برگزاری کارگاه احیا مقدماتی نوزاد برای جمعی از پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت در معاونت بهداشت

به منظور ارتقا سطح آگاهی علمی و مهارت‌های بالینی، کارگاه احیا مقدماتی نوزاد برای جمعی از پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

برگزاری کارگاه احیا مقدماتی نوزاد برای جمعی از پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت در معاونت بهداشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به منظور ارتقا سطح آگاهی علمی و مهارت‌های بالینی،‌ کارگاه احیا مقدماتی نوزاد برای جمعی از پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز سه‌شنبه 27 تیر 1402 در سالن مدافعان سلامت این معاونت برگزار شد.

در ابتدا محبوبه محمدحسینی کارشناس برنامه سلامت نوزادان در خصوص شاخص مرگ نوزادان در جمعیت تحت پوشش و راهکارهای عملی کاهش این شاخص توضیح داد و در ادامه آمادگی‌های لازم قبل از تولد، مراقبت‌های معمول پس از تولد، اقدامات ضروری در نوزادان نیازمند کمک برای شروع تنفس در دقیقه اول تولد (دقیقه طلایی) و ادامه تهویه در نوزادان دارای ضربان قلب طبیعی یا کاهش یافته توسط الهه راستکار، مربی کشوری برنامه HBB و محبوبه محمدحسینی، کارشناس برنامه سلامت نوزادان و مربی دانشگاهی برنامه HBB آموزش داده شد و با کارگروهی و ایفای نقش تمام مراحل احیا، گام به گام مرور شد.

در ادامه هر کدام از شرکت کنندگان با استفاده از مولاژ احیا نوزاد مراحل احیا را اجرا کردند و در پایان تمرین عملی مراحل احیا با ثبت زمان و با سرعت مناسب توسط شرکت کنندگان انجام شد.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *