ذهنی ترسیم شود تا بتوانیم  دستورالعملها را تدوین کنیم.

سپس حسین حاج رضایی، کارشناس روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، که نقشه ذهنی یکی از سایتهای برتر برندسازی دنیا را رسم کرده بود، این نقشه را به نمایش گذاشت و دکتر ترابی سرفصل هایی که مربوط به این کمیته بود را از نقشه استخراج کرد و بقیه مطالب را به سایر کمیته های برندسازی ارجاع داد.

در پایان دکتر ترابی در خصوص ترسیم بهتر نقشه ذهنی در برنامه Freeplane،  توضیحاتی ارائه کرد.

الناز واحدي
تهیه کننده:

الناز واحدي

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *