برگزاری سومین نشست دانشگاهیان با صنایع فن بازار تخصصی HSE

فرصت تعامل و دیدار دانشگاهیان با صنایع حاضر در فن بازار

در سومین نشست دانشگاهیان با صنایع فن بازار تخصصی HSE بر تبادل و تعامل محصولات و فناوری دانش‌بنیان، ارائه طراحی خدمات فنی، مهندسی، آزمایشگاهی، مشاوره‌ای و آموزشی توسط دانشگاه‌ها و توسعه تحقیقات R & D تأکید شد.

در این نشست که دوشنبه 14 بهمن 98 در سالن اجتماعات شورا دانشکده بهداشت برگزار شد؛ دکتر محمدرضا منظم اسماعیل‌پور مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه یازدهمین همایش سراسری بهداشت و ایمنی کار «فن بازار تخصصی HSE» از 29 بهمن تا 1 اسفند 98 در دانشگاه برگزار خواهد شد، گفت: این همایش فرصت مغتنمی است تا دانشگاه، شرکت‌ها و صنایع در راستای فن بازار به اهداف خود دست پیدا کنند، سعی داریم توانمندی‌های حوزه HSE را به بقیه واحدها معرفی کنیم. 
وی افزود: رشد اقتصادی یک کشور به میزان زیادی به توان رقابتی بنگاه‌های آن کشور متکی است و توان رقابتی بنگاه‌ها نیز به تلاش‌های زیادی ازجمله توانمندی‌های فناوری آن‌ها وابسته است. 
دکتر منظم به بیان اینکه در مناطق مختلف جهان، روش‌های گوناگونی در راستای تسهیل انتقال و مبادله فناوری در سطوح محلی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به کار گرفته می‌شود؛ یادآور شد: ایجاد فن بازار به‌عنوان مرکز و مرجع مبادلات فناوری، یکی از سازوکارهای پیشرفته و نوپا در جهت دستیابی به هدف پیش روی است.
 
 
مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه، خاطرنشان کرد: تسهیل تبادلات فناوری یکی از نقوش کلیدی هر فن بازاری است؛ فناوری‌ها، محصولات فناوری محور و خدمات، کارکنان مهارت دیده و برنامه‌های آموزشی، توانایی‌های تحقیق و کارکنان بخش تحقیق ممکن است از طریق فن بازار مبادله شوند.
دکتر منظم بخش‌های فن بازار را شامل؛ برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های مخترعان و شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزاری نشست‌های انتقال فناوری و مبادله تجاری و کارآفرینی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی کسب‌وکار و کارآفرینی، حمایت از ساخت نمونه اولیه اختراعات و تجاری‌سازی اختراع، مشاوره‌های تخصصی، تأمین منابع مالی و تجاری‌سازی محصولات و معرفی ظرفیت‌های حمایتی نهادهای دولتی و خصوصی از اختراعات و محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد.
توضیح اینکه؛ در راستای تحقق اهداف عالی ارتباط دانشگاه با صنعت و تعامل و هم‌افزائی هر چه بیشتر بین حوزه‌های علمی، فناوری، اجرائی و صنعتی درزمینهٔ بهداشت و ایمنی کار و همچنین هم‌افزائی و بهبود و توسعه فرآیند در مسیر نظارت، بازرسی، کنترل و همچنین تولید و عملیات بهره‌وری در مسیر حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، «یازدهمین همایش سراسری بهداشت و ایمنی کار و همچنین اولین فن بازار تخصصی HSE» توسط انجمن علمی بهداشت‌کار با همکاری دانشکده بهداشت، معاونت‌های بهداشت و تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران 29 بهمن تا 1 اسفند 98 در سازمان مرکزی و تالار ابن‌سینا (سالن شهدا) دانشگاه برگزار خواهد شد. 
در پایان سومین نشست دانشگاهیان با صنایع فن بازار تخصصی HSE، نماینده دانشگاه‌ها و شرکت‌های صنایع حاضر در فن بازار به معرفی و توانمندی محصولات دانش‌بنیان گروه‌های ارگونومی و مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار خود پرداختند.
خبرنگار: الهام علی
عکس: وحید مزاجردی – آرزو نادرفر
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی