راهنمای استفاده کاربردی، هوشمندانه و مسئولانه از هـوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نامه ای راهنمای استفاده کاربردی، هوشمندانه و مسئولانه از هـوش مصنوعی در این دانشگاه را ابلاغ کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران در متن این نامه آمده است: هوش مصنوعی به عنوان ابزاری قدرتمند، زمینه ساز تغییرات شگرف، تحولی بی نظیر و دگرگونی در فرآیند نوآوری در جهان شده است. دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با درک اهمیت این فناوری، گام های بلندی در راستای بهره گیری مسئولانه از هوش مصنوعی در زمینه های مختلف با تشکیل ستاد راهبری نقشه راه هوش مصنوعی در سلامت برداشته است.
در همین راستا، به منظور ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای استفاده از هوش مصنوعی در دانشگاه، راهنمای استفاده کاربردی، هوشمندانه و مسئولانه از هـوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در کمیته هوش مصنوعی رسانه و اطلاع رسانی با مشارکت معاونت محترم آموزشی و معاونت محترم تحقیقات و فنآوری دانشگاه تدوین و ابلاغ می شود.
این راهنما شامل بخش های مختلفی از جمله: ترویج استفاده از هوش مصنوعی در راستای ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش و خدمات بالینی و حوزه های مرتبط، ایجاد بستری مناسب برای توسعه و کاربرد هوش مصنوعی در دانشگاه، تضمین استفاده مسئولانه و اخلاقی از هوش مصنوعی، حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات و دسترسی به این راهنما از طریق وب سایت دانشگاه پذیر است.
 از همه اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان گرامی تقاضا می شود با مطالعه دقیق این راهنما، آگاهی و دانش خود را در زمینه استفاده از هوش مصنوعی ارتقا داده و در راستای بهره گیری صحیح و مسئولانه از این فناوری در دانشگاه اهتمام ورزند.
امید است با همکاری و همدلی یکدیگر، شاهد پیشرفت های روزافزون در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه باشیم.

دریافت فایل راهنمای استفاده کاربردی، هوشمندانه و مسئولانه از هـوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی