• تاریخ انتشار : 1395/09/13 - 10:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 791
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در جشنواره فیلم و عکس بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران

موارد نادر و سخت چشم پزشکی نمایش داده می شود

دبیر جشنواره فیلم و عکس بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، عکس‌های چشم پزشکی را بهترین مرجع برای تهیه اطلس بیماران ایرانی دانست.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، دکتر امیرهوشنگ بهشت‌نژاد عضو هیئت علمی بیمارستان فارابی و دبیر جشنواره فیلم‌ و عکس بیست‌ و ششمین کنگره چشم‌ پزشکی در آستانه برگزاری کنگره اظهار کرد: چشم‌ پزشکی دنیای پیچیده‌ای است، به‌ همین‌ دلیل برگزاری سالانه کنگره چشم‌ پزشکی، با هدف ارتقاء سطح علمی چشم پزشکی کشور یکی از مناسب‌ترین رویدادها برای مطرح‌کردن یافته‌های جدید در زمینه چشم‌پزشکی و ابداعات متخصصان این حوزه است.
دبیر جشنواره فیلم‌ و عکس بیست‌ و ششمین کنگره چشم‌ پزشکی، ادامه داد: جشنواره فیلم‌ و عکس یکی از برنامه‌های پرطرفدار کنگره است که تاکنون سه دوره خود را پشت سرگذاشته و مهم‌ترین هدف ما از برگزاری آن، معرفی آخرین دستاوردهای چشم پزشکان و آشناکردن شرکت‌کنندگان با مباحث آموزشی، موارد نادر و سخت در چشم‌پزشکی است.
دکتر بهشت نژاد افزود:  برخی ازاعمال جراحی چشم به‌ گونه‌ای است که همه فرصت انجام آنها را پیدا نمی‌کنند. چشم پزشکان می توانند از طریق فیلم‌ها و عکس‌های ارائه‌شده در جشنواره با این موارد آشنا شده و خدمات بهتری به بیماران خود ارائه کنند.
عضو هیات علمی بیمارستان فارابی درباره اهمیت این جشنواره تاکید کرد: عکس‌های جشنواره منبع نابی برای تهیه اطلس‌های چشم‌پزشکی از بیماران ایرانی هستند. این اطلس‌ها می‌توانند در مراکز آموزشی کشور مورد استفاده قرار گیرند. همچنین برخی بیماری‌های چشم در منطقه به صورت آندمیک شایع‌ هستند. بنابراین، اطلس‌های بیماران ایرانی می‌توانند به مرجع چشم‌پزشکان در سطح منطقه تبدیل شوند.
دکتر بهشت‌نژاد درباره معیارهای داوری آثار این جشنواره یادآور شد: علاوه بر موارد علمی و آموزشی، جنبه‌های هنری همچون نورپردازی، بهره‌گیری از گفتار متن، استفاده از انیمیشن و توضیحات تصویری در آثار ارسال‌شده مورد داوری قرار می‌گیرد.
وی در مورد ترکیب تیم داوری نیز گفت: معمولاً از هر زیرگروه قرنیه، رتین، گلوکوم، جراحی آکولوپلاستیک، استرابیسم و نوروافتالمولوژی یک نفر به‌ عنوان داور در جشنواره حضور خواهد داشت.
دبیر جشنواره فیلم‌ و عکس کنگره چشم پزشکی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نحوه نمایش آثار برگزیده، اظهار کرد: آثار منتخب عکاسی در نمایشگاهی در غرفه انجمن چشم‌پزشکی در معرض دید گذاشته می‌شود. فیلم‌ها هم در جلسه ویدئوژورنال نمایش داده می‌شوند که این جلسه نمایش، با ارائه توضیحات توسط عرضه‌کننده اثر همراه خواهد بود.
بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران در روزهای ۲۲ تا ۲۵ آذر در سالن همایش‌های رازی برگزار می شود.
خبر: امیدوار

  • گروه خبری : بیمارستان فارابی
  • کد خبر : 64429
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي