جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی

واحد نمونه در زمینه مدیریت مصرف انرژی معرفی خواهد شد

جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی در پنجمین ماه سال به مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی و هماهنگی برای برگزاری تمرین عملیاتی در این مرکز، اختصاص پیدا کرد.

جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته مدیرت خطر حوادث و بلایای این مرکز بامداد دوشنبه 24 مرداد 1401 با حضور سعید مرادی، مدیر و فریده آژیر، مدیر پرستاری بیمارستان برگزار شد.
علی اکبر عسگری، مسئول واحد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بیمارستان فارابی این جلسه را با ارائه گزارشی از فعالیت های این واحد در مرداد سال جاری شروع کرد و گفت: در این ماه بازدید از واحد اپتومتری بیمارستان فارابی در دستور کار قرار گرفت تا مخاطرات و نقاط ضعف و قوت ایمنی در این واحد را به صورت کامل بررسی کنیم. یکی از نکاتی که در این بازدیدها مد نظر قرار می گیرد، خاموشی کامل وسایل برقی پس از اتمام ساعت کاری و تکمیل چک لیست خاموشی توسط کارکنان واحدهاست. با توجه به مخاطراتی که در اثر اتصال وسایل برقی ممکن است ایجاد شود، از همه مسئولان واحدها و بخش ها تقاضا داریم که در این زمینه توصیه های لازم را به کارکنان واحد خود داشته باشند.
وی در ادامه به مدیریت بهینه مصرف انرژی نیز اشاره ای کرد و افزود: یکی از کارهای واحد مدیریت بحران در سال 1401، بازدید سرزده از تمام قسمت های بیمارستان فارابی است. هدف اصلی از این بازدیدها نیز بهینه سازی مصرف انرژی است. برای فرهنگ سازی بهتر در این زمینه نیز قرار است تا واحد نمونه در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی را در پایان سال جاری معرفی کنیم.
آموزش کارکنان در مدیریت بحران ها موضوع دیگری بود که عسگری به آن پرداخت و اظهار داشت: یکی از مسائلی که همواره مورد توجه مسئولان و واحد مدیریت بحران بوده، بحث برگزاری مانورهای مختلف در سطح بیمارستان فارابی است. برای امسال نیز در نظر داریم تا یک تمرین عملیاتی را برگزار کنیم و در خصوص انتخاب موضوع آن نیز بررسی های لازم انجام خواهد شد.
مدیر بیمارستان فارابی نیز در پایان این جلسه اظهار داشت: همانطور که گفته شد، برگزاری مانور در بیمارستان فارابی همواره برای ما از اهمیتی بالایی برخوردار بوده است. پیشنهاد می کنم با توجه به اینکه زیرساخت های الکترونیکی در سال های گذشته در این بیمارستان توسعه یافته، تمرین عملیاتی سال جاری را به مقابله با تهدیدات سایبری اختصاص دهیم. البته از همکاران می خواهیم در این زمینه پیشنهادات خود را ارائه دهند تا بتوانیم یک سناریوی خوب برای این تمرین تدوین کنیم.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *