جراحی رایگان 50 بیمار شکاف لب در یک روز در بیمارستان کودکان حکیم دانشگاه علوم پزشکی تهران

بیمارستان کودکان حکیم دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری موسسه ملی سلامت مرهم حدود 50 بیمار مبتلا به عارضه شکاف کام از استان های کم برخوردار را در یک روز به طور رایگان جراحی کرد.

جراحی رایگان بیماران شکاف لب در یک روز در بیمارستان کودکان حکیم دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، جمعه 6 بهمن 1402 بیمارستان کودکان حکیم با همکاری موسسه ملی سلامت مرهم اعمال شکاف لب (Cleft lip) را به بیماران استان های کم برخوردار سایر نقاط کشور به صورت رایگان انجام داد.
دکتر خسرو صادق نیت سرپرست بیمارستان کودکان حکیم با بیان اینکه تجهیزات مناسبی در این بیمارستان خیرساز فراهم شده است گفت: این طرح خیریه با همکاری موسسه خیریه مرهم از حدود دو ماه قبل برنامه ریزی شد و به بیمارانی که شکاف لب دارند خدمات جراحی ارائه می دادند.
وی افزود با همکاری پزشکان و متخصصان متبحر مؤسسه مرهم و با امکانات خوبی که در بیمارستان مهیا است، توانستیم 8 تخت اتاق عمل را به این کار اختصاص دهیم. همچنین 4 بخش را با حدود 80 تخت به بستری این بیماران اختصاص دادیم که بتوانند مسیر درمان را به خوبی انجام دهند.
دکتر صادق نیت با اشاره به اینکه برنامه اولیه این طرح، جراحی 100 بیمار بوده گفت:  70 بیمار از استان های کم برخوردار ثبت نام کردند که حدود 50 نفر مراجعه کرده و برای جراحی پذیرش شده اند.
وی با بیان اینکه بخش اصلی جراحی را پزشکان موسسه مرهم انجام می دادند و بخش پذیرش بیمارستان را بیمارستان کودکان حکیم با کمک معاونت پشتیبانی دانشگاه متقبل شد افزود: تمام خدمات ارائه شده ازجمله اقامت بیمار و همراه بیمار و  هزینه رفت و آمدشان به بیمارستان رایگان است. همچنین بیماران یک روز قبل از عمل جراحی، برای آزمایش های خون، مشاوره قلب و سایر بررسی ها آماده می شدند تا روز جمعه جراحی شوند، پس از عمل جراحی نیز مدتی تحت نظر هستند و اگر حال عمومی مساعدی داشته باشند، ترخیص می شوند.
رئیس بیمارستان کودکان حکیم با بیان اینکه مراجعه کنندگان، کودکان هستند و بازه سنی شان از نوزادی تا 18 سالگی است گفت: چند بیمار با سن بالاتر هم مراجعه کردند که پذیرش و عمل شده اند.  همچنین به طور متوسط هر جراحی یک ساعت به طول می کشد بنابراین تیم های مختلف در اتاق عمل های مختلف حضور دارند و بیش از 8 جراح، کمک جراح، تکنسین بیهوشی و تکنسین اتاق عمل حضور دارند تا جراحی ها بدون فوت وقت انجام شود.

 

طاهره رحمان پور
تهیه کننده:

طاهره رحمان پور