برگزاری جلسات آموزشی به مناسبت پویش ملی تغذیه در مدارس دخترانه شهرستان اسلامشهر

جلسات آموزشی به مناسبت پویش ملی تغذیه ( 1 بهمن تا 15 بهمن ماه 1402 ) در مدارس دخترانه شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

برگزاری جلسات آموزشی به مناسبت پویش ملی تغذیه در مدارس دخترانه شهرستان اسلامشهر

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، زینب نژادکریم، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت واوان1 در خصوص این خبر گفت: به مناسبت پویش ملی تغذیه ( 1 بهمن تا 15 بهمن ماه 1402 ) جلسات آموزشی شنبه 14 بهمن 1402 با موضوع اهمیت مصرف لبنیات، عدم مصرف نوشیدنی های گازدار و مصرف نمک تصفیه شده یددار برای دانش آموزان مدارس دخترانه دوره اول و دوم تربیت، آل طه و دبستان فارابی شهرک واوان برگزار شد.

نژاد کریم مطالبی در خصوص اهمیت مصرف شیر و ماست و پنیر و کشک و دوغ در حفظ سلامت دندان ها و استخوان ها و رشد قدی و ذهنی برای دانش آموزان ارائه کرد.

وی افزود: مصرف انواع میوه ها و سبزیجات و غلات و پروتیین در میان وعده و زمان حضور در مدرسه به جای مصرف انواع کیک، بیسکوییت، چیپس، پفک، سوسیس و کالباس توصیه می شود.

نژاد کریم در خصوص مصرف نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه ها و دلستر به علت دفع کلسیم از بدن و همچنین مصرف نمک تصفیه شده یددار به عنوان جایگزین مناسب برای انواع نمک نظیر نمک صورتی، آبی و نمک دریا به دلیل وجود رنگ های شیمیایی، املاح و مواد سمی و ایجاد مشکلات کبدی، بروز انواع سرطان ها توصیه های لازم انجام شد. در پایان جشنواره صبحانه سالم به همت دانش آموزان، اولیا و مربیان در دبستان فارابی برگزار شد.

محسن عصمتی
تهیه کننده:

محسن عصمتی

تصاویر

برگزاری جلسات آموزشی به مناسبت پویش ملی تغذیه در مدارس دخترانه شهرستان اسلامشهر برگزاری جلسات آموزشی به مناسبت پویش ملی تغذیه در مدارس دخترانه شهرستان اسلامشهر