ارائه گزارش میزان مصرف منابع آبی بیمارستان فارابی در زمان همه گیری کووید-19

مدیر بیمارستان فارابی بر مصرف بهینه منابع آب تاکید کرد

جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی به منظور بررسی میزان مصرف آب در زمان همه گیری کووید -19 و مدیریت ایمنی بیمارستان تشکیل شد.

مدیر بیمارستان فارابی بر مصرف بهینه منابع آب تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ با حضور سعید مرادی، مدیر بیمارستان تشکیل شد.
در این جلسه علی اکبر عسگری، مسئول واحد مدیریت بحران و حوادث بیمارستان فارابی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده مرتبط با این واحد از ابتدای سال ۹۹ را ارائه کرد و از نصب سامانه اعلام حریق در تعدادی از واحدهای بیمارستان از جمله غرفه لنز این بیمارستان خبر داد. وی با اشاره به اینکه خریداری و نصب این سامانه‌ها هزینه زیادی را در بر دارد ابراز امیدواری کرد با تامین منابع مالی بتوان تمام واحدها را بر اساس اولویت به این سامانه مجهز کرد.
وی همچنین نتایج بازدیدهای انجام شده از انبارها، سیستم‌های رایانه‌ایو الکترونیکی و سیستم‌های خنک کننده از جمله کولرهای گازی را برای حاضران شرح داد و گفت: مسئولان هر واحدها باید به صورت دقیق بر رعایت نکات ایمنی در واحدهای خود نظارت کنند. به ویژه چک لیست خاموشی که در پایان ساعت کاری باید توسط آخرین نفر تکمیل شود. زیرا نظارت بر خاموش بودن سیستم‌های الکترونیکی و کولرهای گازی در پایان ساعت کاری احتمال بروز حریق را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
میزان مصرف منابع آب در زمان همه گیری کووید-۱۹ موضوع دیگری بود که توسط مسئول مدیریت بحران و حوادث بیمارستان فارابی مطرح شد. عسگری ابتدا گزارشی از میزان مصرف و آب بهای بیمارستان در سه ماهه نخست سال جاری را ارائه کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش سطح ملاحظات بهداشتی در جامعه و آغاز ماه‌های گرم سال، با افزایش میزان مصرف آب مواجه هستیم که این شرایط در بیمارستان فارابی نیز وجود دارد. به همین دلیل راهکارهایی را برای کاهش مصرف آب در نظر گرفته ایم.
مرادی، مدیر بیمارستان فارابی نیز با اشاره به کمبود منابع ابی در کشور و تاکید بر لزوم مدیریت بهینه مصرف منابع آب، از مسئولان بخش ها، درمانگاه و واحدهای بیمارستان خواست تا تمام تلاش خود را برای صرفه جویی در مصرف آب به کار گیرند.
عسگری در ادامه برنامه‌های عملیاتی در دست اقدام بیمارستان را مطرح کرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به هدف استراتژیک بیمارستان فارابی که الگو شدن در مدیریت سرمایه‌های انسانی است، بتوان در زمان مقرر این برنامه‌ها را به سرانجام رساند.
استانداردسازی کپسول‌های اطفا حریق بر اساس رنگ، یکسان سازی کدهای موجود در بیمارستان، نصب ترمز پله‌ها و اهدای تعدادی تخت اورژانس به بیمارستان از دیگر موضوعاتی بود که در کمیته خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی به آن اشاره شد.

 

سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *