برگزاری سومین نشست کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

گروه مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده معاونت بهداشت، سومین نشست کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین را با حضور اعضاء کارگروه برگزار کرد.

برگزاری سومین نشست کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، سومین نشست کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین، روز دوشنبه 18 تیر 1403 با حضور دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست مدیریت جوانی جمعیت و سلامت خانواده و سایر اعضاء کارگروه در سالن مدافعان سلامت معاونت بهداشت تشکیل شد.  
در ابتدای جلسه دکتر توکلی کیا ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه اهمیت اجرای برنامه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی در راستای دستیابی به اهداف ماده 56 قانون جوانی جمعیت را بیان کرد.
در ادامه جلسه دکتر زینب محقق، رئیس گروه سلامت مادران خلاصه‌ای از مصوبات نشست قبلی، گزارش اقدامات انجام گرفته در حوزه معاونت بهداشت و دستور جلسه جاری را بیان کرد.
سپس دکتر رفیعی، متخصص طب ایرانی و عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی اقدامات انجام شده در دانشکده طب ایرانی از جمله مطالعات علمی انجام گرفته و مقالات چاپ شده در راستای ارتقاء باروری و پیشگیری از سقط جنین را گزارش داد.
دکتر گلستانی، نماینده سازمان نظام پزشکی، در ادامه به اهمیت آموزش و حمایت از مادران باردار برای پیشگیری از سقط جنین اشاره کرد.
سپس مهندس عباسی نماینده پلیس فتا، فعالیت‌های انجام شده در خصوص شناسایی افراد و کانال‌ها و صفحاتی که در فضای مجازی مبادرت به تبلیغ و توزیع داروهای موجد سقط را داشتند، گزارش داد.
وی همچنین نحوه ثبت گزارشات مردمی در خصوص توزیع داروهای سقط را بیان کرد.
جلسه با مشارکت فعال اعضا کارگروه ادامه پیدا کرد و اعضاء در خصوص چالش‌ها و پیشنهادهای خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در پایان دکتر محقق، جمع بندی کامل از مطالب عنوان شده در جلسه را بیان کرد.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر