• تاریخ انتشار : 1402/03/03 - 14:04
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 254
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری نخستین کارگاه مقدماتی بررسی فرایندهای حوزه منابع انسانی

تأکید مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر آموزش گروهی مسئله‌محور

نخستین کارگاه مقدماتی بررسی فرایندهای حوزه منابع انسانی با محوریت «تعامل و همفکری مدیران بیمارستان‌ها و رؤسای اداره‌های مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی، بررسی و بازنگری چالش‌های حوزه منابع انسانی توسط مدیران بیمارستان‌ها با اجرا و ارزیابی شیوه جدید آموزشی (Case Study)، معرفی برنامه داشبورد مدیریت و معرفی دستورالعمل جدید برگزاری دوره‌های آموزشی و نیازسنجی آموزشی مدیران» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، در نخستین کارگاه مقدماتی بررسی فرایندهای حوزه منابع انسانی که چهارشنبه 3 خرداد 1402 در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران برگزار شد؛ علیرضا عرب یارمحمدی مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه ضمن خوش آمد گویی به مدعوین؛ عنوان داشتند طبق تأکیدات دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه مبنی بر برگزاری جلسات حضوری و کارگاهی آموزشی برای کلیه مدیران و کارمندان دانشگاه، در اولین اقدام این کارگاه را برای مدیران بیمارستانی و ستادی برگزار کردیم تا بتوانیم دانسته‌هایمان را به اشترک بگذاریم و به یک‌زبان مشترک دست یابیم. 
وی با اشاره به اینکه تلاش داریم در کارگاه‌ها جنبه‌های آموزشی بررسی شده، چالش‌ها مطرح و موانع مرتفع شود؛ یادآور شد: باید آموزش گروهی مسئله‌محور را مدنظر قرار دهیم و در صورت بازخورد مثبت شرکت‌کنندگان، اجرای این روش را برای سایر مدیریت‌های معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه لحاظ کنیم و این شیوه کارگاهی را ادامه دهیم. 
مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه با بیان اینکه یادگیری مسئله‌محور، روشی یادگیرنده‌محور است؛ تصریح کرد: در این روش فراگیران برای یادگیری موضوع، به‌صورت گروهی به حل مسئله می‌پردازند. این روش با روش آموزش مستقیم که در آن آموزش‌دهنده مفاهیم را به فراگیران ارائه می‌کند؛ کاملاً متفاوت است. 
عرب یارمحمدی، هسته یا عنصر اساسی در یادگیری مسئله‌محور را فراگیران خواند و گفت: از مهم‌ترین ارکان این روش آموزشی، مربی (افراد آگاه و خبره در زمینه آموزشی) است و مهارت مربی این است که بداند چه زمانی در فرایند یادگیری مداخله کند. 
توضیح اینکه معرفی برنامه داشبورد مدیریت (آنلاین و تحت وب)، معرفی قوانین و بررسی چالش‌های فرایندهای حوزه منابع انسانی (در حوزه‌های استخدام، کارگزینی، طبقه‌بندی مشاغل، تشکیلات، هیئت‌علمی و بازنشستگی)، نیازسنجی آموزشی و تغییرات در حوزه آموزش ضمن خدمت کارکنان و... از جمله مواردی بود که در نخستین کارگاه مقدماتی بررسی فرایندهای حوزه منابع انسانی بحث‌وبررسی شد. 
  • گروه خبری : معاونت توسعه مديريت و برنامه ريزي منابع
  • کد خبر : 235264
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *